Головна Сервіси для юристів ... База рішень" Протокол " Ухвала КАС ВП від 19.02.2018 року у справі №724/689/16-а Ухвала КАС ВП від 19.02.2018 року у справі №724/68...
print
Друк
search Пошук
comment
КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

ВЕРХОВНИЙ СУД

УХВАЛА

08.02.2018 м. Київ К/9901/6700/18 724/689/16-а

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

головуючого судді (судді-доповідача) - Данилевич Н.А.,

суддів - Бевзенка В. М.,

Шарапи В.М.,

перевіривши заяву ОСОБА_3 про перегляд ухвали Вищого адміністративного суду України від 27 жовтня 2016 року у справі

за позовом ОСОБА_3

до відділу державної виконавчої служби Хотинського районного управління юстиції у Чернівецькій області

про визнання протиправною бездіяльності, визнання протиправною і скасування постанови, -

встановив:

Вищий адміністративний суд України ухвалою від 27 жовтня 2016 року на підставі п. 5 ч. 5 ст. 214 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) відмовив у відкритті касаційного провадження за скаргою ОСОБА_3 на ухвали Хотинського районного суду Чернівецької області від 13 травня 2016 року та Вінницького апеляційного адміністративного суду від 15 червня 2016 року про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі щодо невиконання та нездійснення державним виконавцем всіх виконавчих заходів спрямованих на виконання вироку Хотинського районного суду від 20 березня 2012 року та визнання протиправною й скасування постанови від 28 грудня 2015 року про повернення виконавчого документа стягувачу.

Не погодившись із таким рішенням суду касаційної інстанції, ОСОБА_3 26 червня 2017 подав заяву про його перегляд Верховним судом України, посилаючись на наявність підстави, установленої п. 2 ч. 1 ст. 237 КАС України.

Частиною 1 ст. 235 КАС України (в редакції, чинній до 15 грудня 2017 року) передбачалось, що Верховний Суд України переглядає судові рішення в адміністративних справах виключно з підстав і в порядку, встановлених Частиною 1 ст. 235 КАС України.

Згідно п. 1 ч. 1 ст. 236 КАС України (в редакції, чинній до 15 грудня 2017 року) сторони та інші особи, які беруть участь у справі, мали право подати заяву про перегляд судових рішень в адміністративних справах після їх перегляду в касаційному порядку.

Пунктом 2 ч. 1 ст. 237 КАС України (в редакції, чинній до 15 грудня 2017 року) передбачалось, що заява про перегляд судових рішень в адміністративних справах може бути подана виключно з підстав неоднакового застосування судом касаційної інстанції одних і тих самих норм процесуального права - при оскарженні судового рішення, яке перешкоджає подальшому провадженню у справі або яке прийнято з порушенням правил підсудності справ або встановленої законом юрисдикції адміністративних судів.

У зв'язку із початком роботи Верховного Суду, на виконання пп. 1 п. 1 та пп. 7 п. 1 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) матеріали заяви ОСОБА_3 про перегляд ухвали Вищого адміністративного суду України від 27 жовтня 2016 року передано до Верховного Суду.

Протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями (провадження №К/9901/6700/18, адміністративна справа №724/689/16-а) для розгляду зазначеної заяви визначено наступну колегію суддів Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду: головуючий суддя (суддя-доповідач) - Данилевич Н.А., судді - Бевзенко В.М., Шарапа В.М.

У відповідності до пп. 1 п. 1 Розділу VII "Перехідні положення" КАС України заяви про перегляд судових рішень Верховним Судом України в адміністративних справах, які подані та розгляд яких не закінчено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, передаються до Касаційного адміністративного суду та розглядаються спочатку колегією у складі трьох або більшої непарної кількості суддів за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. Такі заяви розглядаються без повідомлення та виклику учасників справи, за винятком випадку, коли суд з огляду на обставини справи ухвалить рішення про інше.

Також приписами пп. 2 п. 1 цього Розділу встановлено, що якщо адміністративна справа за заявою про перегляд судових рішень Верховним Судом України відповідно до правил, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу, повинна розглядатися на спільному засіданні відповідних судових палат Верховного Суду України, - така справа після її отримання Касаційним адміністративним судом передається на розгляд Великої Палати Верховного Суду;

ОСОБА_3, обґрунтовуючи подану заяву про перегляд судового рішення, посилається на ухвалу Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ від 04 серпня 2014 року у справі №724/2-398/14, у якій цей суд вказав на правомірність закриття провадження в цивільній справі за скаргою ОСОБА_3 на дії державного виконавця по примусовому виконанню виконавчого листа, виданого на виконання вироку Хотинського районного суду Черкаської області в частині цивільного позову та непоширення на таку скаргу цивільної юрисдикції.

Натомість, як вказує заявник, в ухвалі від 27 жовтня 2016 року Вищий адміністративний суд України відмовляючи у відкритті касаційного провадження за скаргою ОСОБА_3 зазначив про необхідність розгляду його позовної заяви в порядку цивільного судочинства.

Колегія суддів зазначає, що відповідно до ч. 2 ст. 241 КАС України (в редакції, чинній до 15 грудня 2017 року) у Верховному Суді України справа про перегляд судового рішення з підстав, передбачених ч. 2 ст. 241 КАС України, розглядається Судовою палатою в адміністративних справах Верховного Суду України. Засідання судової палати є правомочним за умови присутності на ньому не менше двох третин суддів від складу Судової палати в адміністративних справах Верховного Суду України.

Якщо судове рішення в адміністративній справі оскаржується з підстав неоднакового застосування однієї і тієї самої норми права судами касаційної інстанції різної юрисдикції, справа розглядається на спільному засіданні відповідних судових палат Верховного Суду України. Засідання є правомочним за умови присутності на ньому не менше двох третин суддів від загального складу кожної з відповідних судових палат Верховного Суду України.

Беручи до уваги те, що за правилами КАС України, що діяли до 15 грудня 2017 року, розгляд даної адміністративної справи повинен був здійснюватись Верховним судом України на спільному засіданні відповідних судових палат, колегія суддів приходить до висновку про необхідність передачі заяви ОСОБА_3 про перегляд ухвали Вищого адміністративного суду України від 27 жовтня 2016 року на розгляд Великої Палати Верховного Суду.

На підставі викладеного, керуючись пп. 1,2 п. 1 Розділу VII "Перехідні положення" КАС України (в редакції, чинній з 15 грудня 2017 року), ст.ст. 235, 236, 237, 241 КАС України (в редакції, чинній до 15 грудня 2017 року), Суд, -

ухвалив:

Передати заяву ОСОБА_3 про перегляд ухвали Вищого адміністративного суду України від 27 жовтня 2016 року у справі за його позовом до відділу державної виконавчої служби Хотинського районного управління юстиції у Чернівецькій області про визнання протиправною бездіяльності, визнання протиправною і скасування постанови на розгляд Великої Палати Верховного Суду.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та не оскаржується.

Суддя-доповідач Н.А. Данилевич

Судді В. М. Бевзенко

В.М. Шарапа
logo

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст