Головна Сервіси для юристів ... База рішень" Протокол " Ухвала КАС ВП від 10.07.2018 року у справі №202/7622/17(2-а/202/299/2017) Ухвала КАС ВП від 10.07.2018 року у справі №202/76...
print
Друк
search Пошук
comment
КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

Державний герб України

ПОСТАНОВА

Іменем України

09 серпня 2019 року

Київ

справа № 202/7622/17(2-а/202/299/2017)

провадження № К/9901/54453/18

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду: судді-доповідача Коваленко Н.В., суддів: Бучик А.Ю., Желєзного І.В., розглянувши у письмовому провадженні в касаційному порядку справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Дніпропетровській області в особі Ліквідаційної комісії ГУ МВС України в Дніпропетровській області, третя особа - Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області, про зобов`язання вчинити певні дії, за касаційною скаргою ОСОБА_1 на постанову Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду у складі колегії суддів: Мельника В.В., Сафронової С.В., Чепурнова Д.В. від 30 травня 2018 року,

УСТАНОВИВ:

ІСТОРІЯ СПРАВИ

Короткий зміст позовних вимог

1. ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в Дніпропетровській області в особі Ліквідаційної комісії ГУ МВС України в Дніпропетровській області, третя особа - Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області, про зобов`язання вчинити певні дії, в якому просив:

- зобов`язати Головне управління Міністерства внутрішніх справ України в Дніпропетровській області в особі Ліквідаційної комісії ГУ МВС України в Дніпропетровській області обчислити розмір його грошового забезпечення, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 року № 988 та згідно з наказом МВС від 6 квітня 2016 року № 260, оформити належним чином та направити до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області довідку з повною реальною інформацією за формою, встановленою додатком 2 до Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року № 45 із зазначенням основних і додаткових видів грошового забезпечення у таких розмірах:

- посадовий оклад 2500,00 грн;

- оклад за звання майора міліції 2000,00 грн»

- надбавка за стаж служби (45 процентів посадового окладу, окладу за звання) 2025,00 грн;

- надбавка за специфічні умови проходження служби (50 процентів посадового окладу, окладу за звання, надбавки за стаж служби) 3262,50 грн;

- надбавка за службу в умовах режимних обмежень (15 процентів посадового окладу) 375,00 грн;

- надбавка за оперативно-розшукову діяльність (50 процентів посадового окладу) 1250,00 грн;

- премія (48 процентів посадового окладу, окладу за звання, надбавок) 5478,00 грн;

- одноразова вихідна допомога при звільненні 18391,34 грн;

- матеріальна допомога за 2014-2015 роки для вирішення соціально-побутових питань на оздоровлення при наданні основної відпустки 6732,95 грн;

- матеріальна допомога за 2014-2015 року на оздоровлення при наданні основної відпустки 4093,88 грн., з розрахунку ділення на 24 загальної суми: (6732,95 + 4093,88 + 18391,34) / 24 = 29218,17 / 24 = 1217,42 грн.

Загальна сума грошового забезпечення 18107,92 грн з 1 січня 2016 року.

Короткий зміст рішень судів першої та апеляційної інстанцій

2. Рішенням Індустріального районного суду м. Дніпропетровська від 23 лютого 2018 року позовні вимоги ОСОБА_1 було задоволено частково.

Зобов`язано Ліквідаційну комісію ГУ МВС України в Дніпропетровській області виготовити довідку про відповідний розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 за формою, визначеною постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року № 45 з урахуванням всіх видів грошового забезпечення (посадовий оклад, оклад за спеціальним званням, щомісячні додаткові види грошового забезпечення, в тому числі і підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, які мають постійний характер, премії, одноразові додаткові види грошового забезпечення), у розмірах встановлених законодавством для поліцейських, а саме:

- посадовий оклад - 2500,00 грн;

- оклад за звання майор міліції - 2000,00 грн;

- надбавка за стаж служби - 45 процентів;

- надбавка за службу в умовах режимних обмежень - 15 процентів;

- надбавка за виконання особливо важливих завдань - 50 процентів;

- надбавка за оперативно-розшукову діяльність - 50 процентів;

- премія в розмірі - 48 процентів;

- матеріальна допомога за 2014-2015 роки для вирішення соціально-побутових питань на оздоровлення при наданні основної відпустки та матеріальна допомоги за 2014-2015 роки на оздоровлення при наданні основної відпустки та подати її до Головного Управління пенсійного фонду України в Дніпропетровській області.

У задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

3. Задовольняючи позовні вимоги суд першої інстанції виходив з того, що нормами чинного законодавства передбачено у разі якщо на момент призначення або виплати пенсії відбулася зміна розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення та/або були введені для зазначених категорій осіб нові щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії у розмірах, встановлених законодавством, пенсія призначається з урахуванням таких змін та/або нововведень, а призначена пенсія підлягає невідкладному перерахунку.

4. Постановою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 30 травня 2018 року апеляційну скаргу Головного управління МВС в Дніпропетровській області в особі ліквідаційної комісії Головного управління МВС в Дніпропетровській області було задоволено.

Рішення Індустріального районного суду м. Дніпропетровська від 23 лютого 2018 року скасовано та ухвалено нову постанову, якою у задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 відмовлено.

5. Відмовляючи у задоволенні позовних вимог суд апеляційної інстанції, виходив з того, що відповідно до абзацу 7 пункту 5 Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, скасовані чи такі, що не виплачуються на момент виникнення права на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами), крім зазначених у абзаці шостому цього пункту, для перерахунку пенсії не враховуються.

Одноразові додаткові види грошового забезпечення, а саме: матеріальна допомога за 2014 рік для вирішення соціально-побутових питань та матеріальна допомога за 2014-2015 роки на оздоровлення при наданні основної відпустки не мають постійного характеру та не належать до щомісячних додаткових видів грошового забезпечення, з яких обчислюється пенсія, то підстави для їх включення у довідку про розмір грошового забезпечення відсутні.

Короткий зміст вимог касаційної скарги

6. Не погоджуючись з рішенням суду апеляційної інстанції, посилаючись на неправильне застосування судом апеляційної інстанції норм матеріального права та порушення норм процесуального права, ОСОБА_1 звернувся із касаційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 30 травня 2018 року та залишити в силі рішення Індустріального районного суду м. Дніпропетровська від 23 лютого 2018 року.

СТИСЛИЙ ВИКЛАД ОБСТАВИН СПРАВИ, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДАМИ ПЕРШОЇ ТА АПЕЛЯЦІЙНОЇ ІНСТАНЦІЙ

7. Судами попередніх інстанцій встановлено, що ОСОБА_1 з 1 жовтня 2015 року перебуває на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області та отримує пенсію за вислугу років відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».

15 червня 2017 року ОСОБА_1 звернувся до Голови ліквідаційної комісії ГУ МВС України в Дніпропетровській області із заявою про інформування його щодо складових, які включені до довідки на його ім`я, про розмір грошового забезпечення станом на 1 червня 2016 року та надати йому копію вказаної довідки про розмір грошового забезпечення.

Голова ліквідаційної комісії ГУ МВС України в Дніпропетровській області листом від 23 червня 2017 року № 1/220зі/Бр повідомив позивача про те, що 30 травня 2017 року за супровідним листом № 19/848 до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області на його ім`я була надано довідка № 83/35810 від 24 травня 2017 року, в якій було надано інформацію про розмір грошового забезпечення для перерахунку пенсії, станом на 1 січня 2016 року на посаді, яку він займав на день звільнення зі служби становить: посадовий оклад - 2500 грн; оклад за звання майор міліції - 2000 грн; надбавка за стаж служби 45 процентів - 2025 грн; надбавка за службу в умовах режимних обмежень 15 процентів - 375 грн, премія 2,73 проценти - 188,37 грн, а всього 7088,37 грн.

Згідно наданої позивачем копії грошового атестату № 246 на час виходу позивача на пенсію його заробітна плата складалась з наступних складових: посадовий оклад, оклад за спеціальним званням, надбавка за вислугу років - 35 процентів, надбавка за виконання особливо важливих завдань 50 процентів, надбавка за роботу в умовах режимних обмежень 15 процентів, надбавка за оперативно-розшукову діяльність 50 процентів, премія 48 процентів.

Крім того, позивачем були отримані: одноразова вихідна допомога при звільненні, матеріальна допомога за 2014-2015 рік для вирішення соціально-побутових питань на оздоровлення при наданні основної відпустки та матеріальна допомога за 2014-2015 рік на оздоровлення при наданні основної відпустки.

8. Вважаючи, що неврахування даних грошових виплат призвело до невірного перерахування його пенсійного забезпечення, ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом.

ДОВОДИ УЧАСНИКІВ СПРАВИ

9. Касаційна скарга обґрунтована тим, що станом на 1 січня 2016 року постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2015 року № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції» у грошовому забезпеченні поліцейських Національної поліції не було передбачено надбавки за виконання особливо важливих завдань, надбавки за оперативно-розшукову діяльність та відповідного розміру премії, a їх виплата врегульована постановою Кабінету Міністрів України від 7 листопада 2007 року № 1294, то вказані надбавки та відповідний розмір премії повинні були бути враховані Ліквідаційною комісією при видачі довідки про розмір грошового забезпечення для перерахунку моєї пенсії. Матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань та матеріальна допомога на оздоровлення при наданні основної відпустки є одноразовими додатковими видами грошового забезпечення, які відповідно до пункту З розділу 1 Порядку № 260 відносяться до складу грошового забезпечення поліцейських. Із матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань та матеріальної допомоги на оздоровлення були сплачені єдині внески на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та вказані виплати є додатковими видами грошового забезпечення, вказані матеріальні допомоги повинні бути включені до довідки про розмір грошового забезпечення.

10. Головним управлінням Міністерства внутрішніх справ України в Дніпропетровській області в особі Ліквідаційної комісії ГУ МВС України в Дніпропетровській області подано відзив на касаційну скаргу ОСОБА_1 на постанову Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 30 травня 2018 року, в яких воно просить залишити касаційну скаргу без задоволення, а оскаржуване рішення суду апеляційної інстанції з без змін.

11. Відзиву на касаційну скаргу до ОСОБА_1 на постанову Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 30 травня 2018 року Головним управлінням Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області не подано.

ПОЗИЦІЯ ВЕРХОВНОГО СУДУ

12. Статтею 46 Конституцій України передбачено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом. Це право гарантується загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними.

Пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом.

13. Спеціальним законом, який регулює правовідносини у сфері пенсійного забезпечення громадян України із числа осіб, які перебували на військовій службі, службі в органах внутрішніх справ, є Закон України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».

14. 29 грудня 2015 року набрав чинності Закон України від 23 грудня 2015 року № 900-VIII «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення гарантій соціального захисту колишніх працівників органів внутрішніх справ України та членів їх сімей», яким статтю 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» доповнено новою частиною такого змісту: «Перерахунок пенсій особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ України (міліції), які мають право на пенсійне забезпечення або одержують пенсію на умовах цього Закону, здійснюється з урахуванням видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством для поліцейських».

15. Відповідно до частини 4 статті 63 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» (у редакції, чинній на момент виникнення права на перерахунок пенсії) усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв`язку зі зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, або у зв`язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством. Перерахунок пенсій здійснюється на момент виникнення права на перерахунок пенсій і провадиться у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, у строки, передбачені частиною другою статті 51 цього Закону. У разі якщо внаслідок перерахунку пенсій, передбаченого цією частиною, розміри пенсій звільненим зі служби військовослужбовцям, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, є нижчими, зберігаються розміри раніше призначених пенсій.

16. Кабінет Міністрів України постановою від 11 листопада 2015 року № 988 «Про грошове забезпечення поліцейських Національної поліції» та постановою від 18 листопада 2015 року № 947 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 9 березня 2006 року № 268» встановив розміри грошового забезпечення працівникам поліції за посадовими окладами і спеціальними званнями, що значно перевищують посадові оклади і плату за спеціальні звання колишніх працівників органів внутрішніх справ. Постанова № 988 набрала чинності 2 грудня 2015 року.

17. Порядок проведення перерахунку пенсій встановлений постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року № 45 «Про затвердження Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», та внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 року № 393».

18. Відповідно до пунктів 1, 2, 3 Порядку № 45 перерахунок раніше призначених відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» пенсій проводиться у разі прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за Законом, або у зв`язку із введенням для них нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством.

На підставі списків уповноважені органи готують для перерахунку пенсії довідки про розмір грошового забезпечення кожної особи, зазначеної в списку, за формою згідно із додатком 2 та у місячний строк подають їх головним управлінням Пенсійного фонду України.

Довідки видаються державним органом, з якого особи були звільнені із служби, якщо інше не передбачено цим Порядком.

19. Відповідно до пункту 4 Порядку № 45 перерахунок пенсії здійснюється на момент виникнення такого права і проводиться у строки, передбачені частинами другою і третьою статті 51 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб». Якщо внаслідок перерахунку розмір зменшується, пенсія виплачується в раніше встановленому розмірі.

20. Згідно із пунктом 5 Порядку № 45 для перерахунку пенсій грошове забезпечення враховується у розмірі, встановленому за відповідною посадою (посадами), в межах визначеної законодавством максимальної величини бази нарахування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування з урахуванням таких його видів:

- посадовий оклад, оклад за військовим (спеціальним) званням та відсоткова надбавка за вислугу років - у розмірах, установлених Кабінетом Міністрів України або керівником державного органу у межах його повноважень на момент виникнення права на перерахунок за відповідною посадою та військовим (спеціальним) званням;

- надбавки за знання та використання в роботі іноземної мови, почесне звання «заслужений» чи «народний», службу в умовах режимних обмежень, спортивні звання, доплата за науковий ступінь кандидата або доктора наук та вчене звання - у розмірах, установлених Кабінетом Міністрів України на момент виникнення права на перерахунок, якщо вони були фактично встановлені особі;

- щомісячні надбавки, доплати та підвищення, конкретні розміри яких за відповідними посадами (категоріями) установлені Кабінетом Міністрів України - у зазначених розмірах на момент виникнення права на перерахунок;

- інші щомісячні надбавки, доплати (крім доплати, розмір якої визначається як різниця між розміром грошового забезпечення до і після запровадження нових умов його виплати), підвищення та щомісячна премія - у середніх розмірах, що фактично виплачені за місяць, у якому виникло право на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами) у тому державному органі, звідки особа звільнилася на пенсію;

- щомісячні надбавки за особливі умови служби (крім надбавки за службу у віддаленій місцевості) особам, звільненим з військової служби, які проходили службу та обслуговували ядерну зброю на об`єктах «С», у складальних бригадах ремонтно-технічних баз, у складі екіпажів атомних підводних човнів, на території військових полігонів, де проводилися випробування ядерної зброї або навчання із застосуванням такої зброї, та у військових частинах, що обслуговували космодром «Байконур», якщо такі надбавки виплачувалися їм на день звільнення із служби у відсотках посадового окладу, що встановлювалися до 1 січня 2008 року для обчислення розміру пенсії, але не більше розміру надбавок за особливі умови служби відповідно до законодавства.

21. Відповідно до абзацу 7 пункту 5 Порядку № 45 додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, скасовані чи такі, що не виплачуються на момент виникнення права на перерахунок пенсії за відповідною посадою, крім зазначених у абзаці шостому цього пункту, для перерахування пенсії не враховуються.

22. Статтею 9 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» встановлено, що держава гарантує військовослужбовцям достатнє матеріальне, грошове та інші види забезпечення в обсязі, що відповідає умовам військової служби, стимулює закріплення кваліфікованих військових кадрів.

До складу грошового забезпечення входять: посадовий оклад, оклад за військовим званням, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премія); одноразові додаткові види грошового забезпечення. Грошове забезпечення визначається залежно від посади, військового звання, тривалості, інтенсивності та умов військової служби, кваліфікації, наукового ступеня і вченого звання військовослужбовця.

23. Частиною 1 статті 15 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» визначено, що пенсійне забезпечення військовослужбовців після звільнення їх з військової служби провадиться відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб».

24. Частиною 3 статті 43 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» визначено, що пенсії особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію за цим Законом, та членам їх сімей обчислюються з розміру грошового забезпечення, враховуючи відповідні оклади за посадою, військовим (спеціальним) званням, процентну надбавку за вислугу років, щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірах, установлених законодавством, з якого було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

25. Відповідно до пункту 7 постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 1992 року № 393 «Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та членам їхніх сімей» пенсії обчислюються з таких видів грошового забезпечення: відповідних окладів за посадою, військовим (спеціальним) званням (для осіб рядового і начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту щомісячної надбавки за спеціальне звання) та відсоткової надбавки за вислугу років у розмірах, установлених за останньою штатною посадою, займаною перед звільненням; щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення, крім щомісячних надбавок (доплат), установлених особам, які мають право на пенсію за вислугу років згідно із законодавством і залишені за їх згодою та в інтересах справи на службі) та премії. Розмір щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії визначається за 24 останні календарні місяці служби підряд перед звільненням.

Оцінка доводів учасників справи і висновків судів першої та апеляційної інстанції

26. Таким чином, підставою для проведення перерахунку пенсії є фактична зміна розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, проведена на підставі рішення суб`єкта владних повноважень, наділеного правом установлювати чи змінювати види грошового забезпечення військовослужбовців.

27. Відповідно до абзацу 2 розділу ХІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про Національну поліцію» від 2 липня 2015 року № 580-VIII за колишніми працівниками міліції, у тому числі пенсіонерами, а також членами їхніх сімей, іншими особами зберігаються пільги, компенсації і гарантії, передбачені цим Законом для колишніх поліцейських, членів їхніх сімей, інших осіб.

28. Кабінет Міністрів України постановою від 11 листопада 2015 року № 988 встановив розміри грошового забезпечення працівникам поліції за посадовими окладами і спеціальними званнями, що значно перевищують посадові оклади і плату за спеціальні звання колишніх працівників органів внутрішніх справ.

29. Отже, збільшення грошового забезпечення поліцейських, яке за своїми складовими є ідентичне складовим грошового забезпечення колишніх працівників міліції, але за розміром більшим, є безумовною підставою для перерахунку пенсії позивача, як колишнього працівника міліції.

30. Відповідно до абзацу 7 пункту 5 Порядку № 45 додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, скасовані чи такі, що не виплачуються на момент виникнення права на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами), крім зазначених у абзаці шостому цього пункту, для перерахунку пенсії не враховуються.

31. Оскільки надбавки за виконання особливо важливих завдань та оперативно-розшукову діяльність, які отримував позивач, на момент виникнення у нього права на перерахунок пенсії вже не виплачувались, тому, ці надбавки правомірно не вказані у довідці про розмір грошового забезпечення.

32. Відповідно до абзацу 5 пункту 5 Порядку перерахунку пенсій інші щомісячні надбавки, доплати (крім доплати, розмір якої визначається як різниця між розміром грошового забезпечення до і після запровадження нових умов його виплати), підвищення та щомісячна премія - у середніх розмірах, що фактично виплачені за місяць, у якому виникло право на перерахунок пенсії за відповідною посадою (посадами) у тому державному органі, звідки особа звільнилася на пенсію.

33. Міністерство внутрішніх справ України листом від 20 квітня 2017 року № 5551/05/22-2017 «Про окремі питання підготовки та подання до органів Пенсійного фонду України довідок про грошове забезпечення для перерахунку пенсій» головам ліквідаційних комісій ГУМВС, УМВС України в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі довело до відома інформацію про середні розміри надбавок та премії, що фактично сплачені за грудень 2015 року, зокрема середній розмір премії за посадою, яку обіймав позивач становила 2,73 проценти.

34. Отже, вказаний Ліквідаційною комісією розмір премії 2,73 проценти є середнім розміром, що фактично виплачено за місяць, у якому виникло право на перерахунок пенсії за відповідною посадою, що узгоджується зі змістом абзацу 5 пункту 5 Порядку перерахунку пенсій, у зв`язку з чим підстав для врахування премії у розмірі 48 процентів, яку отримував позивач, немає.

35. Зазначений висновок узгоджується з правовою позицією висловленою Верховним Судом у постанові від 24 січня 2019 року у справі № 338/879/17.

36. Аналіз вищезазначених норм дає підстави для висновку про те,ю що до складу грошового забезпечення військовослужбовців входять чотири види складових: 1) посадовий оклад; 2) оклад за військовим званням; 3) щомісячні додаткові види грошового забезпечення;4) одноразові додаткові види грошового забезпечення.

37. Закон України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», який визначає умови, норми і порядок пенсійного забезпечення, зокрема осіб, звільнених з військової служби, та має на меті реалізацію цими особами, конституційного права на державне пенсійне забезпечення і спрямований на встановлення єдності умов та норм пенсійного забезпечення зазначеної категорії громадян України, передбачає включення до грошового забезпечення, з розміру якого обчислюється пенсія, лише щомісячні основні види грошового забезпечення, до яких належать: посадовий оклад, оклад за військовим званням, процентна надбавка за вислугу років, а також щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії.

38. Тобто при обчисленні пенсії не враховується такий складовий елемент грошового забезпечення як одноразові додаткові види грошового забезпечення, зокрема щорічні, щоквартальні, разові додаткові види грошового забезпечення, крім щомісячних, або тих, що виплачуються раз на місяць.

39. Факт сплати єдиного внеску не є безумовною підставою для включення виплати, з якої цей внесок утримано, до грошового забезпечення, з розміру якого обчислюється пенсія, та має значення лише для включення до цього грошового забезпечення його видів з переліку, визначеного статтею 43 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», який є вичерпним.

40. Ураховуючи наведене, висновок суду апеляційної інстанції про відсутність підстав для включення до грошового забезпечення, з якого обчислюється пенсія, отриманих позивачем одноразової вихідної допомоги при звільненні, матеріальної допомоги на оздоровлення та матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань, ґрунтується на правильному застосуванні норм матеріального права, адже вказані виплати не входять до встановленого частиною 3 статті 43 Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» переліку видів грошового забезпечення.

41. Правова позиція щодо відсутності підстав для включення названих одноразових додаткових видів грошового забезпечення до складу грошового забезпечення, з якого обчислюється пенсія, висловлена Великою Палатою Верховного Суду у постанові від 6 лютого 2019 року у справі № 522/2738/17 та у постанові Верховного Суду від 24 квітня 2019 року у справі № 554/1115/17.

Висновки за результатами розгляду касаційної скарги

42. За таких обставин, колегія суддів приходить до висновку про те, що рішення суду апеляційної інстанції є законним і не підлягає скасуванню, оскільки суд, всебічно перевіривши обставини справи, вирішив спір у відповідності з нормами матеріального права, що підлягають застосуванню до даних правовідносин; в ньому повно відображені обставини, що мають значення для справи, висновки судів щодо встановлених обставин і правові наслідки є правильними, а доводи касаційної скарги їх не спростовують.

Керуючись статтями 341, 345, 349, 350, 355, 356, 359 Кодексу адміністративного судочинства України,

ПОСТАНОВИВ:

Касаційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, а постанову Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 30 травня 2018 року - без змін.

Постанова суду касаційної інстанції є остаточною та оскарженню не підлягає.

Суддя-доповідач Н.В. Коваленко

судді А.Ю. Бучик

І.В. Желєзний

logo

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст