Головна Сервіси для юристів ... Закони Про місцеве самоврядування в Україні Стаття 42. Повноваження сільського, селищного, міського голови Стаття 42. Повноваження сільського, селищного, міс...

Стаття 42. Повноваження сільського, селищного, міського голови

Про місцеве самоврядування в Україні (ЗМІСТ) Інші закони
  • 13096

    Переглядів

  • 13096

    Переглядів

  • Додати в обране

    1. Повноваження новообраного сільського, селищного, міського голови починаються з моменту складення ним присяги відповідно до Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" на пленарному засіданні відповідної сільської, селищної, міської ради, на якому відповідною територіальною виборчою комісією були оголошені рішення щодо його обрання та реєстрації. Повноваження сільського, селищного, міського голови закінчуються в день відкриття першої сесії відповідної сільської, селищної, міської ради, обраної на наступних чергових місцевих виборах, або, якщо рада не обрана, з моменту вступу на цю посаду іншої особи, обраної на наступних місцевих виборах, крім випадків дострокового припинення його повноважень відповідно до частин першої та другої статті 79 цього Закону.

    {Частина перша статті 42 в редакції Законів № 2055-IV від 06.10.2004 , № 806-VI від 25.12.2008 ; із змінами, внесеними згідно із Законом № 1850-VIII від 09.02.2017 }

    2. У разі звільнення з посади сільського, селищного, міського голови у зв'язку з достроковим припиненням його повноважень або його смерті, а також у разі неможливості здійснення ним своїх повноважень повноваження сільського, селищного, міського голови здійснює секретар відповідної сільської, селищної, міської ради, крім випадків дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови відповідно до Закону України "Про військово-цивільні адміністрації" або Закону України "Про правовий режим воєнного стану". Секретар сільської, селищної, міської ради тимчасово здійснює зазначені повноваження з моменту дострокового припинення повноважень сільського, селищного, міського голови і до моменту початку повноважень сільського, селищного, міського голови, обраного на позачергових виборах відповідно до закону, або до дня відкриття першої сесії відповідної сільської, селищної, міської ради, обраної на чергових місцевих виборах.

    {Частина друга статті 42 в редакції Закону № 806-VI від 25.12.2008 ; із змінами, внесеними згідно із Законами № 995-VIII від 04.02.2016 , № 2268-VIII від 18.01.2018 }

    3. Повноваження сільського, селищного, міського голови можуть бути припинені достроково у випадках, передбачених статтею 79 цього Закону, що має наслідком звільнення його з посади. Не пізніш як на п'ятнадцятий день після звільнення з посади або смерті сільського, селищного, міського голови особа, яка на цей час відповідно до закону здійснює повноваження сільського, селищного, міського голови, звертається до Верховної Ради України з клопотанням щодо призначення позачергових виборів сільського, селищного, міського голови.

    Таке клопотання розглядається Верховною Радою України не пізніше ніж у дев’яностоденний строк з дня дострокового припинення повноважень відповідного сільського, селищного, міського голови.

    {Частину третю статті 42 доповнено абзацом другим згідно із Законом № 1184-VII від 08.04.2014 }

    {Частина третя статті 42 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2055-IV від 06.10.2004 ; в редакції Закону № 806-VI від 25.12.2008 }

    4. Сільський, селищний, міський голова:

    1) забезпечує здійснення у межах наданих законом повноважень органів виконавчої влади на відповідній території, додержання Конституції та законів України, виконання актів Президента України та відповідних органів виконавчої влади;

    2) організує в межах, визначених цим Законом, роботу відповідної ради та її виконавчого комітету;

    3) підписує рішення ради та її виконавчого комітету;

    4) вносить на розгляд ради пропозицію щодо кандидатури на посаду секретаря ради;

    5) вносить на розгляд ради пропозиції про кількісний і персональний склад виконавчого комітету відповідної ради;

    {Щодо зупинення та відновлення дії пункту 5 додатково див. Закони № 489-V від 19.12.2006 , № 749-V від 15.03.2007 }

    6) вносить на розгляд ради пропозиції щодо структури виконавчих органів ради, апарату ради та її виконавчого комітету, їх штатів, встановлених відповідно до типових штатів, затверджених Кабінетом Міністрів України;

    {Пункт 6 частини статті 42 в редакції Закону № 107-VI від 28.12.2007 - зміну визнано неконституційною згідно з Рішенням Конституційного Суду № 10-рп/2008 від 22.05.2008 }

    {Щодо зупинення та відновлення дії пункту 6 додатково див. Закони № 489-V від 19.12.2006 , № 749-V від 15.03.2007 }

    7) здійснює керівництво апаратом ради та її виконавчого комітету;

    8) скликає сесії ради, вносить пропозиції та формує порядок денний сесій ради і головує на пленарних засіданнях ради;

    9) забезпечує підготовку на розгляд ради проектів програм соціально-економічного та культурного розвитку, цільових програм з інших питань самоврядування, місцевого бюджету та звіту про його виконання, рішень ради з інших питань, що належать до її відання; оприлюднює затверджені радою програми, бюджет та звіти про їх виконання;

    10) призначає на посади та звільняє з посад керівників відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності відповідних територіальних громад, крім випадків, передбачених частиною другою статті 21 Закону України "Про культуру";

    {Пункт десятий частини статті 42 із змінами, внесеними згідно із Законом № 1841-III від 22.06.2000 ; в редакції Закону № 447-IX від 14.01.2020 ; із змінами, внесеними згідно із Законом № 463-IX від 16.01.2020 }

    11) скликає загальні збори громадян за місцем проживання;

    11 - 1 ) вносить на розгляд ради пропозиції про утворення спеціалізованої установи з надання безоплатної первинної правничої допомоги;

    {Частину четверту доповнено пунктом 11 - 1 згідно із Законом № 5477-VI від 06.11.2012 ; в редакції Закону № 3022-IX від 10.04.2023 }

    11 - 2 ) вносить на розгляд ради пропозиції щодо кандидатури на посаду керівника спеціалізованої установи з надання безоплатної первинної правничої допомоги;

    {Частину четверту доповнено пунктом 11 - 2 згідно із Законом № 5477-VI від 06.11.2012 ; в редакції Закону № 3022-IX від 10.04.2023 }

    12) забезпечує виконання рішень місцевого референдуму, відповідної ради, її виконавчого комітету;

    13) є розпорядником бюджетних коштів, використовує їх лише за призначенням, визначеним радою;

    {Пункт 13 частини статті 42 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2813-IV від 06.09.2005 }

    14) представляє територіальну громаду, раду та її виконавчий комітет у відносинах з державними органами, іншими органами місцевого самоврядування, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності, громадянами, а також у міжнародних відносинах відповідно до законодавства;

    15) звертається до суду щодо визнання незаконними актів інших органів місцевого самоврядування, місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій, які обмежують права та інтереси територіальної громади, а також повноваження ради та її органів;

    16) укладає від імені територіальної громади, ради та її виконавчого комітету договори відповідно до законодавства, а з питань, віднесених до виключної компетенції ради, подає їх на затвердження відповідної ради;

    17) веде особистий прийом громадян;

    18) забезпечує на відповідній території додержання законодавства щодо розгляду звернень громадян та їх об'єднань;

    18 - 1 ) бере участь у здійсненні державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності в межах та у спосіб, встановлені Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності";

    {Частину четверту статті 42 доповнено пунктом 18 - 1 згідно із Законом № 2388-VI від 01.07.2010 }

    19) здійснює інші повноваження місцевого самоврядування, визначені цим та іншими законами, якщо вони не віднесені до виключних повноважень ради або не віднесені радою до відання її виконавчих органів;

    20) видає розпорядження у межах своїх повноважень;

    {Пункт 21 частини статті 42 втратив чинність у зв'язку з втратою чинності Закону № 1577-IV від 04.03.2004 на підставі Закону № 309-VI від 03.06.2008 }

    {Пункт 22 частини статті 42 втратив чинність у зв'язку з втратою чинності Закону № 1577-IV від 04.03.2004 на підставі Закону № 309-VI від 03.06.2008 }

    {Офіційне тлумачення положень частини статті 42 див. в Рішенні Конституційного Суду № 7-рп/99 від 06.07.99 }

    5. Сільський, селищний, міський голова несе персональну відповідальність за здійснення наданих йому законом повноважень.

    {Офіційне тлумачення положень частини статті 42 див. в Рішенні Конституційного Суду № 7-рп/99 від 06.07.99 }

    6. При здійсненні наданих повноважень сільський, селищний, міський голова є підзвітним, підконтрольним і відповідальним перед територіальною громадою, відповідальним - перед відповідною радою, а з питань здійснення виконавчими органами ради повноважень органів виконавчої влади - також підконтрольним відповідним органам виконавчої влади. Сільський, селищний, міський голова щорічно звітує відповідно сільській, селищній, міській раді про здійснення державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності виконавчими органами відповідної ради.

    {Частина шоста статті 42 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2388-VI від 01.07.2010 }

    {Офіційне тлумачення положень частини статті 42 див. в Рішенні Конституційного Суду № 7-рп/99 від 06.07.99 }

    7. Сільський, селищний, міський голова не рідше одного разу на рік звітує про свою роботу перед територіальною громадою на відкритій зустрічі з громадянами. На вимогу не менше половини депутатів відповідної ради сільський, селищний, міський голова зобов'язаний прозвітувати перед радою про роботу виконавчих органів ради у будь-який визначений ними термін.

    {Офіційне тлумачення положень частини статті 42 див. в Рішенні Конституційного Суду № 7-рп/99 від 06.07.99 }

    Глава 4.
    Повноваження районних і обласних рад

    Попередня

    73/114

    Наступна
    Додати в обране
    КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

    Аналізуйте судовий акт: Персональна відповідальність В. Кличка за неналежну організацію роботи КМДА (Окружний адмінсуд м. Києва у справі № 826/8860/16 від 30 жовтня 2017р.)

    Справа 826/8860/16 є першою справою з предметом позову щодо персональної відповідальності Кличка за неналежну організацію роботи Депзему КМДА (О. Поліщука), яка була виграна у першій інстанції та залишена без змін в апеляційній інстанції. Має бути стягнуто за Кличка з КМР 4640.00 грн.

    https://www.youtube.com/watch?v=xtW0VR1h0AA&feature=youtu.be

    Таким чином ми максимально наблизилися до мертвонародженої ч. 5 ст. 42 ЗУ "Про місцеве самоврядування в Україні" (Сільський, селищний, міський голова несе персональну відповідальність за здійснення наданих йому законом повноважень.).

    Окрім того, по справі 826/8097/16 ухвалою ВАСУ від 21.10.2016 року Кличку було відмовлено у відкритті касаційного провадження на підставі п.5,ч. 5, ст. 214 КАСУ. Таким чином відбувся особливий порядок розгляду справи та маємо кінцеве рішення касаційної інстанції по персональній відповідальності Кличка.

    Слід зазначити, що спочатку всі судді ОАСК відмовляли нам у задоволенні позовних вимог, оскільки все життя судді визнавали бездіяльність саме Київради за невчасний розгляд клопотань, при цьому не завжди позивачі вигравали.

    На сьогоднішній день навіть ті судді у суді апеляційної інстанції, які не задовольняють наші апеляційні скарги з задоволенням самовідводяться або задовольняють заяви про їх відвід.

    Зверніть увагу на доводи представника Кличка, вони чіпляються буквальо до кожної коми. Це агонія.

    Тому констатуємо точку неповернення до принципу колегіальної безвідповідальності.

    І все це відбувається за часів, коли судова гілка влади фактично не існує в натурі. Без перебільшення це найбільша криза судової гілки влади.

    Такий спосіб захисту мотивований принципом невідвороності покарання, який закладений у КУпАП та ККУ, як спосіб попередження системних правопорушень з боку головної посадової особи ОМС, який свідомо обрав собі таку професію. Однак до цього моменту подібних рішень не існувало, тому окрім безмежних повноважень, особистої охорони та зарплатні у 5000 грн. на місяць така посада передбачає і відповідальність за протиправну бездіяльнісь.

    logo

    Юридичні застереження

    Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

    Повний текст