Головна Блог ... Аналітична стаття Статті Про хитрощі місцевої влади при завуальованому та незаконному збільшенні місцевих податків. Про хитрощі місцевої влади при завуальованому та н...

Про хитрощі місцевої влади при завуальованому та незаконному збільшенні місцевих податків.

Відключити рекламу
 - tn1_0_31919900_1495455670_5922d7b64df60.jpg

У зв’язку зі збільшенням мінімальної заробітної плати до 3200 грн., в супереч вимогам закону та обіцянок Президента і Прем’єра України на місцях фактично і не публічно збільшуються місцеві податки. Розповім на прикладі м. Полтави.

Читайте статтю: Оскарження постанов про накладення штрафів Держпраці: аналіз найсвіжішої судової практики

Ставку податку для об'єктів нежитлової нерухомості відповідно до вимог Податкового кодексу України встановлюється у відсотках до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року.

Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» від 20 грудня 2016 року № 1791-VIII встановлено (п. 3 розділу 2 Прикінцеві та перехідні положення): Установити, що з 1 січня 2017 року до прийняття відповідним органом місцевого самоврядування рішення про встановлення ставок місцевих податків і зборів на 2017 рік відповідно до цього Закону, встановлені таким органом місцевого самоврядування ставки єдиного податку для платників першої групи, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та збору за місця для паркування транспортних засобів застосовуються з коефіцієнтом 0,5.

Тобто, до встановлення нових ставок, старі застосовуються з коефіцієнтом 0,5.

Як це виконується на місцях з урахуванням нашої ментальності та фіскальної необхідності?

По м. Полтаві ставки було встановлено Рішенням Полтавської міської ради від 10.07.2015 року.

У 2017 році Полтавська міська рада прийняла Рішення від 31.01.2017 року «Про внесення змін до рішення п’ятдесятої сесії Полтавської міської ради шостого скликання від 10 липня 2015 року «Про встановлення місцевих податків і зборів»». Як написано у преамбулі цього рішення, воно прийнято на виконання Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» від 20 грудня 2016 року № 1791-VIII, для забезпечення наповнення доходної частини міського бюджету.

Разом з цим новим Рішенням Рада не змінила ставок податку на нерухоме майно, а лише внесла певні зміни до переліку платників і пільг у зв’язку із змінами законів. Тобто, якщо ставка податку раніше була встановлена 0,5% від 1600 грн., то зараз вказана ставка є також 0,5% від 3200 грн., тобто в 2 рази більша сума податку.

ДОВІДНИКИ: ШТРАФИ ТА ІНШІ САНКЦІЇ ЗА ПОРУШЕННЯ ТРУДОВОГО ЗАКОНОДАВСТВА

І все було б добре, якби виконувалась норма закону від 20 грудня 2016 року № 1791-VIII щодо застосування коефіцієнту 0,5, податкове навантаження на платників у зв’язку зі збільшенням мінімальної зарплати не збільшилось би, як про це декларували керівники держави. Але ні. Зараз місцева податкова розпочала донарахування податку на майно платникам виходячи зі збільшеної мінімалки (3200) та посилаючись на нове, січневе рішення місцевої ради.

Але чи є ці вимоги податкової законними? На мій погляд ні! Законом було встановлено, що орган місцевого самоврядування з 1 січні 2017 року повинен прийняти рішення про встановлення ставок місцевих податків і зборів на 2017 рік. А рішення про внесення змін до рішення 2015-го року, в якому не встановлено нові та не підтверджено старі, не є таким. Така комбінована система дій місцевої ради та податкової є нічим іншим, як завуальованим і незаконним намаганням збільшити податок на майно.

Читайте статтю: Как обжаловать проверку ГОСТРУДА. Положительная судебная практика

І ще. Виникає питання. Вимоги Президента України до Уряду і Парламенту, щодо того, що збільшення мінімальної заробітної плати не повинно привести до збільшення податкового навантаження, Урядом і місцевими радами умисно не виконуються (заради фіскальних інтересів), чи Уряд і Президент не можуть (або не хотять) контролювати місцеві ради, щодо дотримання законів ?

Автор статті: Гайдар Василь Миколайович

  • 2118

    Переглядів

  • 0

    Коментарі

  • 2118

    Переглядів

  • 0

    Коментарі


  • Подякувати Відключити рекламу

    Залиште Ваш коментар:

    Додати

    КОРИСТУЙТЕСЯ НАШИМИ СЕРВІСАМИ ДЛЯ ОТРИМАННЯ ЮРИДИЧНИХ ПОСЛУГ та КОНСУЛЬТАЦІЙ

    • Безкоштовна консультація

      Отримайте швидку відповідь на юридичне питання у нашому месенджері, яка допоможе Вам зорієнтуватися у подальших діях

    • ВІДЕОДЗВІНОК ЮРИСТУ

      Ви бачите свого юриста та консультуєтесь з ним через екран , щоб отримати послугу Вам не потрібно йти до юриста в офіс

    • ОГОЛОСІТЬ ВЛАСНИЙ ТЕНДЕР

      Про надання юридичної послуги та отримайте найвигіднішу пропозицію

    • КАТАЛОГ ЮРИСТІВ

      Пошук виконавця для вирішення Вашої проблеми за фильтрами, показниками та рейтингом

    Популярні аналітичні статті

    Дивитись усі статті
    Дивитись усі статті
    logo

    Юридичні застереження

    Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

    Повний текст