Головна Сервіси для юристів ... База рішень" Протокол " Постанова ВГСУ від 30.08.2016 року у справі №922/1110/15 Постанова ВГСУ від 30.08.2016 року у справі №922/1...
print
Друк
search Пошук
comment
КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

Державний герб України

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 серпня 2016 року Справа № 922/1110/15 Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:

головуючого судді:Погребняка В.Я.,суддів:Жукової Л.В., Короткевича О.Є.,розглянувши касаційну скаргуПублічного акціонерного товариства "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України"на ухвалугосподарського суду Харківської області від 24.03.2016 року та постановуХарківського апеляційного господарського суду від 25.05.2016 рокуу справі№ 922/1110/15 господарського суду Харківської областіза позовомПублічного акціонерного товариства "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України"доПублічного акціонерного товариства "Харківська ТЕЦ-5"простягнення коштів,

за участю представників сторін: від Публічного акціонерного товариства "Харківська ТЕЦ-5" - Сивак А.Ю., дов. № 24 від 30.12.2011 року; від Публічного акціонерного товариства "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" - Старчик А.А., дов. № 14-90 від 18.04.2014 року,

в с т а н о в и в:

Ухвалою господарського суду Харківської області від 24.03.2016 року у справі № 922/1110/15 (суддя - Суслова В.В.) розстрочено виконання рішення суду від 17.03.2015 року у справі № 922/1110/15 за позовом Публічного акціонерного товариства "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" (далі - ПАТ "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України") до Публічного акціонерного товариства "Харківська ТЕЦ - 5" (далі - ПАТ "Харківська ТЕЦ - 5") на загальну суму 1570898,81 грн. (з урахуванням витрат по сплаті судового збору) на три роки рівними частинами за графіком, викладеним в резолютивній частині ухвали.

Постановою Харківського апеляційного господарського суду від 25.05.2016 року у справі № 922/1110/15 (головуючий суддя - Тарасова І. В., суддя - Пуль О.А., суддя - Фоміна В. О.) апеляційну скаргу ПАТ "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" залишено без задоволення. Ухвалу господарського суду Харківської області від 24.03.2016 року у справі № 922/1110/15 залишено без змін.

Не погоджуючись з ухвалою господарського суду Харківської області від 24.03.2016 року та постановою Харківського апеляційного господарського суду від 25.05.2016 року у справі № 922/1110/15, ПАТ "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" звернулася до Вищого господарського суду України з касаційною скаргою, в якій просить ухвалу господарського суду Харківської області від 24.03.2016 року та постанову Харківського апеляційного господарського суду від 25.05.2016 року у справі № 922/1110/15 скасувати. У задоволенні заяви ПАТ "Харківська ТЕЦ - 5" про розстрочку виконання рішення суду у справі № 922/1110/15 відмовити у повному обсязі.

В обґрунтування доводів касаційної скарги ПАТ "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" посилається на порушення судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права.

ПАТ "Харківська ТЕЦ-5" подало до Вищого господарського суду України відзив на касаційну скаргу ПАТ "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України", в якому просить залишити її без задоволення, а ухвалу господарського суду Харківської області від 24.03.2016 року та постанову Харківського апеляційного господарського суду від 25.05.2016 року у справі № 922/1110/15 - без змін.

Ухвалою Вищого господарського суду України від 22.08.2016 року у справі № 922/1110/15 (колегія суддів у складі: головуючий суддя - Погребняк В.Я., суддя - Жукова Л.В., суддя - Панова І.Ю.) прийнято касаційну скаргу ПАТ "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" до провадження. Призначено розгляд касаційної скарги у засіданні колегії суддів Вищого господарського суду України на 30.08.2016 року.

Розпорядженням керівника апарату Вищого господарського суду України від 29.08.2016 року № 08.03-04/3561 у зв'язку з відпусткою судді Панової І.Ю. призначено автоматичну зміну складу колегії суддів у судовій справі № 922/1110/15, відповідно до пункту 2.3.25 Положення про автоматизовану систему документообігу суду (розпорядження в матеріалах справи).

Автоматизованою системою документообігу суду для розгляду справи № 922/1110/15 визначено колегію суддів у складі: головуючий суддя - Погребняк B.Я., суддя - Короткевич O.Є., суддя - Жукова Л.B. (протокол автоматичної зміни складу колегії суддів в матеріалах справи).

Колегія суддів Вищого господарського суду України у названому вище складі, розглянувши наявні матеріали справи, обговоривши доводи касаційної скарги, дослідивши правильність застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, дійшла висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, рішенням господарського суду Харківської області від 17.03.2015 року у справі № 922/1110/15, залишеним без змін постановою Харківського апеляційного господарського суду від 13.05.2015 року, стягнуто з ПАТ "Харківська ТЕЦ-5" на користь ПАТ "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" 188361,39 грн. 3% річних, 1351735,48 грн. інфляційних втрат та 30801,94 грн. судового збору.

На виконання зазначеного рішення господарським судом Харківської області видано наказ від 21.05.2015 року.

15.03.2016 року до господарського суду Харківської області ПАТ "Харківська ТЕЦ-5" було подано заяву за вх. № 8632 про розстрочку виконання рішення суду від 17.03.2015 року у справі № 922/1110/15 за доданим до заяви графіком платежу.

Відповідно до ст. 121 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) при наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, за заявою сторони, державного виконавця, прокурора або за своєю ініціативою господарський суд, який видав виконавчий документ, у десятиденний строк розглядає це питання у судовому засіданні з викликом сторін, прокурора і у виняткових випадках, залежно від обставин справи, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, ухвали, постанови, змінити спосіб та порядок їх виконання.

Відстрочка - це відкладення чи перенесення виконання рішення на новий строк, який визначається господарським судом.

Підставою для відстрочки виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у визначений строк або встановленим господарським судом способом. Вирішуючи питання про відстрочку виконання рішення, господарський суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступінь вини відповідача у виникненні спору, наявність інфляційних процесів у економіці держави та інші обставини справи, скрутний матеріальний стан, стосовно юридичної особи - наявну загрозу банкрутства, відсутність коштів на банківських рахунках і майна, на яке можливо було б звернути стягнення, щодо як фізичних, так і юридичних осіб - стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

Розглянувши заяву ПАТ "Харківська ТЕЦ - 5" про розстрочку виконання рішення суду від 17.03.2015 року у справі № 922/1110/15 частинами відповідно до графіку, суд першої інстанції, з яким погодився і суд апеляційної інстанції, дійшов висновку про необхідність її задоволення.

При цьому, суди попередніх інстанцій виходили з такого.

В обґрунтування заяви про розстрочення рішення суду у даній справі боржник зазначав про наявність скрутного матеріального становища як підстави, що ускладнює своєчасне виконання судового рішення.

Як зазначав боржник, ПАТ "Харківська ТЕЦ-5" вживалися заходи, спрямовані на здійснення розрахунків з позивачем та на час розгляду справи по суті судом першої інстанції ПАТ "Харківська ТЕЦ-5" повністю погасило основну заборгованість за природний газ по Договору № 13/3040-БО-32 від 28.12.2012 року. Стягнута за рішенням суду від 17.03.2015 року заборгованість складається з 188361,39 грн. 3% річних та 1351735,48 грн. інфляційних втрат.

На виконання вимог ст. 15 Закону України "Про електроенергетику", ст.4 Закону України "Про засади функціонування ринку електричної енергії України" ПАТ "Харківська ТЕЦ-5" здійснює продаж всієї виробленої електричної енергії до Оптового ринку електричної енергії.

Відповідно до ст. 15-1 Закону України "Про електроенергетику", "Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг", затвердженого Указом Президента України від 10.09.2014р. № 715, алгоритм розподілу коштів з поточного рахунку із спеціальним режимом використання оптового постачальника електричної енергії встановлює Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - НКРЕКП).

Як вказував боржник, умовами договорів № 335/420/01-ЕР від 16.09.1998 року, № 1467/01-237 від 15.04.2003 року, укладених між ПАТ "Харківська ТЕЦ-5" та ДП "Енергоринок", на підставі договору між Членами Оптового Ринку Електроенергії України (ДЧОРЕ), не передбачаються нарахування штрафних (фінансових) санкцій за несвоєчасні розрахунки за поставлену електричну енергію, які виникли не внаслідок порушення алгоритму розподілу коштів.

При цьому щорічно має місце факт неповних розрахунків ДП "Енергоринок" з ПАТ "Харківська ТЕЦ-5" за поставлену до Оптового Ринку Електроенергії електричну енергію, які мають системний характер з тенденцією до збільшення розміру недоплат.

В силу встановленого законом порядку розрахунків на оптовому ринку електричної енергії ПАТ "Харківська ТЕЦ-5" позбавлене можливості примусово стягнути заборгованість за продану електричну енергію та застосувати санкції за прострочення виконання грошових зобов'язань.

Боржник також зазначив, що як і раніше діючим алгоритмом розподілу коштів з поточного рахунку із спеціальним режимом використання оптового постачальника електричної енергії, затвердженим постановою НКРЕ від 21.12.2011 року № 2, так і чинним алгоритмом, затвердженим постановою НКРЕКП від 30.12.2015 року № 3247, не передбачено погашення простроченої заборгованості ДП "Енергоринок" перед енергогенеруючими компаніями.

За відсутності у ПАТ "Харківська ТЕЦ-5" інших джерел надходження грошових коштів, неповні розрахунки ДП "Енергоринок" спричиняють відповідну недоплату ПАТ "Харківська ТЕЦ-5" на користь ПАТ "HAK "Нафтогаз України" за спожитий природний газ що, у свою чергу, є підставою для нарахування та стягнення з товариства на користь ПАТ "HAK "Нафтогаз України" штрафних санкцій, 3% річних та інфляційних втрат.

Боржник листом від 17.11.2015 року № 01-13/2092 звертався до НКРЕКП з проханням включити до тарифу на відпуск електричної енергії ПАТ "Харківська ТЕЦ-5" витрати, пов'язані з оплатою штрафних санкцій у загальному розмірі 168 461 000,00 грн. (67 422 000,00 грн. протягом 2012 року -2014 року та 101 039 000,00 грн. у 2015 році), які виникли у зв'язку з неповними розрахунками ДП "Енергоринок" за куповану у ПАТ "Харківська ТЕЦ-5" електроенергію протягом 2012 року - 2014 року та дев'яти місяців 2015 року, проте затверджений постановою НКРЕКП № 3079 від 24.12.2015 року тариф на відпуск та виробництво електричної енергії таких витрат не враховує.

Незважаючи на вказані обставини, товариство боржника має обов'язок дотримуватися обсягів виробітку електроенергії відповідно до Прогнозного балансу виробництва та споживання електричної енергії в Об'єднаній енергосистемі України, який затверджується Міністерством енергетики та вугільної промисловості України на поточний рік з наступним (за необхідністю) коригуванням місячних обсягів виробництва електроенергії (відповідно до "Порядку складання прогнозних фізичного балансу та балансу купівлі-продажу електричної енергії в Оптовому ринку електричної енергії України на наступний розрахунковий місяць", затвердженого наказом Міністерства палива та енергетики України від 19.08.2006 року № 413).

Крім того, боржник зазначав, що виконання рішення у цій справі ускладнюється існуючим станом розрахунків на Оптовому ринку електричної енергії, кошти за продану електроенергію з якого для ПАТ "Харківська ТЕЦ-5", є основним джерелом покриття вартості паливної складової та здійснення розрахунків за природний газ з ПАТ "HAK "Нафтогаз України", а вжиття заходів до примусового виконання рішення створює небезпеку припинення господарської діяльності відповідача з вироблення електричної енергії, розбалансування виробництва та споживання електричної енергії в Об'єднаній енергосистемі України.

Також, боржник посилався на те, що для виробництва теплової енергії ПАТ "Харківська ТЕЦ-5" використовує природний газ по всіх категоріях споживачів (населення, бюджетні установи та організації, інші споживачі та релігійні організації) виключно з ресурсу ПАТ "HAK "Нафтогаз України".

Специфікою роботи ПАТ "Харківська ТЕЦ-5" з виробництва теплової енергії є те, що транспортування теплової енергії магістральними та розподільчими мережами, а також її продаж кінцевому споживачу (населення, бюджетні установи та організації, інші споживачі та релігійні організації) здійснює КП "Харківські теплові мережі". Вказане підприємство здійснює виробництво, транспортування й розподіл теплової енергії всім групам споживачів міста Харкова, підключених до централізованого теплопостачання, у тому числі більш ніж 5900 житловим будинкам.

Станом на 01.02.2016 року заборгованість ПАТ "Харківська ТЕЦ-5" перед ПАТ "НАК "Нафтогаз України" за природний газ для виробництва теплової енергії складає 307,1 млн.грн., в тому числі по періодам: 2014 рік - 20,1 млн.грн.; 2015 рік - 161,1 млн.грн.; 2016 рік - 125,9 млн.грн.

В свою чергу заборгованість КП "Харківські теплові мережі" перед ПАТ "Харківська ТЕЦ-5" за теплову енергію станом на 01.02.2016р. становить 286,1 млн.грн., в тому числі по періодам: 2014 рік - 33,7 млн.грн.; 2015 рік - 154,6 млн.грн.; 2016 рік - 97,8 млн.грн.; заборгованість по нарахованих штрафних санкціях складає 31,6 млн.грн.

Боржник на виконання укладених договорів має виконувати оперативні завдання, отримувані від диспетчерської служби КП "Харківські теплові мережі" щодо обсягів відпуску теплової енергії для теплопостачання мешканців м. Харків (в період опалювального сезону - на опалення та підігрів води, влітку - для гарячого водопостачання).

Річні обсяги закупівлі теплової енергії у товариства боржника плануються КП "Харківські теплові мережі" спільно з Харківським міськвиконкомом і цей показник враховується при розрахунку тарифів на теплову енергію. Коригування ж фактичних обсягів виробництва та відпуску теплової енергії відбувається кілька раз на добу в залежності від метеорологічних умов.

Планові обсяги закупівлі теплової енергії доведені товариству листом КП "Харківські теплові мережі" № 22-1061 від 31.03.2015 року.

18.06.2014 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України № 217 "Про затвердження порядку розподілу коштів, що надходять на поточні рахунки із спеціальним режимом використання для проведення розрахунків з гарантованим постачальником природного газу".

Норматив перерахування коштів для розрахунку з постачальником, на якого покладені спеціальні обов'язки - НАК "Нафтогаз України", встановлюється НКРЕКП.

На виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України № 217 від 18.06.2014 року ПАТ "Харківська ТЕЦ-5" уклало договір банківського рахунку від 19.09.2014 року № 2311/5 з ПАТ "Ощадбанк", який передбачає автоматичне проведення розрахунків за теплову енергію та природний газ для її виробництва виключно через розрахункові рахунки зі спеціальним режимом використання.

Починаючи з листопада 2014 року по лютий 2016 року ПАТ "Харківська ТЕЦ-5" здійснює розрахунки з ПАТ "НАК "Нафтогаз України" за природний газ, спожитий для виробництва теплової енергії, згідно з встановленим НКРЕКП алгоритмом.

За цей період була виконана оплата НАК "Нафтогаз України" за природний газ для виробництва теплової енергії з рахунку зі спеціальним режимом використання в сумі 621,9 млн.грн. (загальна вартість природного газу, використаного на виробництво теплової енергії склала 879,3 млн.грн.).

З урахуванням тієї обставини, що загальна вартість поставленої ПАТ "Харківська ТЕЦ-5" теплової енергії становить 1 101,9 млн.грн., доля вартості природного газу в загальній вартості теплової енергії складає 80%.

Відповідно до встановлених НКРЕКП нормативів та з урахуванням наданих субвенцій, КП "Харківські теплові мережі" розрахувалось з ПАТ "Харківська ТЕЦ-5" за теплову енергію, куповану в цей період, на 66%.

У свою чергу, товариство боржника здійснило оплату ПАТ "НАК "Нафтогаз України" за природний газ для виробництва теплової енергії на рівні 71%, що перевищує рівень розрахунків КП "Харківські теплові мережі" з ПАТ "Харківська ТЕЦ-5" на 5%.

Враховуючи особливий статус КП "Харківські теплові мережі" з точки зору теплопостачання м. Харкова, наявність заборгованості населення за послуги з теплопостачання, боржник вказував на те, що суди, як правило, зменшують розміри пені, нарахованої ПАТ "Харківська ТЕЦ-5".

Судами попередніх інстанцій враховано, що виконання рішення у даній справі ускладнюється існуючим станом розрахунків на ринку теплопостачання м. Харкова, кошти за продану теплову енергію з якого для ПАТ "Харківська ТЕЦ-5" є основним джерелом покриття вартості паливної складової та здійснення розрахунків за природний газ з ПАТ "НАК "Нафтогаз України", а вжиття заходів до примусового виконання рішення створює небезпеку припинення господарської діяльності відповідача з вироблення теплової енергії та залишення населення значної частині м. Харкова та інших категорій споживачів без опалення та підігріву води.

Боржник вказував на те, що фактично ПАТ "Харківська ТЕЦ-5" споживає паливо незалежних постачальників для виробництва електричної енергії, не сплачуючи його, тоді як поточні кошти отримані від продажу електричної енергії спрямовуються безпосередньо на користь HAK "Нафтогаз України" тільки як погашення заборгованості попередніх періодів згідно з розпорядженням Кабінету Міністрів України № 670-р від 20.05.2015 року.

Станом на 31.01.2016 року утворилася заборгованість перед незалежним постачальником TOB "Укрістгаз" в загальній сумі 98 478 679,85грн. (71 887 388,00 грн. за договором поставки природного газу № 02/08-15-г від 15.08.2012 року, 26 591 291,85 грн. за договором поставки мазуту № 40/03-17 від 17.03.2015 року), що створює передумови для припинення поставок палива та, як наслідок, господарської діяльності відповідача з виробництва електричної та теплової енергії, розбалансування виробництва та відпуску електричної енергії до Об'єднаної енергосистеми України, залишення населення значної частині м. Харкова та інших категорій споживачів без опалення та підігріву води.

Як зазначав заявник, переважна більшість обладнання ПАТ "Харківська ТЕЦ-5" була введена в експлуатацію в 1979-1980 роках та потребує ремонту (модернізації) у зв'язку з чим наказом № 1 від 04.01.2016 року затверджено перелік першочергових заходів з ремонту обладнання, не виконання яких є неприпустимим через загрозу його виходу з ладу.

Здійснення ремонтної кампанії потребує залучення фінансування в обсязі 288,0 млн.грн.

Відповідно до вимог "Порядку формування інвестиційних програм ліцензіатів з виробництва електричної та теплової енергії на теплоелектроцентралях та когенераційних установках", затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 15.10.2015 року № 2585 ПАТ "Харківська ТЕЦ-5" зобов'язане здійснювати капітальні інвестиції та капітальні вкладення для підвищення рівня надійності та економічності роботи основних фондів (генеруючого та допоміжного обладнання виробників електричної та теплової енергії) та використовувати кошти, визначені як джерело фінансування інвестиційної програми, виключно на її виконання відповідно до графіка, визначеного інвестиційною програмою, яка розробляється та передається на затвердження НКРЕКП щорічно.

З необхідних 288 530,0 тис. грн. в редакції інвестиційної програми, затвердженої рішенням правління товариства боржника № 18 від 02.09.2015 року, постановою НКРЕКП від 24.12.2015 року № 307 затверджено інвестиційну програму ПАТ "Харківська ТЕЦ-5" на 2016 року лише у сумі 103 201,0 тис. грн. (без ПДВ) та джерела її фінансування у тарифі на відпуск електричної енергії 49 845,40 тис. грн., у тарифах на виробництво теплової енергії 53 355,60 тис. грн.

Враховуючи викладене, заявник вказував, що ПАТ "Харківська ТЕЦ-5" не може дозволити скорочення обсягів ремонтної кампанії та створити загрозу працездатності і надійності функціонування енергогенеруючого та допоміжного обладнання.

Крім того, боржник зазначив, що в період 2016 року та наступних роках (відповідно до інвестиційних програм 2017 року - 2019 року) товариство матиме обов'язок та необхідність профінансувати нове будівництво та здійснити модернізацію обладнання, що ускладнюватиме виконання рішення.

Боржник також зазначив, що згідно з окремим дорученням Міненерговугілля № 01/32-2090 від 03.09.2015 року та Наказу Міненерговугілля № 566 від 01.09.2015 pоку, з метою належної підготовки об'єктів електроенергетики до роботи в осінньо-зимовий період 2015/2016 років, ПАТ "Харківська ТЕЦ-5" було зобов'язано створити десятиденний запас резервного палива (мазуту) в обсязі 18 000,00 тон вартістю понад 162,0 млн. грн.

На підставі п. 3.2.3. "Положення про порядок оцінки готовності об'єктів електроенергетики до роботи в осінньо-зимовий період" аналогічна вимога поширюватиметься на осінньо-зимовий період 2016-2017 років, що потребуватиме мобілізації товариством значної суми обігових коштів.

Крім того, стосовно ПАТ "Харківська ТЕЦ-5" триває провадження у справі № Б-23/75-02 про банкрутство.

Боржник зазначав, що вищенаведені фактори впливають на фінансовий стан підприємства, яке на сьогодні є збитковим, що свідчить про неможливість негайно та одноразово оплатити всю суму заборгованості.

ГПК України не визначає переліку обставин, які свідчать про неможливість виконання рішення чи утруднюють його виконання, а тому суд оцінює докази, що підтверджують зазначені обставини, за правилами ст. 43 ГПК України, тобто, до заяви мають бути додані докази, які підтверджують обставини, викладені в заяві щодо неможливості чи утруднення виконання рішення.

При цьому, реалізуючи своє право на розстрочку виконання рішення, господарський суд відповідно до ст. 43 ГПК України оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

Як вбачається з матеріалів справи, надаючи у відповідності зі ст. 43 ГПК України оцінку наведеним у заяві боржника фактичним даним в їх сукупності, судами попередніх інстанцій визнано їх такими, що носять винятковий характер та спричиняють неможливість негайного одночасного виконання рішення суду.

За оцінкою судів обох інстанцій, обставини, наведені відповідачем ПАТ "Харківська ТЕЦ - 5" в заяві про розстрочку виконання рішення суду від 17.03.2015 року у справі № 922/1110/15 частинами відповідно до графіку, в розумінні ст. 121 ГПК України є достатніми для розстрочки виконання вказаного судового рішення.

При цьому, встановивши зазначені обставини господарські суди попередніх інстанцій, саме з дотриманням балансу інтересів обох сторін, частково задовольнили заяву ПАТ "Харківська ТЕЦ-5", розстрочивши виконання рішення господарського суду Харківської області від 17.03.2015 року у справі № 922/1110/15 на загальну суму 1570898,81грн. (з урахуванням витрат по сплаті судового збору) на три роки рівними частинами за графіком, викладеним в резолютивній частині ухвали, а не до лютого 2022 року (тобто майже на 6 років), як просив боржник в своїй заяві.

З урахуванням викладеного, колегія суддів Вищого господарського суду України вважає, що господарськими судами першої та апеляційної інстанцій при вирішенні питання про розстрочку виконання рішення суду дотримані норми матеріального та процесуального права, висновки судів відповідають встановленим обставинам справи, а доводи касаційної скарги їх не спростовують.

Відповідно до ч. 2 ст. 1115 ГПК України касаційна інстанція використовує процесуальні права суду першої інстанції виключно для перевірки юридичної оцінки обставин справи та повноти їх встановлення у рішенні або постанові господарського суду.

Згідно з нормами ч. 2 ст. 1117 ГПК України, касаційна інстанція не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові господарського суду чи відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати нові докази або додатково перевіряти докази.

Відповідно до ст. 1119 ГПК України касаційна інстанція за результатами розгляду касаційної скарги має право, зокрема, залишити рішення першої інстанції або постанову апеляційної інстанції без змін, а скаргу без задоволення, залишити в силі одне із раніше прийнятих рішень або постанов.

Керуючись статтями 1117, 1119 - 11113 ГПК України, Вищий господарський суд України

ПОСТАНОВИВ :

Касаційну скаргу ПАТ "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" залишити без задоволення.

Ухвалу господарського суду Харківської області від 24.03.2016 року та постанову Харківського апеляційного господарського суду від 25.05.2016 року у справі № 922/1110/15 залишити без змін.

Головуючий: Погребняк В.Я. Судді: Жукова Л.В. Короткевич О.Є.

logo

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст