Головна Сервіси для юристів ... База рішень" Протокол " Постанова ВГСУ від 27.07.2016 року у справі №911/68/16 Постанова ВГСУ від 27.07.2016 року у справі №911/6...
print
Друк
search Пошук
comment
КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

Державний герб України

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 липня 2016 року Справа № 911/68/16

Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:

Полянського А.Г. - головуючого (доповідача), Коробенко Г.П., Мачульського Г.М.,

розглянувши касаційну скаргу публічного акціонерного товариства "Обухівське" на постановувід 27.05.2016Київського апеляційного господарського судуу справі Господарського суду Київської області № 911/68/16за позовомпублічного акціонерного товариства "Обухівське"до за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів: за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача 1:1. Обухівської районної державної адміністрації Київської області, 2. управління Держгеокадастру в Обухівському районі Київської області фізична особа-підприємець ОСОБА_4 1. фізична особа ОСОБА_5, 2. фізична особа ОСОБА_6, 3. фізична особа ОСОБА_7, 4. фізична особа ОСОБА_8, 5. фізична особа ОСОБА_9, 6. фізична особа ОСОБА_10, 7. фізична особа ОСОБА_11, 8. фізична особа ОСОБА_12, 9. фізична особа ОСОБА_13, 10. фізична особа ОСОБА_14, 11. фізична особа ОСОБА_15, 12. фізична особа ОСОБА_16, 13. фізична особа ОСОБА_17, 14. фізична особа ОСОБА_18провизнання недійсним рішення та зобов'язання вчинити дії за участю представників сторін:

позивача - Дробот О.І. дов. від 26.07.2016 р., Школьна К.В. дов. від 30.10.2015 р.,

відповідача - 1-не з"явились,

відповідача - 2- Іщенко С.М. дов. від 25.01.2016 р.,

третіх осіб які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача 1: - 2,3,4,5,7

третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів: ОСОБА_4, ОСОБА_22 дов. від 22.02.2016 р.,

В С Т А Н О В И В:

Рішенням Господарського суду Київської області від 04.03.2016 р. (суддя - Бабкіна В.М.) відмовлено у задоволенні позову.

Постановою Київського апеляційного господарського суду від 24.05.2016 р. (судді - Чорногуз М.Г., Рудченко С.Г., Агрикова О.В.) рішення Господарського суду Київської області від 04.03.2016 р. залишено без змін.

Не погоджуючиcь з рішенням місцевого господарського суду та постановою апеляційного господарського суду, ПАТ "Обухівське" звернулось до Вищого господарського суду України з касаційною скаргою, в якій просить їх скасувати, мотивуючи скаргу доводами про порушення судами норм матеріального та процесуального права.

У запереченнях на касаційну скаргу третя особа -1 просить залишити без змін рішення місцевого господарського суду та постанову апеляційного господарського суду.

У відзиві на касаційну скаргу ФОП ОСОБА_4 просить залишити оскаржувані рішення без змін.

Розглянувши матеріали справи, оцінивши доводи касаційної скарги, перевіривши правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права, колегія суддів Вищого господарського суду України прийшла до висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи із наступного.

Відповідно до п. 1 ст. 1119 ГПК України касаційна інстанція за результатами розгляду касаційної скарги має право залишити постанову апеляційного господарського суду без змін, а скаргу без задоволення.

Касаційна скарга залишається без задоволення, коли суд визнає, що постанова апеляційного господарського суду прийнята з дотриманням вимог матеріального та процесуального права.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до Державних актів на право постійного користування землею серії ІІ-КВ № 003262 від 13.02.1996 р., № 003263 від 13.02.1996 р., № 003264 від 19.02.1996 р., виданих Першотравенською сільською радою Обухівського району Київської області, Нещерівською сільською радою Обухівського району Київської області та Обухівською міською радою Обухівського району Київської області відповідно, радгоспу-комбінату "Обухівський" було передано в користування 2164,6 га, 1327 га та 1687,9 га земель в межах згідно з планом користування.

Пунктом 1 Статуту ПАТ "Обухівське" передбачено, що товариство є правонаступником ВАТ "Обухівське", яке засноване рішенням Регіонального відділення Фонду державного майна України по Київській області від 05.05.2006 р. № 14-25-7/1 шляхом перетворення державного підприємства радгосп-комбінат "Обухівський" у ВАТ "Обухівське" відповідно до Законів України "Про приватизацію державного майна" та "Про господарські товариства".

05.03.2010 р. на загальних зборах осіб, які мають право на земельну частку (пай) в процесі розпаювання та приватизації сільськогосподарських угідь ПАТ "Обухівське" було прийнято рішення про розпаювання та приватизацію земель позивача.

Розпорядженням Обухівської районної державної адміністрації "Про надання дозволу на розроблення проекту приватизації земель публічного акціонерного товариства "Обухівське" для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в адміністративних межах Обухівської міської, Першотравенської та Нещерівської сільських рад" № 385 від 28.03.2012 р. позивачу, як правонаступнику радгоспу-комбінату "Обухівський", було надано дозвіл на розроблення проекту приватизації земель ПАТ "Обухівське" для ведення товарного сільськогосподарського виробництва за рахунок земель, що перебувають у постійному користуванні цього підприємства згідно з державними актами на право постійного користування землею серії ІІ-КВ №№ 003262, 003263, 003264.

Пунктами 4 та 7 зазначеного розпорядження передбачено, що розроблений проект приватизації земель подається на розгляд та погодження комісії при Обухівській райдержадміністрації з розгляду питань, пов'язаних з погодженням документації із землеустрою щодо надання земельних ділянок у власність чи користування на території Обухівської міської ради, Козинської селищної ради, Григорівської, Долинянської, Красненської, Щербанівської, Великодимитровицької, Германівської, Деремезнянської, Копачівської, Краснослобідської, Маловільшанської, Нещерівської, Перегонівської, Першотравенської, Підгірцівської, Семенівської, Старобезрадичівської сільських рад.

28.05.2012 р. між позивачем та ФОП ОСОБА_4 було укладено договір на створення (передачу) науково-технічної документації № 6-1, відповідно до якого замовник доручив, а виконавець прийняв на себе виконання робіт по розробці проекту землеустрою щодо приватизації земель ПАТ "Обухівське" в адміністративних межах Першотравенської, Нещерівської сільських рад та Обухівської міської ради, Обухівського району Київської області.

Розпорядженням Обухівської районної державної адміністрації "Про внесення змін до розпорядження голови Обухівської районної державної адміністрації від 28.03.2012 р. № 385" № 370 від 21.10.2013 р. пункт 7 розпорядження Обухівської районної державної адміністрації № 385 від 28.03.2012 р. визнано таким, що втратив чинність.

Рішенням Господарського суду Київської області від 17.03.2015 р. у справі № 911/2149/14, яке було залишено в цій частині без змін постановою Вищого господарського суду України від 12.08.2015 р., були встановлені зазначені вище обставини.

Відповідно до ч. 3 ст. 35 Господарського процесуального кодексу України, обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, крім встановлених рішенням третейського суду, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Розпорядженням Обухівської районної державної адміністрації від 08.12.2015 р. № 365 "Про затвердження проекту приватизації земель публічного акціонерного товариства "Обухівське" для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в адміністративних межах Обухівської міської, Нещерівської та Першотравенської сільських рад" відповідно до ст.ст. 17, 22, 25, п. 4 ст. 186, п. 8 Перехідних положень Земельного кодексу України, ст. 49 Закону України "Про землеустрій", ст. 11 Закону України "Про державну експертизу землевпорядної документації", ст. ст. 21, 41 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" було затверджено проект приватизації земель публічного акціонерного товариства "Обухівське", розташованих в адміністративних межах Обухівської міської, Нещерівської та Першотравенської сільських рад Обухівського району Київської області, для ведення товарного сільськогосподарського виробництва (пункт 1 розпорядження), а також встановлено Управлінню Держгеокадастру в Обухівському районі Київської області зберігати землевпорядну документацію з приватизації в установленому законодавством порядку (пункт 2 розпорядження).

ПАТ "Обухівське" звернулось до господарського суду з позовом до суду та просило суд: 1) визнати недійсним розпорядження Обухівської районної державної адміністрації Київської області № 365 від 08.12.2015 р. "Про затвердження проекту приватизації земель Публічного акціонерного товариства "Обухівське" для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в адміністративних межах Обухівської міської, Нещерівської та Першотравенської сільських рад"; 2) визнати незаконними дії Управління Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) в Обухівському районі Київської області щодо передання фізичній особі-підприємцю ОСОБА_4 проекту приватизації земель ПАТ "Обухівське" для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в адміністративних межах Обухівської міської, Нещерівської та Першотравенської сільських рад; 3) зобов'язати Управління Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) в Обухівському районі Київської області повернути позивачу проект приватизації земель Публічного акціонерного товариства "Обухівське" для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в адміністративних межах Обухівської міської, Нещерівської та Першотравенської сільських рад для організації його затвердження у передбаченому законом порядку.

Відповідно до п. 5 Постанови Верховної Ради України від 13 березня 1992 року № 2200-XII "Про прискорення земельної реформи та приватизацію землі", роздержавлення і приватизація земель сільськогосподарських підприємств і організацій, передбачених частиною другою пункту 3 цієї постанови, провадиться починаючи з 15 травня 1992 року відповідно до проектів, які розробляються керівництвом (адміністрацією) цих підприємств і організацій за участю експертів і державних землевпорядних організацій, схвалюються трудовими колективами і затверджуються за поданням сільської (селищної) Ради районною (міською) Радою народних депутатів. Кабінету Міністрів України було визначено до 15 травня 1992 року розробити і затвердити рекомендації по складанню цих проектів. Згідно з п. 3 цієї постанови було зобов'язано Кабінет Міністрів України, Уряд Республіки Крим, обласні, Київську і Севастопольську міські Ради народних депутатів: розробити і затвердити до 1 червня 1992 року відповідно державну, республіканську, обласні (міські) програми земельної реформи на 1992 - 1995 роки; передбачити в них на кожний рік заходи щодо організаційно-правового, кадрового, наукового, матеріально-технічного забезпечення земельної реформи, розрахунки необхідних для здійснення реформи коштів і джерела їх покриття; до 15 травня 1992 року визначити перелік сільськогосподарських підприємств і організацій, землі яких підлягають передачі в колективну і приватну власність у 1992 році. Перелік господарств, землі яких передбачається передавати у власність у наступні роки, визначати не пізніш як за один місяць до початку наступного року. При цьому виходити з того, що у складі державної власності, яка не приватизується, залишаються землі, визначені у статті 4 Земельного кодексу України.

Згідно приписів п. 8 Перехідних положень Земельного кодексу України в редакції, що діяла на момент прийняття відповідачем-1 спірного розпорядження, сільськогосподарські підприємства, які до введення у дію цього Кодексу уклали з власниками земельних часток (паїв) договори оренди, можуть, за бажанням власників цих часток (паїв), замовити землевпорядній організації виконання землевпорядних робіт, необхідних для виділення земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості), видачі їх власникам державних актів на право власності на землю та оплатити виконання таких робіт. Сільськогосподарське підприємство має переважне право на оренду земельних ділянок у таких громадян на строк, що був обумовлений у договорі оренди земельної частки (паю), або, за погодженням сторін, на інший строк.

Згідно частини 3 вказаного пункту 8 при обчисленні розміру земельної частки (паю) враховуються сільськогосподарські угіддя, які були передані в оренду із земель державної чи комунальної власності або які на час набрання чинності Земельним кодексом України належали цим підприємствам на праві колективної власності чи перебували у постійному користуванні, за винятком земель, що не підлягають приватизації або залишаються у державній чи комунальній власності відповідно до цього Кодексу.

Стаття 25 Земельного кодексу України у редакції, що діяла на момент прийняття відповідачем-1 спірного розпорядження, передбачала, що при приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій земельні ділянки передаються працівникам цих підприємств, установ та організацій, працівникам державних та комунальних закладів освіти, культури, охорони здоров'я, розташованих на території відповідної ради, а також пенсіонерам з їх числа з визначенням кожному з них земельної частки (паю) (частина 1).

Згідно з ч. 2 ст. 25 ЗК України рішення про приватизацію земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій приймають органи виконавчої влади або органи місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень за клопотанням працівників цих підприємств, установ та організацій.

Відповідно до приписів ч.ч. 3, 4, 5 ст. 118 ЗК України, до якої також відсилає п. 8 Перехідних положень Земельного кодексу України, громадяни - працівники державних та комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій, а також пенсіонери з їх числа, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельних ділянок, які перебувають у постійному користуванні цих підприємств, установ та організацій, звертаються з клопотанням про приватизацію цих земель до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. Відповідний орган місцевого самоврядування або орган виконавчої влади в місячний термін розглядає клопотання і надає дозвіл підприємствам, установам та організаціям на розробку проекту приватизації земель. Передача земельних ділянок у власність громадянам - працівникам державних та комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій, а також пенсіонерам з їх числа провадиться після затвердження проекту приватизації земель у порядку, встановленому цим Кодексом.

Згідно з ч. 3 ст. 122 Земельного кодексу України, районні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування у межах сіл, селищ, міст районного значення для всіх потреб та за межами населених пунктів для: а) ведення водного господарства; б) будівництва об'єктів, пов'язаних з обслуговуванням жителів територіальної громади району (шкіл, закладів культури, лікарень, підприємств торгівлі тощо), з урахуванням вимог частини сьомої цієї статті; в) індивідуального дачного будівництва.

Центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальні органи передають земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, крім випадків, визначених частиною восьмою цієї статті, у власність або у користування для всіх потреб (ч. 4 ст. 122 ЗК України).

Попердніми судами відзначено, що у 2015 році до Земельного кодексу України були внесені зміни, відповідно до яких частиною 4 статті 186 Земельного кодексу України (в редакції на момент прийняття оспорюваного розпорядження відповідача-1) було встановлено, що проекти землеустрою щодо приватизації земель державних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій погоджуються рішенням загальних зборів працівників цих підприємств, установ та організацій (іншими суб'єктами, визначеними законодавством), територіальним органом центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин і затверджуються районними державними адміністраціями.

Відповідно до ст. 49 Закону України "Про землеустрій" проекти землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій розробляються на підставі рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень за клопотанням працівників цих підприємств, установ та організацій.

Проекти землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій включають: завдання на складання проекту землеустрою; пояснювальну записку; рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про приватизацію земель; список осіб, які мають право на отримання у власність земельної частки (паю); матеріали нормативної грошової оцінки сільськогосподарських угідь підприємства; схему розподілу земель підприємств, установ, організацій на землі, що передаються у приватну власність та залишаються у державній або комунальній власності (лісогосподарського призначення, водного фонду, резервного фонду); матеріали розрахунку вартості і розмір земельної частки (паю) в умовних кадастрових гектарах; схему поділу сільськогосподарських угідь, що підлягають приватизації, на земельні ділянки; матеріали погодження проекту землеустрою, встановлені статтею 186 Земельного кодексу України; відомості про обчислення площі земельної ділянки; кадастровий план земельної ділянки; перелік обмежень у використанні земельних ділянок; матеріали перенесення меж земельних ділянок у натуру (на місцевість).

Слід зазначити, що згідно зі ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до вимог ст. ст. 33, 34 ГПК України позивачем належними і допустимими доказами в розумінні наведених вище приписів ГПК України не було доведено, що оспорюване ПАТ "Обухівське" розпорядження відповідача-1 було прийнято поза межами повноважень останнього та всупереч вимогам закону.

Судами обґрунтовано було відхилено посилання позивача на порушення спірним розпорядженням приписів ст.ст. 118, 122 ЗК України, оскільки зазначені норми регламентують порядок передачі у приватну власність земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності.

Однак, відповідач-1 в оспорюваному розпорядженні не передавав з державної у приватну власність землі сільськогосподарського призначення, а затверджував проект приватизації цих земель на підставі приписів ч. 4 ст. 186 того ж кодексу.

У постанові Вищого господарського суду України від 12.08.2015 р. зазначено, що у справі № 911/2149/14, висновки суду першої інстанції про те, що розпорядження вказаними землями належить до виключної компетенції Центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин та його територіальних органів, є передчасними, а тому незаконними.

З огляду на вказане, попередніми судовими інстанціями обґрунтовано було зазначено, що при розгляді даної справи № 911/68/16 відсутні підстави вважати, що рішенням суду, яке набрало законної сили, вже був визначений орган, до компетенції якого належить затвердження проекту приватизації земель ПАТ "Обухівське", у зв'язку з чим безпідставним та необґрунтованим є посилання останнього на те, що таке затвердження має здійснюватися Державною службою України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр), яка згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 14 січня 2015 р. № 15 є центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин.

З матеріалів справи вбачається, що позивач зазначав, що ПАТ "Обухівське" не є державним акціонерним товариством у розумінні Закону України "Про акціонерні товариства" та не є державним підприємством у розумінні ст. 63 Господарського кодексу України та п. 3.1.4 Наказу Державного комітету з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28.05.2004 р. № 97 "Про затвердження національних стандартів України, державних класифікаторів України, національних змін до міждержавних стандартів, внесення зміни до наказу Держспоживстандарту України від 31.03.2004 р. № 59 та скасування нормативних документів", у зв'язку з чим безпідставним є посилання відповідача-1 на приписи ч. 4 ст. 186 ЗК України, якою передбачені повноваження районної державної адміністрації щодо затвердження проектів землеустрою щодо приватизації земель саме державних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій.

Рішенням Господарського суду Київської області від 17.03.2015 р. у справі № 911/2149/14, судом було встановлено, що: "Пунктом 1 статуту ПАТ "Обухівське" передбачено, що товариство є правонаступником ВАТ "Обухівське", яке засноване рішенням Регіонального відділення Фонду державного майна України по Київській області від 05.05.2006 № 14-25-7/1 шляхом перетворення державного підприємства радгосп-комбінат "Обухівський" у ВАТ "Обухівське" відповідно до Законів України "Про приватизацію державного майна" та "Про господарські товариства".

05.03.2010 на загальних зборах осіб, які мають право на земельну частку (пай) в процесі розпаювання та приватизації сільськогосподарських угідь ПАТ "Обухівське" було прийнято рішення про розпаювання та приватизацію земель позивача.

Розпорядженням Обухівської районної державної адміністрації "Про надання дозволу на розроблення проекту приватизації земель публічного акціонерного товариства "Обухівське" для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в адміністративних межах Обухівської міської, Першотравенської та Нещерівської сільських рад" № 385 від 28.03.2012 позивачу, як правонаступнику радгоспу-комбінату "Обухівський", надано дозвіл на розроблення проекту приватизації земель ПАТ "Обухівське" для ведення товарного сільськогосподарського виробництва за рахунок земель, що перебувають у постійному користуванні цього підприємства згідно з державними актами на право постійного користування землею серії ІІ-КВ №№003262, 003263, 003264."

У даній справі № 911/68/16 мова йде про затвердження проекту приватизації земель державного підприємства радгосп-комбінат "Обухівський", правонаступником якого є позивач.

Враховуючи викладене, суди дійшли правомірного висновку щодо відсутності підстав для задоволення позовної вимоги ПАТ "Обухівське" про визнання недійсним розпорядження Обухівської районної державної адміністрації Київської області № 365 від 08.12.2015 р. "Про затвердження проекту приватизації земель Публічного акціонерного товариства "Обухівське" для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в адміністративних межах Обухівської міської, Нещерівської та Першотравенської сільських рад".

З огляду на те, що судом було відмовлено у задоволенні первісної позовної вимоги про визнання розпорядження недійсним, вимога позивача про зобов'язання відповідача-2 повернути позивачу проект приватизації земель ПАТ "Обухівське" також правомірно залишена без задоволення.

Стосовно вимоги ПАТ "Обухівське" про визнання незаконними дій управління Держгеокадастру в Обухівському районі Київської області щодо передання фізичній особі - підприємцю ОСОБА_4 проекту приватизації земель ПАТ "Обухівське" для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в адміністративних межах Обухівської міської, Нещерівської та Першотравенської сільських рад суд дійшов висновку про відмову у задоволенні вказаної позовної вимоги.

Так, позивач зазначав, що він не уповноважував ФОП ОСОБА_4 на отримання матеріалів проекту в Управлінні Держгеокадастру в Обухівському районі та його подачу до відповідача-1 для затвердження, а тому вважає незаконними дії Управління Держгеокадастру в Обухівському районі Київської області щодо передачі ФОП ОСОБА_4 оригіналу проекту приватизації земель ПАТ "Обухівське".

Згідно з приписами ст. 32 Закону України "Про землеустрій" державний фонд документації із землеустрою формується на основі збору, обробки, обліку матеріалів, отриманих в результаті здійснення землеустрою. Документація із землеустрою Державного фонду документації із землеустрою є державною власністю і не може передаватись у приватну власність. Розробники документації із землеустрою зобов'язані безоплатно передавати копії матеріалів у Державний фонд документації із землеустрою.

Судами встановлено, що на час розгляду справи проект приватизації земель ПАТ "Обухівське" для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в адміністративних межах Обухівської міської, Першотравенської та Нещерівської сільських рад Обухівського району Київської області обліковується та зберігається в Управлінні Держгеокадастру в Обухівському районі Київської області як місцевому фонді документації із землеустрою.

Слід зазначити, що Положенням про Державний фонд документації із землеустрою не передбачено видачу з фонду документації із землеустрою матеріалів землеустрою, а зазначено тільки про надання їх в користування.

Відповідно до копії листа Управління Держгеокадастру в Обухівському районі Київської області № 19-28-99.2-256/15-15 від 01.12.2015 р. про розгляд клопотання ФОП ОСОБА_4, за змістом якого відповідач-2 повідомляв третій особі-1 про те, що Управлінням було розглянуто клопотання ФОП ОСОБА_4 про надання з Державного фонду документації із землеустрою оригіналу проекту приватизації земель ПАТ "Обухівське" для його затвердження; що постановою Кабінету Міністрів України від 17.11.2004 р. № 1553 "Про затвердження Положення про Державний фонд документації із землеустрою" не передбачено видачу документації із землеустрою; що статтею 186 ЗК України не передбачено подання для затвердження оригіналу землевпорядної документації. Одночасно заявникові відповідачем-2 було надано завірену копію Проекту приватизації земель ПАТ "Обухівське" (т.І , а.с. 47).

Відповідно до клопотання ФОП ОСОБА_4 № 12-1 від 01.12.2015 р., адресованого голові Обухівської районної державної адміністрації, про затвердження проекту приватизації земель ПАТ "Обухівське", до клопотання додавалась завірена Управлінням Держгеокадастру в Обухівському районі Київської області копія проекту приватизації (т.ІІ, а.с. 46).

Враховуючи вказані обставини, судами обґрунтовано не задоволенно вимогу про визнання незаконними дій управління Держгеокадастру в Обухівському районі Київської області щодо передання ФОП ОСОБА_4 проекту приватизації земель ПАТ "Обухівське" для ведення товарного сільськогосподарського виробництва в адміністративних межах Обухівської міської, Нещерівської та Першотравенської сільських рад, оскільки позивачем не було доведено, а матеріалами справи не підтверджено факту передання управлінням Держгеокадастру ФОП ОСОБА_4 оригіналу проекту приватизації земель ПАТ "Обухівське".

Доводи касаційної скарги ПАТ "Обухівське" ґрунтуються на довільному тлумаченні норм законодавства, не спростовують висновків судів попередніх інстанцій та не впливають на них, а тому, за встановлених обставин справи, колегія суддів касаційної інстанції вважає відмову судів у задоволені позовних вимог правомірною та обґрунтованою.

Апеляційний господарський суд в порядку ст. ст. 43, 47, 43, 99, 101 ГПК України всебічно, повно і об'єктивно розглянув в судовому процесі всі обставини справи в їх сукупності, дослідив подані сторонами в обґрунтування своїх вимог і заперечень докази; належним чином проаналізував відносини сторін та дійшов обґрунтованих висновків.

Висновки суду апеляційної інстанції відповідають встановленим обставинам справи, доводи касаційної скарги їх не спростовують, а тому підстав для зміни чи скасування оскаржуваного судового рішення у справі не вбачається.

В судовому засіданні оголошена вступна та резолютивна частини постанови.

Керуючись ст. ст. 1115, 1117, п. 1 ст. 1119, 11111 ГПК України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Касаційну скаргу публічного акціонерного товариства "Обухівське" залишити без задоволення.

Рішення Господарського суду Київської області від 04.03.2016 та постанову Київського апеляційного господарського суду від 24.05.2016 у справі № 911/68/16 залишити без змін.

Головуючий суддя А.Г. Полянський

Судді Г.П. Коробенко

Г.М. Мачульський

logo

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст