Головна Сервіси для юристів ... База рішень" Протокол " Постанова ВГСУ від 26.10.2015 року у справі №904/588/15 Постанова ВГСУ від 26.10.2015 року у справі №904/5...
print
Друк
search Пошук
comment
КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

Державний герб України

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 жовтня 2015 року Справа № 904/588/15

Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:

головуючого Карабаня В.Я.,

суддів: Ємельянова А.С.,

Ковтонюк Л.В.

за участю представника позивача - Черненко Є.І.

розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу публічного акціонерного товариства "Північний гірничо-збагачувальний комбінат" на постановуДніпропетровського апеляційного господарського суду від 20.07.2015 у справі № 904/588/15 господарського суду Дніпропетровської області за позовомдержавного підприємства "Придніпровська залізниця" до публічного акціонерного товариства "Північний гірничо-збагачувальний комбінат" простягнення 420 096, 72 грн.

Рішенням господарського суду Дніпропетровської області від 24.03.2015 (суддя Мартинюк С.В.) позов задоволено повністю. Стягнуто з публічного акціонерного товариства "Північний гірничо-збагачувальний комбінат" на користь державного підприємства "Придніпровська залізниця" плату за користування вагонами у розмірі 420 096,72 грн.

Постановою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 20.07.2015 (колегія у складі суддів: Орєшкіної Е.В., Широбокової Л.П., Сизько І.А.) рішення господарського суду Дніпропетровської області від 24.03.2015 залишено без змін.

Не погоджуючись із постановою Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 20.07.2015, публічне акціонерне товариство "Північний гірничо-збагачувальний комбінат" звернулось з касаційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 20.07.2015 та рішення господарського суду Дніпропетровської області від 24.03.2015 як такі, що прийнято з неправильним застосуванням норм матеріального права та порушенням норм процесуального права, прийняти нове рішення, яким в задоволенні позовних вимог відмовити.

Дослідивши матеріали справи, Вищий господарський суд України

В С Т А Н О В И В:

В січні 2014 року державне підприємство "Придніпровська залізниця" звернулось до господарського суду Дніпропетровської області з позовом до публічного акціонерного товариства "Південний гірничо-збагачувальний комбінат" про стягнення плати за користування вагонами в сумі 420 096,72 грн.

Позов мотивовано тим, що між державним підприємством "Придніпровська залізниця" та публічним акціонерним товариством "Південний гірничо-збагачувальний комбінат" укладено договір № ПР/М-12-2/14-1438 НЮдч від 21.09.2012, згідно умов якого експлуатується під'їзна колія, яка належить публічному акціонерному товариству "Південний гірничо-збагачувальний комбінат", що примикає до станції Терни та Рядова Придніпровської; під'їзна колія обслуговується власним локомотивом. Згідно накладних позивач прийняв порожні вагони власності публічного акціонерного товариства "Південний гірничо-збагачувальний комбінат" до перевезення на адресу одержувача публічного акціонерного товариства "Південний гірничо-збагачувальний комбінат" по накладним №№ 51821395, 45895356, 45897584, 45892155, 51597193, 51821379, 44642007, 44642064, 44651974, 46021572, 44687481, 46235305, 44731354, 46211355, 51532893, 45907078, 51789253, 51868305, 45897584, 448170039, але по прибуттю вказаних вагонів на станцію призначення Рядова, після того, як вантажоодержувач був повідомлений про прибуття на його адресу вантажу та готовність подавання залізницею цих вагонів на його під'їзну колію, вагони не забиралися публічним акціонерним товариством "Південний гірничо-збагачувальний комбінат" на свою під'їзну колію, про що станцією Рядова були складені акти форми ГУ-23 №№ 6385, 6386, 6387, 6388, 6391, 6392, 6393, 6394, 6395, 6396, 6397, 6398 від 01.09.2014. На підставі вказаних актів станцією призначення Рядова було розраховано плату за користування спірними вагонами по відомості плати ф. ГУ-46 №01099139 в сумі 420 096,72 грн., яку позивач просив стягнути з відповідача в примусовому порядку.

Приймаючи рішення у справі, господарський суд Дніпропетровської області вказав про те, що, як встановлено судом, затримка вагонів мала місце з вини вантажоодержувача, яким несвоєчасно забиралися вагони на свою під'їзну колію, у зв'язку з чим залізницею за зберігання вантажу на станції понад зазначений Статутом залізниць України термін обґрунтовано нараховано плату за користування вагонами згідно встановлених тарифів. Позивачем доведено належними доказами обставини, що мають значення під час вирішення спору по суті, в тому числі, щодо вини відповідача у затримці вагонів понад встановлений термін зберігання, тому з огляду на викладене господарський суд Дніпропетровської області дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог державного підприємства "Придніпровська залізниця".

Дніпропетровський апеляційний господарський суд погодився з такими висновками господарського суду Дніпропетровської області, також вказав про те, що посилання відповідача у відзиві на позов та в апеляційній скарзі на повідомлення Укрзалізниці про заборону перевезень у Донецькому напрямку (звернення Донецької залізниці від 28.07.2014 № 01/2146) до уваги не приймаються, оскільки спірні вагони надійшли на станцію Рядова Придніпровської залізниці на адресу відповідача зі станції Сартана Донецької залізниці (накладні №№51821395, №51597193, №51821379, №51789253, №51868305), зі станції Губиниха Придніпровської залізниці (накладні №45895356, №45892155, №45907078), зі станції Нижньодніпровськ Придніпровської залізниці (накладні №45897584, №45897584), зі станції Панютино Південної залізниці (накладні №44642007, №44642064, №44687481, №44731354), зі станції Лозова Південної залізниці (накладна №44651974), зі станції П'ятихатки Придніпровської залізниці (накладні №46021572, №46235305, №46211355) та зі станції Енакієво Донецької залізниці (накладна №51532893), тоді як вищезазначені станції не входять до переліку станцій, по яким було введено тимчасову заборону на здійснення перевезень. До того ж, ПАТ "Північний ГЗК" мав можливість для накопичення вагонів, адже відповідно до п.1.2 Єдиного технологічного процесу роботи під'їзної колії ПАТ "Північний ГЗК" і станції примикання Терни і Рядова ДП "Придніпровська залізниця" для організації транспортного обслуговування основних виробничих цехів та виконання навантажувально-розвантажувальних операцій під'їзна колія Комбінату має відповідний колійний розвиток; згідно п.2 договору розгорнута довжина під'їзної колії відповідача складає 264100 погонних метрів.

Вказані висновки судів попередніх інстанцій відповідають матеріалам справи та вимогам чинного законодавства України, підстав для задоволення касаційної скарги Вищий господарський суд України не вбачає.

Керуючись ст. ст. 1117, 1119, 11111 Господарського процесуального кодексу України, Вищий господарський суд України

П О С Т А Н О В И В :

Касаційну скаргу публічного акціонерного товариства "Південний гірничо-збагачувальний комбінат" залишити без задоволення.

Постанову Дніпропетровського апеляційного господарського суду від 20.07.2015 у справі № 904/588/15 залишити без змін.

Головуючий В.Карабань

судді: А.Ємельянов

Л.Ковтонюк

logo

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст