Головна Сервіси для юристів ... База рішень" Протокол " Постанова ВГСУ від 24.11.2015 року у справі №908/3386/15 Постанова ВГСУ від 24.11.2015 року у справі №908/3...
print
Друк
search Пошук
comment
КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

Державний герб України

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 листопада 2015 року Справа № 908/3386/15 Вищий господарський суд України у складі колегії суддів :

головуючого Овечкіна В.Е.,суддівКорнілової Ж.О., Чернова Є.В., за участю представників:позивача -не з'явились,відповідача-не з'явились,розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу ТОВ "Таврійська інвестиційна група"на постанову Донецького апеляційного господарського суду від 27.08.2015у справі№908/3386/15за позовомКП "Водоканал"доТОВ "Таврійська інвестиційна група"простягнення заборгованості встановив:

Рішенням господарського суду Запорізької області від 14.07.2015 (суддя Місюра Л.С.), залишеним без змін постановою Донецького апеляційного господарського суду від 27.08.2015 (судді: Чернота Л.Ф., Ломовцева Н.В., Стойка О.В.), позовні вимоги задоволено повністю у зв'язку з їх обґрунтованістю.

ТОВ "Таврійська інвестиційна група" у поданій касаційній скарзі просить рішення та постанову скасувати, прийняти нове рішення про відмову у задоволенні позову, посилаючись на порушення та неправильне застосування судами норм матеріального права, а саме ст.526 ЦК України, ст.193 ГК України, п.п.1.2,2.3,3.2 Інструкції про встановлення та стягнення плати за скид промислових та інших стічних вод в системи каналізації населених пунктів (далі - Інструкція) та п.6.3 Правил приймання стічних вод підприємств в комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України (далі - Правила), затверджених наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 19.02.2002 №37 та зареєстрованих Міністерством юстиції України 26.04.2002р. за №402/6690. Зокрема, скаржник вказує на те, що ані діючим рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради "Про встановлення тарифів на послуги комунального підприємства "Водоканал" м.Запоріжжя" від 19.04.2013 №113, ані будь-яким іншим рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради не встановлена виробнича собівартість очищення 1куб.м. стічних вод, а, отже, не встановлені і нормативи плати за скид понаднормативних забруднень у системи каналізації населених пунктів.

Колегія суддів, перевіривши фактичні обставини справи на предмет правильності застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, дійшла висновку, що касаційна скарга підлягає частковому задоволенню, а оскаржувані рішення та постанова - скасуванню з передачею справи на новий розгляд до господарського суду Запорізької області з наступних підстав.

Залишаючи без змін первісне рішення про задоволення позову, апеляційний господарський суд виходив з того, що:

01.09.2008р. між КП "Водоканал" та ТОВ "Таврійська інвестиційна група" було укладено договір про надання послуг з питного водопостачання та приймання стічних вод у системи каналізації №998 (далі - договір №998), з подальшим укладанням додаткових угод від 03.10.2008, 01.02.2011, 01.04.2011, 01.12.2011, 03.09.2012, 01.07.2013 та 15.09.2014.

Пунктом 1.1 договору №998 передбачено, що позивач забезпечує відповідачу подачу питної води на господарсько-питні, побутові та технічні потреби, а також приймання стічних вод по майданчику: вул.Чекістів, буд. 23, готель. При цьому сторони керуються Законом України "Про питну воду та питне водопостачання", діючими Правилам користування системами комунального водопостачання і водовідведення в містах і селищах України, затвердженими наказом Держжиткомгоспа України №65 від 01.07.1994, Правилами приймання стічних вод підприємств в комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України, Інструкцією про встановлення та стягнення плати за скид промислових та інших стічних вод в системи каналізації населених пунктів, Правилами приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м.Запоріжжя, затвердженими рішенням виконавчого комітету міської ради №167 від 29.05.2003, Правилами експлуатації та технічними вимогами до приладів обліку питної, технічної води, промислових та госпфекальних стоків від 20.12.1993, ГОСТом на воду питну 2874-82, ДБН 360-92, Сніп 2.04.02-84, Правилами технічної експлуатації систем комунального водопостачання і каналізації населених пунктів України КДП 204-12 Укр. 242-95.

Договір №998 укладено строком з 01.09.2008р. по 31.12.2015р. та вважається пролонгованим на кожний наступний рік, якщо за місяць до закінчення терміну його дії, про його припинення не було письмово заявлено однією зі сторін (розділ 2).

Згідно з п.3.1.1 договору №998 на позивача покладено обов'язок забезпечити відповідачу подачу питної води з напором в точці підключення вводу відповідача до мережі позивача - 15метрів, і якістю у відповідності з ДСТУ на воду питну 2874-82 в точці підключення уводу відповідача до мережі позивача згідно розподілу зон обслуговування та балансової належності, а також приймання стоків в кількості, вказаній в цьому договору, з забрудненнями, не перевищуючими допустимі концентрації.

За умовами п.п.3.2.1 договору №998, відповідач зобов'язаний своєчасно оплачувати надані йому послуги з водопостачання та водовідведення, експлуатувати водопровідні та каналізаційні мережі, прилади і пристрої на них у встановленому порядку та у відповідності з цим договором та нормативними документами, вказаними в п.1.1 цього договору.

Пунктом 3.2.8 договору №998 передбачено, що відповідач зобов'язаний виконувати скид стоків, якість та температура яких в контрольних точках, погоджених сторонами у цьому ж пункті, повинна відповідати вимогам Правил приймання стічних вод підприємств в комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України, Правил приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м.Запоріжжя, затверджених рішенням виконавчого комітету міської ради №167 від 29.05.2003 і допустимим концентраціям (додаток №1 до договору №998). У випадку зміни допустимих концентрацій, позивач повідомляє відповідача письмово. При перевищенні складу забруднюючих речовин в стічних водах відповідача, які скидаються в систему каналізації, в порівнянні з допустимими концентраціями, відповідач вносить плату за скид понаднормативних забруднень позивачу, у відповідності з Правилами користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України, Правилами приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м.Запоріжжя, затвердженими рішенням виконавчого комітету міської ради № 167 від 29.05.2003, Інструкцією про встановлення та стягнення плати за скид промислових та інших стічних вод в системи каналізації населених пунктів.

Відповідно до п.2.2 Правил приймання стічних вод підприємств в комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України водоканали зобов'язані: забезпечити приймання, відведення і очистку стічних вод у межах розрахункових проектних показників очисних споруд даного населеного пункту згідно з вимогами Правил охорони поверхневих вод від забруднення зворотними водами у разі відповідності якості і режиму скиду стічних вод підприємства умовам укладеного договору та місцевим Правилам приймання та за умови відсутності заборгованості за послуги водовідведення; установлювати кожному підприємству кількісні та якісні показники приймання стічних вод до міської каналізації, а також вимоги щодо додержання певного режиму скиду стічних вод з урахуванням діючих вимог водокористування при укладанні договорів з підприємствами на послуги водовідведення; доводити підприємствам протягом місячного терміну після внесення змін до місцевих Правил приймання зміни у вимогах до якісних показників стічних вод підприємств, пов'язані із змінами лімітів на скид забруднюючих речовин у водні об'єкти; здійснювати нагляд за технічним станом систем каналізації населеного пункту, умовами скиду стічних вод підприємств та за виконанням підприємствами місцевих Правил приймання і вимог договору.

Згідно з п.п.2.4.1,2.4.4 Правил приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м.Запоріжжя", затверджених рішенням виконавчого комітету міської ради №167 від 29.05.2003, відповідач зобов'язаний: виконувати в повному обсязі вимоги Правил та договору, своєчасно сплачувати рахунки водоканалу за надані послуги; сплачувати рахунки за скид понаднормативних забруднень при порушенні встановлених показників, перевищення договірних обсягів, а також порушення Правил в терміни, встановлені договором.

Рішенням Запорізької міської ради №476 від 19.11.2009 "Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради від 29.05.2003 №167 "Про затвердження Правил приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м.Запоріжжя" було затверджено допустимі концентрації забруднюючих речовин у стічних водах, що скидаються підприємствами у міську систему каналізування.

Зокрема, показники якості стічних вод щодо СПАР складають: для підприємств, стічні води яких надходять до ЦОС-1 - 0,7 мг/дм куб.; для підприємств, стічні води яких надходять до ЦОС-2 - 0,65 мг/дм куб.

26.12.2014р. представниками КП "Водоканал" було проведено відбір проб стічних вод відповідача, що надходять в міську каналізацію через контрольну точку КК-3 (верхня труба), за результатами якого було складено акт відбору проб стічних вод від 26.12.2014, який підписаний без зауважень.

У подальшому позивачем був складений протокол аналізу стічних вод від 30.12.2014 та зафіксовано, що у пробах стічних вод підприємства відповідача, відібраних 26.12.2014 року, було виявлено СПАР з похибкою ± 0,48 у кількості 2,42 мг/дм3 при допустимій концентрації 0,7 мг/дм3.

Відповідно до п.7.10 Правил приймання стічних вод підприємств в комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України при виявленні перевищення допустимих концентрацій забруднень, установлених договором або місцевими Правилами приймання, водоканал після закінчення аналізу направляє підприємству повідомлення про виявлене перевищення допустимих концентрацій забруднень (листом або телефонограмою) у термін, визначений місцевими Правилами приймання, але не більше 15 днів.

Згідно з приписами пп.7.9.15 Правил приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м.Запоріжжя, затверджених рішенням виконавчого комітету міської ради №167 від 29.05.2003, у випадку виявлення перевищення допустимих концентрацій, результат основного аналізу, що проводиться водоканалом, доводиться підприємству телефонограмою в 15-денний термін. Першим вважається день після закінчення основного аналізу.

Позивач повідомив відповідача про результати дослідження та виявлення перевищення допустимих концентрацій телефонограмою від 29.12.2014, зокрема, про те, що у відібраній 26.12.2014р. пробі стічних вод виявлено перевищення допустимих концентрацій по СПАР - 2,42 мг/дм3 при допустимій концентрації 0,7 мг/дм3. Крім того, позивач просив відповідача встановити причину перевищення допустимих концентрацій забруднюючих речовин на скиді в міськканалізацію та ліквідувати джерело, про що письмово проінформувати позивача.

Згідно з п.п.9.2,9.6 Правил приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м.Запоріжжя, затверджених рішенням виконавчого комітету міської ради №167 від 29.05.2003, при перевищенні рівня змісту забруднюючих речовин в стічних водах відповідача, що скидаються у систему каналізації, порівняно з встановленими Правилами, допустимими концентраціями, відповідач зобов'язаний провести сплату за скид понаднормативних забруднень водоканалу. Період, за який стягується плата за скид відповідачем стічних вод з перевищенням допустимих концентрацій, встановлених разовим аналізом, складає не більше трьох календарних місяців (поточного місяця та двох попередніх місяців). Підвищена плата стягується за весь обсяг стічних вод, що скинуті відповідачем за цей період з даного об'єкту.

Позивач звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача оплати за скид понаднормативних забруднень в комунальну каналізацію за період з 01.10.2014р. по 31.12.2014 р. в сумі 6320,69грн.

Підпунктом 5.2.2 договору №998 визначено порядок розрахунків за порушення умов цього договору по водовідведенню, зокрема, за скид стоків з перевищенням допустимих концентрацій, відповідач зобов'язаний сплатити позивачу на підставі претензій за скид наднормативних забруднень в систему каналізації м.Запоріжжя, складених у відповідності з Правилами приймання стічних вод підприємств в комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України, Правилами приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м.Запоріжжя, затвердженими рішенням виконавчого комітету міської ради №167 від 29.05.2003, та Інструкцією про встановлення та стягнення плати за скид промислових та інших стічних вод в системи каналізації населених пунктів.

Також вказаним пунктом договору сторони погодили, що сплата за скид стоків, перевищуючих нормативні забруднення, вказані в цьому договорі, здійснюється на підставі претензій та актів відбору проб стічних вод, протоколів якості скиду стічних вод, згідно рахунків, виставлених позивачем.

Відповідно до п.7.7 Правил приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м.Запоріжжя, затверджених рішенням виконавчого комітету міської ради № 167 від 29.05.2003, при виявленні перевищення допустимих концентрацій забруднень, встановлених договором або правилами, водоканал після завершення аналізу надсилає підприємству повідомлення про виявлене перевищення допустимих концентрацій забруднень (листом або телефонограмою) впродовж 15 діб після закінчення аналізу. Протягом шестимісячного терміну після виявлення перевищення допустимих концентрацій Водоканал надсилає підприємству претензію.

На виконання умов договору позивач направив відповідачу поштою претензію від 17.01.2015 №532 на суму 6320,69 грн., акт відбору проб стічних вод, протокол аналізу стічних вод, розрахунок додаткової плати та рахунок №998 від 17.01.2015 на вказану суму, що підтверджується копіями фіскального чеку поштового відділення від 02.02.2015, опису вкладення у цінний лист від 02.02.2015 та повідомлення про вручення поштового відправлення від 02.02.2015, які залучені до матеріалів справи.

Зазначена кореспонденція була отримана відповідачем 05.02.2015р., про що свідчить відповідна відмітка про отримання на повідомленні про вручення поштового відправлення.

Матеріалами справи доведено факт перевищення відповідачем допустимих концентрацій по СПАР, що виявлено позивачем при здійсненні відбору стічних вод 26.12.2014р.

Наказом генерального директора КП "Водоканал" від 30.04.2013 було затверджено норматив плати за скид понаднормативних забруднень в систему каналізації на рівні 2,232 грн. за 1куб.м. без ПДВ. Розмір позивних вимог здійснено виходячи з відомостей, що містяться в калькуляції витрат діяльності до тарифів на послуги з водовідведення з 05.05.2013р. по КП "Водоканал". Було взято "всього собівартість реалізації" яку поділено на "обсяг реалізації послуг" і отримано тариф. Відповідна сума відображена і в розрахунку тарифів на послуги водопостачання і водовідведення по категоріям споживачів (затверджений рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради тариф на послуги водовідведення).

Отже, апеляційна інстанція погодилася з висновком суду першої інстанції про обґрунтованість задоволення позову на підставі здійсненого позивачем розрахунку додаткової плати за скид понаднормативних забруднень в стічні води.

Проте, колегія не може погодитися з передчасними висновками апеляційного суду з огляду на таке.

Згідно зі ст.ст.525,526 ЦК України та ст.193 ГК України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до закону, інших правових актів, умов договору та вимог зазначених Кодексів, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Відповідно до ст.629 ЦК України договір є обов'язковим для виконання сторонами.

Як достовірно встановлено судами попередніх інстанцій, підпунктом 5.2.2 договору №998 сторони погодили, що за скид стоків з перевищенням допустимих концентрацій, відповідач зобов'язаний сплатити позивачу на підставі претензій за скид наднормативних забруднень в систему каналізації м.Запоріжжя, складених у відповідності з Правилами приймання стічних вод підприємств в комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України, Правилами приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м.Запоріжжя, затвердженими рішенням виконавчого комітету міської ради №167 від 29.05.2003, та Інструкцією про встановлення та стягнення плати за скид промислових та інших стічних вод в системи каналізації населених пунктів.

Пунктом 2.3 Інструкції про встановлення та стягнення плати за скид промислових та інших стічних вод в системи каналізації населених пунктів передбачено, що нормативи плати за скид понаднормативних забруднень у системи каналізації населених пунктів (Нп) установлюються в місцевих Правилах приймання на рівні виробничої собівартості очищення 1куб.м. стічних вод з вмістом забруднень у межах, установлених в місцевих Правилах приймання допустимих концентрацій забруднюючих речовин. Виробнича собівартість очищення 1куб.м. стічних вод визначається згідно з Порядком формування тарифів на послуги централізованого водопостачання та водовідведення, затвердженим наказом Держбуду України від 27.06.2001 №139 та зареєстрованим в Мін'юсті України 23.08.2001р. за №748/5939. Плата за скид понаднормативних забруднень, нараховується за нормативом плати за очищення 1куб.м. стічних вод з вмістом забруднень у межах допустимих концентрацій (Нп), обсягом скинутих наднормативно забруднених стічних вод (Vпз) та коефіцієнтом кратності (Кк), який враховує рівень небезпеки скинутих забруднень для технологічних процесів очищення стічних вод та екологічного стану водойми (п.3.2 Інструкції).

Пунктом 2.1 Порядку формування тарифів на послуги централізованого водопостачання та водовідведення, затвердженим наказом Держбуду України від 27.06.2001 №139 передбачено, що формування базових тарифів підприємствами водопровідно-каналізаційного господарства здійснюється на підставі виробничої програми підприємства на плановий рік, планових витрат визначених на підставі галузевих нормативів витрат, державної статистичної звітності і розрахунків підприємств водопровідно-каналізаційного господарства та розміру податку на прибуток.

Водночас, пунктом 11.1 Порядку формування тарифів на послуги централізованого водопостачання та водовідведення, затвердженим наказом Держбуду України від 27.06.2001 №139 встановлено, що тарифи, розраховані підприємством відповідно до цього Порядку, встановлюються і регулюються Уповноваженими на це органами відповідно до їх компетенції в порядку, установленому Законами України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про місцеві державні адміністрації", "Про природні монополії" та постановою Кабінету Міністрів України "Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)" від 25.12.1996р. №1548.

Згідно з п.2 ч.1 ст.7 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг належить встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги відповідно до закону.

Згідно з п.8.3 Правил приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м.Запоріжжя нормативи плати за скид понаднормативних забруднень до системи каналізування м.Запоріжжя (Нn) встановлюється у Правилах на рівні виробничої собівартості очищення 1куб.м. стічних вод із вмістом забруднень у межах допустимих концентрацій забруднюючих речовин, встановлених Правилами. Виробнича собівартість очищення 1куб.м. стічних вод визначається відповідно до інструкцій, рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради "Про затвердження тарифів на послуги комунального підприємства "Водоканал".

Крім того, пунктом 9.2 Правил приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м.Запоріжжя встановлено, що при перевищенні рівня вмісту забруднюючих речовин в стічних водах підприємств, що скидаються у систему каналізації, порівняно з допустимими концентраціями, встановленими Правилами, підприємства зобов'язані провести оплату за скид нормативних забруднень Водоканалу, яка нараховується за нормативом плати за очищення 1куб.м. стічних вод із вмістом забруднень у межах допустимих концентрацій (Нn), об'ємом скинутих наднормативно забруднених стічних вод та коефіцієнтом кратності (Кк).

Відповідно до ст.43 ГПК України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом. Ніякі докази не мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили.

Згідно з ч.ч.1,2 ст.101 ГПК України у процесі перегляду справи апеляційний господарський суд за наявними у справі і додатково поданими доказами повторно розглядає справу. Додаткові докази приймаються судом, якщо заявник обґрунтував неможливість їх подання суду першої інстанції з причин, що не залежали від нього. Апеляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обґрунтованість рішення місцевого господарського суду у повному обсязі.

Відповідно до п.7 ч.2 ст.105 ГПК України у постанові мають бути зазначені обставини справи, встановлені апеляційною інстанцією, доводи, за якими апеляційна інстанція відхиляє ті чи інші докази, мотиви застосування законів та інших нормативно-правових актів.

Однак, в порушення вимог ст.ст.43,84,101,105 ГПК України судами попередніх інстанцій не досліджено тих істотних обставин, чи були у встановленому порядку делеговані позивачу (КП "Водоканал") повноваження органу місцевого самоврядування на встановлення та затвердження нормативів плати за скид понаднормативних забруднень в систему каналізації м.Запоріжжя.

Більше того, судом апеляційної інстанцій належним чином не відхилено та не спростовано доводів відповідача (апелянта) про те, що на момент відбору проб 26.12.2014р. чинним на той час рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради "Про встановлення тарифів на послуги комунального підприємства "Водоканал" м.Запоріжжя" від 19.04.2013 №113 не було встановлено виробничу собівартість очищення 1куб.м. стічних вод (норматив плати), виходячи з якої надавачем послуг (позивачем) має обчислюватися та нараховуватися плата за скид наднормативно забруднених стічних вод, оскільки цього вимагає п.2.3 Інструкції про встановлення та стягнення плати за скид промислових та інших стічних вод в системи каналізації населених пунктів, затвердженої наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 19.02.2002 №37 (зареєстрована Міністерством юстиції України 26.04.2002р. за №402/6690), та п.8.3 Правил приймання стічних вод підприємств в систему каналізування м.Запоріжжя, затверджених рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради №167 від 29.05.2003.

Також, вибірково зазначивши про те, що рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради "Про встановлення тарифів на послуги комунального підприємства "Водоканал" м.Запоріжжя" від 19.04.2013 №113 було встановлено тариф без затвердження його структури, суди не з'ясували того, чи входить до структури (складу) цього тарифу плата за скид понаднормативних забруднень в систему каналізації та в якому розмірі (коефіцієнти, нормативи тощо).

Відтак, передчасними визнаються висновки судів попередніх інстанцій про законність та обґрунтованість самостійного розрахунку позивачем розміру додаткової плати за скид понаднормативних забруднень виключно на підставі наказу генерального директора КП "Водоканал" від 30.04.2013, оскільки це суперечить приписам ст.7 Закону України "Про житлово-комунальні послуги".

Колегія враховує, що наведеної правової позиції дотримується також Вищий господарський суд України при здійсненні касаційного перегляду судових рішень у справах зі спорів, що виникають з подібних правовідносин за участю позивача (постанова ВГСУ від 31.07.2013 у справі №908/473/13-г).

Отже, наведене вище вимагає від суду касаційної інстанції встановлювати фактичні обставини справи, зокрема, щодо структури тарифу на послуги водовідведення та наявності у позивача повноважень встановлювати та затверджувати норматив плати за скид понаднормативних забруднень в систему каналізації, що безумовно виходить за межі перегляду справи в порядку касації (ч.2 ст.1117 ГПК України) та є підставою для часткового скасування оскаржуваних рішення та постанови і передачі справи на новий розгляд до місцевого господарського суду у зв'язку з неповним встановленням та з'ясуванням ним обставин справи, які мають істотне значення для правильного вирішення спору.

Відповідно до п.3 ст.1119 ГПК України касаційна інстанція за результатами розгляду касаційної скарги має право скасувати рішення першої інстанції або постанову апеляційної інстанції і передати справу на новий розгляд, якщо суд припустився порушень норм процесуального права, які унеможливили встановлення фактичних обставин, що мають значення для правильного вирішення справи. Справа направляється на новий розгляд до суду апеляційної інстанції, якщо порушення норм процесуального права, які унеможливили встановлення фактичних обставин, що мають значення для правильного вирішення справи, допущені тільки цим судом. У всіх інших випадках справа направляється до суду першої інстанції.

Зважаючи на те, що вищезгадані порушення норм процесуального права (ст.ст.43,101,105 ГПК України), які унеможливили достеменне встановлення фактичних обставин, що мають значення для правильного вирішення справи, допущені судами попередніх інстанцій, колегія вбачає достатні правові підстави для часткового задоволення скарги шляхом скасування рішення та постанови з передачею справи на новий розгляд до господарського суду Запорізької області.

Враховуючи викладене та керуючись ст.ст.1115,1117-11112 Господарського процесуального кодексу України, Вищий господарський суд України,

ПОСТАНОВИВ:

Касаційну скаргу ТОВ "Таврійська інвестиційна група" задовольнити частково.

Рішення господарського суду Запорізької області від 14.07.2015 та постанову Донецького апеляційного господарського суду від 27.08.2015 у справі №908/3386/15 скасувати з передачею справи на новий розгляд до господарського суду Запорізької області.

Головуючий, суддя В.ОвечкіСудді:Ж.Корнілова Є.Чернов

logo

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст