Головна Сервіси для юристів ... База рішень" Протокол " Постанова ВГСУ від 24.02.2016 року у справі №927/16/6б/13 Постанова ВГСУ від 24.02.2016 року у справі №927/1...
print
Друк
search Пошук
comment
КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

Державний герб України

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 лютого 2016 року Справа № 927/16/6б/13

Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:

головуючого:Короткевича О.Є.(доповідач у справі),суддів:Коваленка В.М., Куровського С.В.,розглянувши касаційну скаргу Публічного акціонерного товариства "Облтеплокомуненерго"на постанову та ухвалу Київського апеляційного господарського суду від 08.12.2015 року Господарського суду Чернігівської області від 17.11.2015 рокуу справі№ 927/16/6б/13за заявою доТовариства з обмеженою відповідальністю "Компанія з управління активами та адміністрування пенсійних фондів "Актив Плюс", що діє в інтересах пайового закритого недиверсифікованого венчурного інвестиційного фонду "Глобал МедКер-Інвест" та управляє його активами Публічного акціонерного товариства "Облтеплокомуненерго"пробанкрутство,

Представники сторін в судове засідання не з'явилися.

В С Т А Н О В И В:

Господарський суд Чернігівської області (суддя Івченко С.М.) ухвалою від 17 листопада 2015 року у справі № 927/16/6б/13 на підставі клопотання Головного територіального управління юстиції у Чернігівський області визнав останнього учасником у справі про банкрутство Публічного акціонерного товариства "Облтеплокомуненерго".

Постановою Київського апеляційного господарського суду від 08 грудня 2015 року (судді: Разіна Т.І. - головуючий, Остапенко О.М., Пантелієнко В.О.) у справі № 927/16/6б/13 ухвалу Господарського суду Чернігівської області від 17 листопада 2015 року залишено без змін.

Не погоджуючись з прийнятими судами попередніх інстанцій рішеннями, скаржник Публічне акціонерне товариство "Облтеплокомуненерго" звернувся до Вищого господарського суду України з касаційною скаргою, якою просить скасувати ухвалу Господарського суду Чернігівської області від 17 листопада 2015 року та постанову Київського апеляційного господарського суду від 08 грудня 2015 року та відмовити Головному управлінню юстиції у Чернігівській області в задоволенні клопотання про визнання останнього учасником у справі про банкрутство Публічного акціонерного товариства "Облтеплокомуненерго".

Касаційна скарга мотивована порушенням норм матеріального та процесуального права, зокрема, ст. 19 Конституції України, ст. 63 Господарського процесуального кодексу України.

Боржником Публічним акціонерним товариством "Облтеплокомуненерго" направлено касаційній інстанції електронне повідомлення з проханням відкласти розгляд справи у зв'язку з неможливістю з'явитися у судове засідання, призначене на 24.02.2016.

Вищий господарський суд відхиляє зазначене клопотання про відкладення розгляду касаційної скарги з наступних підстав.

Обставиною, яка зумовлює відкладення розгляду справи є неможливість вирішення справи в даному судовому засіданні з врахуванням підстав, наведених в ст. 77 ГПК України. Зазначені підстави оцінюються судом з метою реалізації передбаченого процесуальним законом права на відкладення справи. З врахуванням приписів ст. 77 ГПК України та вимог ст.ст. 111-5, 111-7 ГПК України щодо повноважень касаційної інстанції та меж перегляду справи в касаційній інстанції, суд не вбачає у наведених заявником обставин об'єктивної перешкоди для касаційного перегляду судового рішення у справі.

Судова колегія, розглянувши наявні матеріали справи, обговоривши доводи касаційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, дійшла висновку, що касаційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.

Відповідно до статті 4-1 Господарського процесуального кодексу України, господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом.

Як вірно зазначено судами попередніх інстанцій, за приписами розділу Х "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" до зазначених правовідносин застосовуються норми цього Закону в редакції, що діяла до 19.01.2013.

Згідно частини 1 статті 5 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", провадження у справах про банкрутство регулюється цим Законом Господарським процесуальним кодексом України, іншими законодавчими актами України.

Статтею 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" визначено коло осіб, які є учасниками провадження у справі про банкрутство, до яких віднесено, зокрема, державний орган з питань банкрутства.

Відповідно до ст. 2 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" державну політику щодо запобігання банкрутству, а також забезпечення умов реалізації процедур відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом стосовно державних підприємств та підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує двадцять п'ять відсотків, суб'єктів підприємницької діяльності інших форм власності у випадках, передбачених цим Законом, здійснює державний орган з питань банкрутства, який діє на підставі положення, затвердженого у встановленому порядку.

Державний орган з питань банкрутства: сприяє створенню організаційних, економічних, інших умов, необхідних для реалізації процедур відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом; пропонує господарському суду кандидатури арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів) для державних підприємств або підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує двадцять п'ять відсотків, щодо яких порушена справа про банкрутство, та в інших випадках, передбачених цим Законом; організовує систему підготовки арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів); здійснює ліцензування діяльності фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють діяльність як арбітражні керуючі (розпорядники майна, керуючі санацією, ліквідатори); забезпечує реалізацію процедури банкрутства щодо відсутнього боржника; здійснює ведення єдиної бази даних про підприємства, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, встановлює та затверджує форму подання арбітражним керуючим інформації, необхідної для ведення єдиної бази даних про підприємства, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство; організовує проведення експертизи фінансового становища державних підприємств і підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує двадцять п'ять відсотків, при підготовці справи про банкрутство до розгляду або під час її розгляду господарським судом у разі призначення судом експертизи та надання відповідного доручення; готує на запити суду, прокуратури або іншого уповноваженого органу висновки про наявність ознак приховуваного, фіктивного банкрутства або доведення до банкрутства щодо державних підприємств чи підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує двадцять п'ять відсотків; готує та подає на затвердження Кабінету Міністрів України у встановленому порядку типові документи щодо здійснення процедур банкрутства; здійснює інші передбачені законодавством повноваження.

Згідно з Розпорядженням Кабінету міністрів України від 16.11.2011 року № 1135-р Міністерство юстиції України виконує повноваження державного органу з питань банкрутства з 21.11.2011.

Пунктом 1 Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.07.2014 № 228 визначено, що Міністерство юстиції України є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування і реалізує державну політику з питань банкрутства та є державним органом з питань банкрутства.

Відповідно до пункту 3 Положення про Головні територіальні управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 23.06.2011 № 1707/5, до основних завдань Головного територіального управління юстиції належить, зокрема, реалізація державної політики з питань банкрутства.

Повноваження державного органу з питань банкрутства визначено статтею 2 Закону та підпунктами 40-53 пункту 4 Положення. Вони полягають у сприянні створенню організаційних, економічних, інших умов, необхідних для реалізації процедур відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом, у тому числі процедур банкрутства державних підприємств та підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує п'ятдесят відсотків; організації системи підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів); формуванні Єдиного реєстру арбітражних керуючих; веденні Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство, тощо.

Підпунктом 50 пункту 4 Положення про Міністерство юстиції України визначено, що останній відповідно до покладених на нього завдань бере участь у справі про банкрутство і користується процесуальними правами та несе процесуальні обов'язки учасника у справі про банкрутство.

Як встановлено судами попередніх інстанцій, Міністерством юстиції делеговано повноваження Головному територіальному управлінню юстиції у Чернігівський області по супроводу процедури банкрутства ПАТ "Облтеплокомуненерго" в питаннях погашення заборгованості із заробітної плати на зазначеному підприємстві боржнику.

Разом з тим, суди встановили наявність заборгованості по зарплаті працівникам боржника - ПАТ "Облтеплокомуненерго".

Таким чином, колегія суддів погоджується з висновками судів, що зазначене безпосередньо пов'язане із здійсненням повноважень та завдань Головного територіального управління юстиції у Чернігівський області та правомірно визнано останнього учасником провадження у справі про банкрутство ПАТ "Облтеплокомуненерго" відповідно до ст. 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Відповідно до ст. 1117 ГПК України переглядаючи у касаційному порядку судові рішення, касаційна інстанція на підставі встановлених фактичних обставин справи перевіряє застосування судами норм матеріального і процесуального права.

Касаційна інстанція не має права встановлювати або вважати доведеними обставини, що не були встановлені у рішенні або постанові господарського суду чи відхилені ним, вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу, про перевагу одних доказів над іншими, збирати нові докази або додатково перевіряти докази.

Враховуючи наведені вище обставини, Вищий господарський суд України не знайшов законних підстав для повного або часткового задоволення вимог касаційної скарги, а тому постанову Київського апеляційного господарського суду від 08 грудня 2015 року та ухвалу Господарського суду Чернігівської області від 17 листопада 2015 року у справі № 927/16/6б/13 слід залишити без змін, а касаційну скаргу - без задоволення.

Керуючись ст.ст. 1115, 1117, 1119, 11111 Господарського процесуального кодексу України, Вищий господарський суд України,

П О С Т А Н О В И В :

1. Касаційну скаргу Публічного акціонерного товариства "Облтеплокомуненерго" залишити без задоволення.

2. Ухвалу Господарського суду Чернігівської області від 17 листопада 2015 року та постанову Київського апеляційного господарського суду від 08 грудня 2015 року у справі № 927/16/6б/13 залишити без змін.

Головуючий: О.Є. Короткевич

Судді: В.М. Коваленко

С.В. Куровський

logo

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст