Головна Сервіси для юристів ... База рішень" Протокол " Постанова ВГСУ від 23.11.2016 року у справі №12/58/09 Постанова ВГСУ від 23.11.2016 року у справі №12/58...
print
Друк
search Пошук
comment
КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

Державний герб України

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 листопада 2016 року Справа № 12/58/09

Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:

головуючого:Удовиченка О.С.,суддів:Білошкап О.В., Поліщука В.Ю.розглянувши касаційну скаргу Запорізького державного підприємства "Кремнійполімер" на постанову та на ухвалуДонецького апеляційного господарського суду від 12.09.2016 господарського суду Запорізької області від 01.08.2016 у справі№ 12/58/09за заявоюВідкритого акціонерного товариства "Запоріжжяобленерго"до Запорізького державного підприємства "Кремнійполімер"провизнання банкрутомкеруючий санацієюЗабродін О.М.в судовому засіданні взяли участь представники :

Генеральної прокуратури України - Збарих С.М.

НАК "Нафтогаз України" ДК "Газ України" - Юзвенко В.Г.;

Мінрегіон - Шитюк Н.М., Сідловська А.В.

В С Т А Н О В И В :

Ухвалою господарського суду Запорізької області від 05.03.2009 порушено провадження у справі про банкрутство Запорізького державного підприємства "Кремнійполімер" (далі - ЗДП "Кремнійполімер"), введено мораторій на задоволення вимог кредиторів.

Ухвалою господарського суду Запорізької області від 19.12.2013 введено процедуру санації боржника ЗДП "Кремнійполімер".

Ухвалою господарського суду Запорізької області від 29.12.2014 продовжено строк санації боржника.

Ухвалою господарського суду Запорізької області від 12.10.2015 задоволено клопотання Запорізької міськради, продовжено строк санації боржника до 12.10.2016.

ЗДП "Кремнійполімер" подано скаргу до господарського суду Запорізької області на бездіяльність Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України (далі - Мінрегіон), обґрунтовану зволіканням Мінрегіону із питанням щодо узгодження плану санації ЗДП "Кремнійполімер".

Ухвалою господарського суду Запорізької області від 01.08.2016 (суддя Черкаський В.І.), яка залишена без змін постановою Донецького апеляційного господарського суду від 12.09.2016 (колегія суддів: М'ясищев А.М., Склярук О.І., Ушенко Л.В.), скаргу керуючого санацією на дії (бездіяльність) Мінрегіону, з урахуванням уточнень від 07.07.2016 залишено без задоволення.

Судові рішення обґрунтовані тим, що питання погодження плану санації ЗДП "Кремнійполімер" є повноваженнями Мінрегіону і не відносяться до компетенції господарського суду.

Не погодившись з судовими рішеннями, ЗДП "Кремнійполімер" звернулося до Вищого господарського суду України з касаційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Донецького апеляційного господарського суду від 12.09.2016 та ухвалу господарського суду Запорізької області від 01.08.2016, прийняти нове рішення, яким задовольнити скаргу ЗДП "Кремнійполімер" на бездіяльність Мінрегіону та зволікання у розгляді питання щодо узгодження плану санації та зобов'язати Мінрегіону припинити створення перешкод керуючому санацією ЗДП "Кремнійполімер" у виконанні приписів ст.18 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

В обґрунтування касаційної скарги заявник посилається на порушення судами попередніх інстанцій при винесенні оскаржуваних судових рішень норм матеріального права.

Судова колегія, розглянувши наявні матеріали справи, обговоривши доводи касаційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, дійшла висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що ухвалою господарського суду Запорізької області від 19.12.2013 введено процедуру санації боржника ЗДП "Кремнійполімер".

Постановою Кабінету Міністрів України від 04.03.2015 №83 Запорізьке державне підприємство "Кремнійполімер" внесено до переліку підприємств, які мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави.

Ухвалою господарського суду Запорізької області від 12.10.2015 за клопотанням Запорізької міськради (вх.09-06/36974 від 01.10.2015) продовжено строк санації Запорізького державного підприємства "Кремнійполімер" на 1 рік - до 12.10.2016.

На зборах кредиторів боржника, схвалено план санації ЗДП "Кремнійполімер" в редакції 24.12.2015, про що складено протокол засідання загальних зборів кредиторів №21 від 24.05.2016. Заставними кредиторами надана відповідна згода на його погодження.

Відповідно до ст. 41 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції станом на 18.01.2013) відносини, пов'язані з банкрутством містоутворюючих, особливо небезпечних, сільськогосподарських підприємств, страховиків, інших категорій суб'єктів підприємницької діяльності, регулюються цим Законом з урахуванням особливостей, передбачених розділом VI Закону "Особливості банкрутства окремих категорій суб'єктів підприємницької діяльності".

Статтею 43 Закону встановлені особливі умови банкрутства особливо небезпечних підприємств.

Згідно ст.43 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (в редакції станом на 18.01.2013) процедура санації особливо небезпечного підприємства за клопотанням органу місцевого самоврядування може бути продовжена господарським судом на один рік. Підставою для продовження процедури санації особливо небезпечного підприємства на строк, передбачений абзацом першим цієї частини, є план фінансового оздоровлення особливо небезпечного підприємства. План фінансового оздоровлення особливо небезпечного підприємства може передбачати внесення інвестицій, працевлаштування його працівників, створення нових робочих місць та інші способи відновлення платоспроможності боржника - особливо небезпечного підприємства. План фінансового оздоровлення особливо небезпечного підприємства також має містити заходи щодо підтримання безпеки виробничої діяльності, охорони праці та запобігання заподіянню можливої шкоди життю та здоров'ю людей, майну, спорудам, навколишньому природному середовищу.

Статтею 1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" визначено, що санація це система заходів, що здійснюються під час провадження у справі про банкрутство з метою запобігання визнанню боржника банкрутом та його ліквідації, спрямована на оздоровлення фінансово-господарського становища боржника, а також задоволення в повному обсязі або частково вимог кредиторів шляхом кредитування, реструктуризації підприємства, боргів і капіталу та зміну організаційно - правової та виробничої структури боржника.

Відповідно до вимог ч.5 ст.18 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" керуючий санацією зобов'язаний попередньо погодити план санації боржника з органом, уповноваженим управляти державним майном, стосовно підприємства-боржника, у майні якого частка державної власності перевищує п'ятдесят відсотків.

Відповідно до п.п.1, 2 Положення про Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, затвердженого постановою КМУ від 30 квітня 2014 №197 в редакції станом на 01.06.2016 Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України (Мінрегіон) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України. Мінрегіон є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну регіональну політику, державну житлову політику і політику у сфері будівництва, архітектури, містобудування, житлово-комунального господарства, а також забезпечує формування державної політики у сфері архітектурно-будівельного контролю та нагляду, контролю у сфері житлово-комунального господарства, у сфері інформатизації, електронного урядування, формування і використання національних електронних інформаційних ресурсів, розвитку інформаційного суспільства, у сфері ефективного використання паливно-енергетичних ресурсів, енергозбереження, відновлюваних джерел енергії та альтернативних видів палива, у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, у сфері земельних відносин, землеустрою, охорони земель (крім використання та охорони земель сільськогосподарського призначення), а також з питань Державного земельного кадастру і з питань відновлення Донецької та Луганської областей (Донбасу). Мінрегіон у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства.

Судами встановлено, що питання погодження плану санації боржника відповідно до вимог ст.18 Закону та з урахуванням вищезазначеного Положення про Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, є повноваженнями Мінрегіону.

Листом від 24.05.2016 №13/920 керуючий санацією направив на адресу Мінрегіону затверджений зборами кредиторів план санації у редакції від 24.12.2015.

Втім, Мінрегіон повідомив про відмову у погодженні плану санації з підстав, викладених у листі № 8/21.2-36-16 від 01.06.2016. Крім того, через невідповідність плану санації вимогам чинного законодавства Мінрегіоном у листах від 29.12.2015 № 7/21-15255, від 25.01.2016 № 7/21-630, від 26.01.2016 № 7/21-712, від 11.05.2016 № 7/21-5603 висловлено ряд зауважень до нього, зокрема, щодо продажу цілісного майнового комплексу (активів), без з'ясування фактичної інформації про стан активів; щодо проведення заходів передбачених природоохоронним законодавством без зазначення в плані санації інформації щодо строків отримання відповідних дозволів підприємством та джерел фінансування цих заходів; щодо відсутності у плані санації інформації про результати проведення інвентаризації активів і зобов'язань за 2015 рік; щодо відсутності інформації щодо переліку майна, яке відсутнє у боржника та за фактом привласнення якого порушено відповідні кримінальні провадження.

Таким чином, судами встановлено, що у Мінрегіону відсутні підстави для погодження плану санації боржника у зв'язку з зазначеними вище вадами плану санації.

Отже, висновки судів попередніх інстанцій щодо відсутності підстав для задоволення скарги на дії (бездіяльність) Мінрегіону є обґрунтованими, оскільки неузгодження плану санації не є бездіяльністю міністерства.

Органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених Конституцією України межах і відповідно до законів України (стаття 6 Конституції України). Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. (стаття 19 Конституції).

Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", зокрема, ст.17-21, визначені функції господарського суду при проведенні санації боржника, зокрема, суд своєю ухвалою вводить процедуру санації, затверджує поданий керуючим санацією план санації боржника, здійснює розгляд заяв керуючого санацією про визнання угод недійсними, розглядає скарги на дії (бездіяльність) учасників провадження та здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Враховуючи вищевикладене, господарський суд, з висновками якого погодився суд апеляційної інстанції, відповідно до вимог ст.ст.17-21 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", розглянув скаргу керуючого санацією на дії Мінрегіону та з урахуванням ст.ст.47, 33-34, 84, 101 ГПК України виніс законну та обґрунтовану ухвалу.

З огляду на вищевикладене, оскаржувані постанова Донецького апеляційного господарського суду від 12.09.2016 та ухвала господарського суду Запорізької області від 01.08.2016 є законними та обґрунтованими, підстави для їх скасування відсутні.

Керуючись статтями 1115, 1117, 1119-11111 Господарського процесуального кодексу України, Вищий господарський суд України,

П О С Т А Н О В И В :

Касаційну скаргу Запорізького державного підприємства "Кремнійполімер" залишити без задоволення.

Постанову Донецького апеляційного господарського суду від 12.09.2016 та ухвалу господарського суду Запорізької області від 01.08.2016 у справі №12/58/09 залишити без змін.

Головуючий О.С. Удовиченко

Судді О.В. Білошкап

В.Ю. Поліщук

logo

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст