Головна Сервіси для юристів ... База рішень" Протокол " Постанова ВГСУ від 20.09.2016 року у справі №б-7-11/283-13/143-23/19 Постанова ВГСУ від 20.09.2016 року у справі №б-7-1...
print
Друк
search Пошук
comment
КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

Державний герб України

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 вересня 2016 року Справа № Б-7-11/283-13/143-23/19

Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:

головуючого судді:Погребняка В.Я.,суддів:Жукової Л.В., Полякова Б.М.,розглянувши касаційну скаргуКалуської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Івано-Франківській областіна ухвалугосподарського суду Івано-Франківської області від 22.03.2016 рокута постановуЛьвівського апеляційного господарського суду від 18.05.2016 рокуу справі№ Б-7-11/283-13/143-23/19 господарського суду Івано-Франківської областіза заявоюПублічного акціонерного товариства Комерційний банк "ПриватБанк"доВідкритого акціонерного товариства "Оріана"пропро визнання банкрутом

за участю представників сторін:

від Фонду державного майна України - Скороход Р.В., довіреність № 464 від 30.12.2015 року;

від Калуської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Івано-Франківській області - Мельник Р.Я., довіреність № 1 від 27.01.2016 року

В С Т А Н О В И В:

Ухвалою господарського суду Івано-Франківської області від 18.09.2002 року порушено провадження у справі про банкрутство Відкритого акціонерного товариства "Оріана" (далі - ВАТ "Оріана"), введено процедуру розпорядження майном боржника.

Ухвалою господарського суду Івано-Франківської області від 11.12.2003 року затверджено реєстр вимог кредиторів ВАТ "Оріана".

Ухвалою господарського суду Івано-Франківської області від 16.06.2010 року, залишеною без змін постановою Львівського апеляційного господарського суду від 06.09.2010 року, введено процедуру санації боржника ВАТ "Оріана" строком на 12 місяців, зобов'язано керуючого санацією боржника подати на затвердження суду план санації.

Господарським судом Івано-Франківської області 22.03.2016 року (у складі колегії суддів: головуючий суддя Рочняк О.В., суддя Скапровська І.М., суддя Булка В.І). прийнято окрему ухвалу відносно дій Калуської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Івано-Франківській області (далі - Калуська ОДПІ); зобов'язано Державну фіскальну службу України розглянути дану окрему ухвалу господарського суду Івано-Франківської області та притягнути посадових осіб Калуської ОДПІ до відповідальності за порушення норм чинного законодавства України; зобов'язано про наслідки розгляду окремої ухвали господарського суду Івано-Франківської області повідомити господарський суд Івано-Франківської області до 22.04.2016.

Постановою Львівського апеляційного господарського суду від 18.05.2016 року (колегія суддів: головуючий суддя Желік М.Б., суддя Костів Т.С., суддя Малех І.Б.) окрему ухвалу господарського суду Івано-Франківської області від 22.03.2016 року залишено без змін.

Не погоджуючись з постановою Львівського апеляційного господарського суду від 18.05.2016 року та окремою ухвалою господарського суду Івано-Франківської області від 22.03.2016 року у справі № Б-7-11/283-13/143-23/19, Калуська ОДПІ звернулася до Вищого господарського суду України з касаційною скаргою, в якій просить скасувати постанову Львівського апеляційного господарського суду від 18.05.2016 року та окрему ухвалу господарського суду Івано-Франківської області від 22.03.2016 у справі № Б-7-11/283-13/143-23/19.

В обґрунтування доводів касаційної скарги посилається на порушення судом першої та апеляційної інстанцій норм процесуального права, зокрема: ст. 90 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України).

В судове засідання 20.09.2016 року з'явилися уповноважені представники Калуської ОДПІ та Фонду державного майна України.

Колегія суддів Вищого господарського суду України, розглянувши наявні матеріали справи, обговоривши доводи касаційної скарги, дослідивши правильність застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального та процесуального права, вислухавши уповноважених представників сторін. дійшла висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що ВАТ "Оріана" є підприємством, яке має стратегічне значення для економіки і безпеки держави згідно з Переліком підприємств, які мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23.12.2004 №1734.

Ухвалою господарського суду Івано-Франківської області від 16.06.2010 року клопотання голови комітету кредиторів - в.о. начальника Калуської ОДПІ Жаровської Л.В. від 31.05.2010 задоволено, введено процедуру санації боржника ВАТ "Оріана" строком на 12 місяців.

Відповідно до ст.1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон про банкрутство) санація - система заходів, що здійснюються під час провадження у справі про банкрутство з метою запобігання визнання боржника банкрутом та його ліквідації, спрямована на оздоровлення фінансово-господарського становища боржника, а також задоволення в повному обсязі або частково вимог кредиторів шляхом кредитування, реструктуризації підприємства, боргів і капіталу та (або) зміну організаційно-правової та виробничої структури боржника.

Згідно ч.2 ст.17 Закону про банкрутство комітет кредиторів приймає рішення про схвалення плану санації боржника.

Відповідно до ч.5 ст.18 Закону про банкрутство комітет кредиторів може прийняти одне з таких рішень: схвалити план санації та подати його на затвердження господарського суду; відхилити план санації і звернутися до господарського суду з клопотанням про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури; відхилити план санації, звернутися до господарського суду з клопотанням про звільнення керуючого санацією від виконання ним обов'язків та про призначення нового керуючого санацією. Зазначене рішення повинно містити дату скликання чергового засідання комітету кредиторів для розгляду нового плану санації, яке має відбутися не пізніше ніж у місячний строк з дня прийняття рішення про відхилення плану санації.

Під час розгляду справи судом першої інстанції встановлено, що Калуська ОДПІ володіє 986905 кількістю голосів кредиторів, що перевищує 50% кількості усіх голосів кредиторів ВАТ "Оріана". Враховуючи фактичні обставини, суд першої інстанції дійшов висновку, що від волевиявлення Калуської ОДПІ залежить прийняття рішень зборами (комітетом) кредиторів, в тому числі і щодо схвалення плану санації боржника.

З матеріалів справи вбачається, що з моменту ухвалення рішення про введення процедури санації ВАТ "Оріана" (16.06.2010) неодноразово скликались збори кредиторів, де надавалася можливість ознайомитися з планом санації боржника та прийняти одне з рішень, передбачених ч.5 ст.18 Закону.

Судом першої інстанції встановлено, що в порушення ч.5 ст.18 Закону про банкрутство комітетом кредиторів під головуванням Калуської ОДПІ жодне з передбачених цією статтею рішень не прийнято. Невиконання Калуською ОДПІ своїх повноважень має наслідком не вирішення екологічних проблем в регіоні, де знаходиться боржник, факт наявності яких встановлено ухвалою господарського суду Івано-Франківської області від 02.12.2009 у справі №Б-21/26 про припинення провадження у справі про банкрутство дочірнього підприємства "Калійний завод" ВАТ "Оріана". У рішенні суду встановлено обставини того, що хвостосховища, які знаходяться в зоні діяльності ДП "Калійний завод" ВАТ "Оріана" є аварійними об'єктами, внаслідок чого проходить постійне просочування розсолів через дамбу, які попадають у водоносний горизонт та прилеглі водоймища.

Відповідно до ст. 90 ГПК України господарський суд, виявивши при вирішенні господарського спору порушення законності або недоліки в діяльності підприємства, установи, організації, державного чи іншого органу, виносить окрему ухвалу.

Приймаючи рішення про винесення окремої ухвали, суд першої інстанції, з висновками якого погодився суд апеляційної інстанції, виходив з того, що Калуською ОДПІ не виконуються належним чином приписи ч.5 ст.18 Закону про банкрутство, що призводить до затягування процедури банкрутства і як наслідок порушення прав та інтересів інших кредиторів.

Доводи заявника касаційної скарги про невірне застосування ст.90 ГПК України судами першої та апеляційної інстанції не підтверджені, оскільки в окремій ухвалі господарського суду вказано закон, вимоги якого порушено і зазначено, в чому саме полягає порушення, а за таких обставин, оскаржувана окрема ухвала відповідає вимогам ст.90 ГПК України.

Відповідно до ч.1 ст.11110 ГПК України підставами для скасування або зміни рішення місцевого чи апеляційного господарського суду або постанови апеляційного господарського суду є порушення або неправильне застосування норм матеріального чи процесуального права.

Колегія суддів Вищого господарського суду України дійшла висновку, що окрема ухвала господарського суду Івано-Франківської області від 22.03.2016 року та постанова Львівського апеляційного господарського суду від 18.05.2016 року є законними та обґрунтованими, підстави для їх скасування відсутні.

Керуючись статтями 1115, 1117, 1119-11111 Господарського процесуального кодексу України, Вищий господарський суд України,

П О С Т А Н О В И В :

Касаційну скаргу Калуської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Івано-Франківській області залишити без задоволення.

Окрему ухвалу господарського суду Івано-Франківської області від 22.03.2016 року та постанову Львівського апеляційного господарського суду від 18.05.2016 року у справі №Б-7-11/283-13/143-23/19 залишити без змін.

Головуючий В.Я.Погребняк

Суддя Л.В.Жукова

Суддя Б.М.Поляков

logo

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст