Головна Сервіси для юристів ... База рішень" Протокол " Постанова ВГСУ від 12.01.2017 року у справі №907/29/16 Постанова ВГСУ від 12.01.2017 року у справі №907/2...
print
Друк
search Пошук
comment
КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

Державний герб України

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 січня 2017 року Справа № 907/29/16

Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:

головуючого Бакуліної С.В. (доповідач),суддів :Поляк О.І., Яценко О.В.розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали касаційних скарг- Фермерського господарства "Гетен-2014"; - Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській областіна постановуЛьвівського апеляційного господарського суду від 10.10.2016у справі№ 907/29/16Господарського суду Закарпатської області за позовомЗаступника військового прокурора Ужгородського гарнізону в інтересах держави в особі органів, уповноважених здійснювати функції у спірних відносинах - Адміністрації Державної прикордонної служби України та Мукачівського прикордонного загону до1. Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області; 2. Фермерського господарства "Гетен-2014"; 3. Берегівської районної державної адміністрації Закарпатської області (надалі Берегівська РДА) в особі сектору у справах державної реєстрації Берегівської РДАпровизнання недійсними результатів земельних торгів, скасування протоколу проведення земельних торгів, визнання недійсним договору оренди земельної ділянки та зобов'язання вчинити дії

в судовому засіданні взяли участь представники :від прокуратури: від позивачів: від відповідачів:Грищенко М.А. (прокурор відділу Генеральної прокуратури України) Пітков І.А. (довіреність №14/41 від 29.12.2016, від 05.12.2016) не з'явились

В С Т А Н О В И В :

Рішенням Господарського суду Закарпатської області (суддя Кривка В.П.) від 08.06.2016, залишеним без змін постановою Львівського апеляційного господарського суду (головуючий суддя - Зварич О.В., судді - Костів Т.С., Юрченко Я.О.) від 10.10.2016, у справі №907/29/16 позов задоволено повністю; визнано недійсними результати земельних торгів, оформлені протоколом №5 проведення земельних торгів у формі аукціону з продажу права оренди на земельну ділянку сільськогосподарського призначення державної власності від 17.09.2015; визнано недійсним договір оренди земельної ділянки від 17.09.2015 №68/15, укладений між Головним управлінням Держгеокадастру у Закарпатській області та Фермерським господарством "Гетен-2014"; зобов'язано Фермерське господарство "Гетен-2014" звільнити земельну ділянку кадастровий номер 2120480400:07:000:0014 площею 18,3765га в районі Батрадівської сільської ради Берегівського району Закарпатської області; зобов'язано Берегівську районну державну адміністрацію Закарпатської області в особі сектору у справах державної реєстрації Берегівської РДА скасувати у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно записи про реєстрацію права оренди земельної ділянки кадастровий номер 2120480400:07:000:0014 площею 18,3765га за Фермерським господарством "Гетен-2014"; стягнуто з Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області в дохід державного бюджету України 3445,00грн; судового збору; стягнуто з Фермерського господарства "Гетен-2014" в дохід державного бюджету України 2067,00грн судового збору.

В касаційній скарзі та додаткових поясненнях до неї Фермерське господарство "Гетен-2014" просить скасувати ухвалені по справі судові акти та прийняти нове рішення про відмову в позові, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, а саме: ст.ст.77, 125, 126 Земельного кодексу України (ЗК України), ст.2 Закону України "Про використання земель оборони", ст.ст.182, 261, 267 Цивільного кодексу України (ЦК України), ст.ст.32 - 34, 110 Господарського процесуального кодексу України (ГПК України).

В касаційній скарзі Головне управління Держгеокадастру у Закарпатській області просить скасувати ухвалені по справі судові акти та прийняти нове рішення про відмову в позові, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, а саме: ст.ст.78, 79, 125, 134, 135-139 ЗК України, ст.2 Закону України "Про використання земель оборони", ст.ст.32, 34 ГПК України.

У відзиві на касаційні скарги Заступник військового прокурора Ужгородського гарнізону повністю заперечує викладені в них доводи.

Представники відповідачів не скористались правом на участь в засіданні суду касаційної інстанції.

Заслухавши пояснення присутніх у відкритому судовому засіданні прокурора відділу Генеральної прокуратури України та представника позивачів, перевіривши повноту встановлення обставин справи та правильність їх юридичної оцінки в постанові апеляційного господарського суду, колегія суддів Вищого господарського суду України приходить до висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Заступник військового прокурора Ужгородського гарнізону звернувся до господарського суду в інтересах держави в особі органів, уповноважених здійснювати функції у спірних відносинах - Адміністрації Державної прикордонної служби України та Мукачівського прикордонного загону, з позовом про визнання недійсними результатів земельних торгів, оформлених протоколом №5 проведення земельних торгів у формі аукціону з продажу права оренди на земельну ділянку сільськогосподарського призначення державної власності від 17.09.2015; визнання недійсним договору оренди земельної ділянки від 17.09.2015 №68/15, укладеного між Головним управлінням Держгеокадастру у Закарпатській області та Фермерським господарством "Гетен-2014"; зобов'язання Фермерського господарства "Гетен-2014" звільнити земельну ділянку кадастровий номер 2120480400:07:000:0014 площею 18,3765га в районі Батрадівської сільської ради Берегівського району Закарпатської області; зобов'язання Берегівської РДА Закарпатської області в особі сектору у справах державної реєстрації Берегівської РДА скасувати у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно записи про реєстрацію права оренди земельної ділянки кадастровий номер 2120480400:07:000:0014 площею 18,3765га за Фермерським господарством "Гетен-2014". Підставою звернення Заступника військового прокурора Ужгородського гарнізону до місцевого господарського суду з даним позовом слугувало порушення норм чинного законодавства, допущених при визначенні статусу спірної земельної ділянки та існуючих обмежень у її використанні, яка за доводами прокуратури та позивачів належить до земель оборони, у зв'язку з чим, позивач-1 не мав права розпоряджатися нею.

Задовольняючи позовні вимоги, попередні судові інстанції правомірно виходили з такого.

21.12.2016 Мукачівський прикордонний загін звернувся до військової прокуратури Ужгородського гарнізону з приводу незаконної передачі в користування 6 земельних ділянок уздовж лінії державного кордону за межами населеного пункту на території Батрадівської сільської ради Берегівського району Закарпатської області.

Внаслідок вказаного звернення встановлено, що 17.09.2015 Головним управлінням Держгеокадастру у Закарпатській області проведено земельні торги у формі аукціону з продажу права оренди на земельну ділянку кадастровий номер 2120480400:07:000:0014 площею 18,3765га (а.с.9а-14, т.1).

Результати торгів оформлено протоколом №5 проведення земельних торгів у формі аукціону з продажу права оренди на земельну ділянку сільськогосподарського призначення державної власності, що знаходиться за адресою: Закарпатська обл., Берегівський район, за межами населеного пункту на території Батрадівської сільської ради. Переможцем аукціону визнано Фермерське господарство "Гетен-2014" (а.с.34-35, т.1).

17.09.2015 між ГУ Держгеокадастру у Закарпатській області (орендодавець) та ФГ "Гетен-2014" (орендар) укладено договір оренди земельної ділянки №68/15, за умовами якого орендодавець, на підставі протоколу земельних торгів від 17.09.2015 №5 надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку сільськогосподарського призначення державної власності площею 18,3765га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка знаходиться за межами населеного пункту на території Батрадівської сільської ради Берегівського району Закарпатської області (а.с.21-28, т.1).

В пункті 2.1. договору зазначено, що в оренду передається земельна ділянка із земель сільськогосподарського призначення державної власності для ведення товарного сільськогосподарського виробництва загальною площею 18,3765 гектарів, у тому числі 18,3765га рілля.

Кадастровий номер земельної ділянки 2120480400:07:000:0014. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки станом на 01.01.2015 становить 456073,49грн і підлягає щорічній індексації (п.п.2.2., 2.6. договору).

Відповідно до п.3.1. договір оренди земельної ділянки укладено на строк 10 років.

Сторони договору оренди земельної ділянки погодили, що річний розмір орендної плати становить 27501,23грн (п.4.1. договору).

Права, обов'язки та відповідальність сторін визначені в розділах 9, 13 договору оренди земельної ділянки.

У відповідності до акта приймання-передачі земельної ділянки ФГ "Гетен-2014" прийняло від ГУ Держгеокадастру у Закарпатській області земельну ділянку сільськогосподарського призначення державної власності площею 18,3765га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка знаходиться за межами населеного пункту на території Батрадівської сільської ради Берегівського району Закарпатської області (а.с.32, т.1)

Приписами статті 19 ЗК України визначено, що землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: а) землі сільськогосподарського призначення; б) землі житлової та громадської забудови; в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; г) землі оздоровчого призначення; ґ) землі рекреаційного призначення; д) землі історико-культурного призначення; е) землі лісогосподарського призначення; є) землі водного фонду; ж) землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень (ч.1 ст.20 ЗК України).

Частиною 5 статті 20 ЗК України передбачено, що види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою. Земельні ділянки сільськогосподарського призначення використовуються їх власниками або користувачами виключно в межах вимог щодо користування землями певного виду використання, встановлених статтями 31, 33 - 37 цього Кодексу. Земельні ділянки, що належать до земель оборони, використовуються виключно згідно із Законом України "Про використання земель оборони".

Відповідно до приписів частин 1-4 статті 77 Земельного кодексу України землями оборони визнаються землі, надані для розміщення і постійної діяльності військових частин, установ, військово-навчальних закладів, підприємств та організацій Збройних Сил України, інших військових формувань, утворених відповідно до законодавства України. Землі оборони можуть перебувати лише в державній власності. Навколо військових та інших оборонних об'єктів у разі необхідності створюються захисні, охоронні та інші зони з особливими умовами користування. Порядок використання земель оборони встановлюється законом.

Згідно частини 1 статті 2 Закону України "Про використання земель оборони" військовим частинам для виконання покладених на них функцій та завдань земельні ділянки надаються у постійне користування відповідно до вимог ЗК України.

Статтею 115 ЗК України визначено, що зони особливого режиму використання земель створюються навколо військових об'єктів Збройних Сил України та інших військових формувань, утворених відповідно до законодавства України, для забезпечення функціонування цих об'єктів, збереження озброєння, військової техніки та іншого військового майна, охорони державного кордону України, а також захисту населення, господарських об'єктів і довкілля від впливу аварійних ситуацій, стихійних лих і пожеж, що можуть виникнути на цих об'єктах. Уздовж державного кордону України встановлюється прикордонна смуга, у межах якої діє особливий режим використання земель. Розмір та правовий режим прикордонної смуги встановлюються відповідно до закону.

Відповідно до ст.ст.6, 10 Закону України "Про Державну прикордонну службу України" Державна прикордонна служба України є правоохоронним органом спеціального призначення, який виконує завдання щодо забезпечення недоторканості державного кордону та охорони суверенних прав України. Прикордонний загін є основною оперативно-службовою ланкою Державної прикордонної служби України, на яку покладаються охорона певної ділянки державного кордону самостійно чи у взаємодії з іншими органами охорони державного кордону та Морською охороною, забезпечення дотримання режиму державного кордону і прикордонного режиму, а також здійснення в установленому порядку прикордонного контролю і пропуску через державний кордон України та до тимчасово окупованої території і з неї осіб, транспортних засобів, вантажів.

З врахуванням наведеного, Мукачівський прикордонний загін є органом державної влади на місцях в системі Державної прикордонної служби України, який здійснює контроль за додержанням прикордонного режиму у прикордонній смузі та контрольованому прикордонному районі.

Частинами 1, 2 статті 22 Закону України "Про державний кордон України" передбачено, що з метою забезпечення на державному кордоні України належного порядку Кабінетом Міністрів України встановлюється прикордонна смуга, а також можуть установлюватися контрольовані прикордонні райони. Прикордонна смуга встановлюється безпосередньо вздовж державного кордону України на його сухопутних ділянках або вздовж берегів прикордонних річок, озер та інших водойм з урахуванням особливостей місцевості та умов, що визначаються Кабінетом Міністрів України.

Згідно пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України №1147 від 27.07.1998 "Про прикордонний режим" (з наступними змінами та доповненнями), з урахуванням особливостей місцевості та інших умов ширина прикордонної смуги може бути змінена обласними державними адміністраціями за поданням Адміністрації Державної прикордонної служби, але вона не може бути меншою від ширини смуги місцевості, що знаходиться в межах від лінії державного кордону до лінії прикордонних інженерних споруджень.

Аналіз наведених норм законодавства дає підстави для висновку про те, що при наданні земельної ділянки за відсутності проекту землеустрою зі встановлення прикордонної смуги необхідно виходити із її нормативних розмірів, встановлених ст.22 Закону України "Про державний кордон України" та п.1 постанови КМУ №1147 від 27.07.1998 "Про прикордонний режим". Відсутність окремого проекту землеустрою щодо встановлення прикордонної смуги не свідчить про її відсутність, оскільки розміри прикордонної смуги встановлені законом та фактичним розташуванням прикордонних інженерних споруд.

У відповідності до приписів статті 3 Закону України "Про використання земель оборони" уздовж державного кордону України відповідно до закону встановлюється прикордонна смуга, в межах якої діє особливий режим використання земель. Землі в межах прикордонної смуги та інші землі, необхідні для облаштування та утримання інженерно-технічних споруд і огорож, прикордонних знаків, прикордонних просік, комунікацій та інших об'єктів, надаються в постійне користування військовим частинам Державної прикордонної служби України. Навколо військових частин та оборонних об'єктів можуть створюватися зони з особливим режимом використання земель з метою забезпечення функціонування цих військових частин та об'єктів, збереження озброєння, військової техніки, іншого військового майна, охорони державного кордону України, захисту населення, господарських об'єктів і довкілля від впливу аварійних ситуацій, стихійних лих і пожеж, що можуть виникнути на цих об'єктах. Розмір та правовий режим зон з особливим режимом використання земель встановлюються відповідно до закону.

В ході розгляду справи судами встановлено, що спірна земельна ділянка кадастровий номер 2120480400:07:000:0014 площею 18,3765га, сформована на підставі інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності, проведеної на території Закарпатської області у 2013 році.

Розпорядженням голови Берегівської районної адміністрації від 25.11.2013 №488 затверджено технічну документацію із землеустрою щодо проведення інвентаризації земель сільськогосподарського призначення державної власності на території Батрадівської сільської ради на загальну площу 79,5139га згідно з переліком, до якого увійшла і спірна ділянка (а.с.140-141, т.1).

Наказом ГУ Держземагенства у Закарпатській області від 07.11.2014 №100 спірну земельну ділянку включено до переліку земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності для продажу прав на них на земельних торгах (а.с.137, т.1).

Наказом ГУ Держгеокадастру у Закарпатській області від 31.07.2015 №686-с/г на спірну земельну ділянку затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, право оренди на яку підлягає продажу на земельних торгах у формі аукціону, зобов'язано в.о. начальника управління Держгеокадастру у Берегівському районі забезпечити державну реєстрацію права держави в особі ГУ Держгеокадастру у Закарпатській області на земельну ділянку для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, розташовану за межами населеного пункту на території Батрадівської сільської ради Берегівського району Закарпатської області площею 18,3765га (кадастровий номер 2120480400:07:000:0014) (а.с.169, т.1).

Згідно довідки Управління Держземагенства у Берегівському районі Закарпатської області №34-702-0.1-1622/2-15 від 03.03.2015 будь-яких обмежень у використанні земель та додержання режиму, а також земельного сервітуту стосовно вказаної земельної ділянки немає (а.с.60, т.1).

Наказом ГУ Держгеокадастру у Закарпатскій області №785-с/г від 12.08.2015 призначено проведення земельних торгів та встановлено умови аукціону (а.с.154-155, т.1).

Протоколом №5 проведення земельних торгів у формі аукціону з продажу права оренди на земельну ділянку сільськогосподарського призначення державної власності, що знаходиться за адресою: Закарпатська обл., Берегівський район, за межами населеного пункту на території Батрадівської сільської ради від 17.09.2015 оформлено результати торгів, переможцем у яких визнано ФГ "Гетен-2014", з яким укладено спірний договір оренди (а.с.34-35, т.1).

Судами встановлено, що спірна земельна ділянка з кадастровим номером 2120480400:07:000:0014 знаходиться у межах прикордонної смуги, а саме - у смузі місцевості, що знаходиться між лінією інженерно-технічних споруд та лінією державного кордону; вільного доступу до земельної ділянки немає (а.с.140-142, т.2).

Отже, встановлення факту розташування спірної земельної ділянки в межах прикордонної смуги свідчить про належність вказаної ділянки до земель оборони в силу законодавчого визначення цільового призначення земель, розташованих в межах прикордонної смуги. Відсутність встановленої ЗК України документації про оформленню права користування вказаною земельною ділянкою не позбавляє її статусу земель оборони.

Відповідно, визначення категорії спірної земельної ділянки як землі сільськогосподарського призначення, є помилковим, таким, що не відповідає чинному законодавству та суперечить ст.20 ЗК України, відповідно до якої земельні ділянки, що належать до земель оборони, використовуються виключно згідно із Законом України "Про використання земель оборони".

Згідно частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Враховуючи приналежність спірної земельної ділянки до земель оборони, колегія суддів погоджується з висновками судів попередніх інстанцій про те, що ГУ Держгеокадастру у Закарпатській області без достатніх повноважень розпорядилося землею шляхом проведення торгів у формі аукціону з продажу права оренди на земельну ділянку, з огляду на що, висновок про наявність підстав для визнання недійсними результатів земельних торгів, оформлених протоколом №5 проведення земельних торгів у формі аукціону з продажу права оренди на земельну ділянку сільськогосподарського призначення від 17.09.2015, є обґрунтованим.

Статтею 203 ЦК України передбачено загальні вимоги, додержання яких є необхідним для чинності правочину, зокрема, зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також моральним засадам суспільства.

Відповідно до статті 215 ЦК України підставою недійсності правочину є недодержання сторонами (стороною) на момент вчинення правочину вимог, встановлених статтею 203 ЦК України.

Згідно частини 2 статті 124 ЗК України, частини 2 статті 6 Закону України "Про оренду землі" у разі набуття права оренди землі на конкурсних засадах, підставою для укладення договору є результати аукціону.

Враховуючи, що земельні торги з продажу права оренди на земельну ділянку площею 18,3765га, кадастровий номер 2120480400:07:000:0014, є незаконними, визнанню недійсним підлягає і договір оренди земельної ділянки № 68/15 від 17.09.2015, укладений за результатами таких торгів.

Нормою статті 216 ЦК України регламентовано питання про правові наслідки недійсності правочину та встановлено, що у разі недійсності правочину кожна із сторін зобов'язана повернути другій стороні у натурі все, що вона одержала на виконання цього правочину, а в разі неможливості такого повернення, зокрема тоді, коли одержане полягає у користуванні майном, виконаній роботі, наданій послузі, - відшкодувати вартість того, що одержано, за цінами, які існують на момент відшкодування.

Отже, позовна вимога щодо зобов'язання ФГ "Гетен-2014" звільнити земельну ділянку кадастровий номер 2120480400:07:000:0014 площею 18,3765га в районі Батрадівської сільської ради Берегівського району Закарпатської області обґрунтовано задоволена судами.

З урахуванням вищенаведених правомірно задоволених позовних вимог, суди дійшли обґрунтованого висновку про те, що повноцінний захист інтересів держави в особі позивачів можливий шляхом визнання недійсними результатів земельних торгів в сукупності зі скасуванням держаної реєстрації права оренди земельної ділянки та підставно зобов'язали Берегівську районну державну адміністрацію Закарпатської області в особі сектору у справах державної реєстрації Берегівської РДА скасувати у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно записи про реєстрацію права оренди земельної ділянки кадастровий номер 2120480400:07:000:0014 площею 18,3765га за фермерським господарством "Гетен - 2014".

Доводи відповідача-2 про те, що існування неоспорених розпоряджень та наказів, які стали підставою для проведення торгів та підписання договору, унеможливлює задоволення позовних вимог, колегія суддів відхиляє з огляду на таке.

Конституційний Суд України в пункті 5 мотивувальної частини Рішення від 16.04.2009 №7-рп/2009 (справа про скасування актів органів місцевого самоврядування) зазначив, що органи місцевого самоврядування, вирішуючи питання місцевого значення, представляючи спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ та міст, приймають нормативні та ненормативні акти. До ненормативних належать акти, які передбачають конкретні приписи, звернені до окремого суб'єкта чи юридичної особи, застосовуються одноразово і після реалізації вичерпують свою дію фактом їхнього виконання. У зв'язку з прийняттям цих рішень виникають правовідносини, пов'язані з реалізацією певних суб'єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, у тому числі отримання державного акта на право власності на земельну ділянку, укладення договору оренди землі.

Оскільки зазначені відповідачем-2 розпорядження та накази є ненормативними актами, які вичерпали свою дію виконанням, саме лише скасування таких актів, не породжує наслідків для орендаря земельної ділянки, права якого встановлені правочином, та відповідно, не може бути ефективним способом захисту прав, щодо яких заявлено позов.

При цьому, враховуючи, що до предмету доказування у спорі про визнання правочину недійсним входить, зокрема, встановлення правових підстав його укладення, які одночасно виступали підставами для прийняття державними органами відповідних розпоряджень та наказів, доведення невідповідності проведеного аукціону та укладеного договору вимогам законодавства, внаслідок безпідставного розпорядження землею, що належить до земель оборони в силу Закону, є достатньою підставою для задоволення заявленого в цій справі позову і без визнання незаконними правових актів відповідачів-1, 3.

Доводи відповідача-2 про відсутність підстав для задоволення позову з огляду на пропуск позовної давності, колегія суддів відхиляє, оскільки позовна давність застосовується судом лише за заявою сторони в спорі, зробленою до винесення рішення, тоді як відповідачем-2 таку заяву було подано лише в суд апеляційної інстанції.

Враховуючи викладене, колегія суддів вважає, що суди попередніх інстанцій дійшли ґрунтовного висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог, доводи касаційних скарг цього висновку не спростовують, а зводяться до намагання переоцінити встановлені судами обставини і досліджені докази, що згідно з приписами ст.ст.1115, 1117 ГПК України перебуває поза процесуальними межами повноважень суду касаційної інстанції.

Враховуючи, що ухвалою Вищого господарського суду України від 25.11.2016 ГУ Держгеокадастру у Закарпатській області відстрочено сплату судового збору до закінчення перегляду судового рішення в порядку касації, з останнього в дохід Державного бюджету України підлягає стягненню 6614,40грн (120% від 4-х вимог немайнового характеру).

Керуючись ст.ст.1115, 1117, 1118, п.1 ч.1 ст.1119, ст.11111 ГПК України, Вищий господарський суд України ,-

П О С Т А Н О В И В:

Касаційні скарги Фермерського господарства "Гетен-2014" та Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області залишити без задоволення.

Постанову Львівського апеляційного господарського суду від 10.10.2016 у справі № 907/29/16 залишити без змін.

Стягнути з Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області в дохід Державного бюджету України 6614,40грн (шість тисяч шістсот чотирнадцять гривень сорок копійок) судового збору за подання касаційної скарги.

Доручити Господарському суду Закарпатської області видати відповідний наказ.

Головуючий-суддя С. Бакуліна

Судді О. Поляк

О. Яценко

logo

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст