Головна Сервіси для юристів ... База рішень" Протокол " Постанова ВГСУ від 05.11.2015 року у справі №910/2472/15-г Постанова ВГСУ від 05.11.2015 року у справі №910/2...
print
Друк
search Пошук
comment
КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

Державний герб України

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 листопада 2015 року Справа № 910/2472/15-г Вищий господарський суд України у складі колегії суддів :

головуючого суддіХодаківської І.П.,суддівДанилової Т.Б., Костенко Т.Ф.розглянувши касаційну скаргуЗаступника прокурора міста Києва на постанову від 14.07.2015 Київського апеляційного господарського судуу справі№910/2472/15-г господарського суду міста Києваза позовомЗаступника прокурора міста Києва в особі Київської міської радидо 1. Департаменту економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), 2. Комунального підприємства "Київське інвестиційне агентство", 3. Товариства з обмеженою відповідальністю "РТЛ Інвестмент Компані", 4. Київської міської державної адміністраціїпровизнання незаконним і скасування розпорядження та про визнання недійсним договору За участю представників сторін:

Від позивача - Власенко І.І. (дов. від 28.09.15)

Від відповідача - 1) Ништик О.А. (дов. від 06.02.15)

2) Слободян О.П. (дов. від 21.07.15)

3) Богданов В.В. (дов. від 15.12.14)

4) Тертичний О.М. (дов. від 14.08.15)

Від Генеральної прокуратури України - Суходольський С.М.

У слуханні справи оголошувалась перерва до 05.11.2015.

Відповідно до розпорядження Секретаря другої судової палати від 05.11.2015 справа слухається колегією суддів у складі: головуючий - Ходаківська І.П., судді - Данилова Т.Б., Костенко Т.Ф.

ВСТАНОВИЛА:

Заступник прокурора м. Києва звернувся до господарського суду міста Києва в інтересах держави в особі Київської міської ради з позовом до Департаменту економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Комунального підприємства "Київське інвестиційне агентство", Товариства з обмеженою відповідальністю "РТЛ Інвестмент Компані" та Київської міської державної адміністрації про визнання незаконним і скасування розпорядження від 05.06.2014 за №742 та про визнання недійсним договору від 10.07.2014 за №050-13/і/140.

Рішенням господарського суду міста Києва від 09.04.2015 (суддя Смирнова Ю.М.) у задоволенні позовних вимог відмовлено.

Постановою колегії суддів Київського апеляційного господарського суду від 14.07.2015 у складі: Отрюха Б.В., Тищенко А.І., Михальської Ю.Б. рішення господарського суду першої інстанції залишено без змін.

Заступник прокурора м. Києва у касаційній скарзі просить рішення та постанову попередніх судових інстанцій скасувати, прийняти нове рішення, яким позов задовольнити. Скарга мотивована неправильним застосуванням та порушенням судами норм чинного законодавства, зокрема, ст.ст.95, 116, 124, 134 Земельного кодексу України, ст.ст.21, 203, 215 Цивільного кодексу України, ст.207 Господарського кодексу України, ст.59 Закону України "Про місцеве самоврядування".

Департамент економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) у відзиві просить рішення та постанову попередніх судових інстанцій залишити без змін.

Комунальне підприємство "Київське інвестиційне агентство" у відзиві просить рішення та постанову попередніх судових інстанцій залишити без змін.

Виконавчий орган Київської міської державної адміністрації у відзиві просить рішення та постанову попередніх судових інстанцій залишити без змін.

Розглянувши матеріали справи та касаційної скарги, проаналізувавши на підставі встановлених фактичних обставин справи правильність застосування судом норм матеріального та процесуального права, колегія суддів зазначає наступне.

Господарськими судами попередніх інстанцій встановлено, що рішенням Київської міської ради від 24.05.2007 за №528/1189 затверджено Положення про порядок проведення інвестиційних конкурсів для будівництва, реконструкції тощо, об'єктів житлового та нежитлового призначення, незавершеного будівництва, інженерно транспортної інфраструктури міста Києва.

Положення визначає порядок підготовки, проведення інвестиційного конкурсу, укладання інвестиційних договорів на залучення інвесторів до фінансування будівництва, реконструкції, реставрації тощо, об'єктів житлового та нежитлового призначення, у тому числі соціальної інфраструктури міста, об'єктів незавершеного будівництва, станцій метрополітену, підземних переходів, автошляхів, площ та інших об'єктів, на умовах проведення інвестиційного конкурсу (п. 1.1).

Згідно п. 1.2 Положення № 528/1189 інвестиційний конкурс проводиться з метою створення сприятливих умов для провадження інвестиційної діяльності та забезпечення збалансованого економічного та соціального розвитку міста Києва та поповнення бюджету міста Києва.

Відповідно до 1.4 Положення № 528/1189 замовником підготовчих робіт є Комунальне підприємство "Київське інвестиційне агентство", яке виконує комплекс підготовчих робіт, необхідних для прийняття рішення Київради щодо відведення земельних ділянок для реалізації інвестиційного проекту, підготовки проекту договору оренди земельної ділянки між Київською міською радою та переможцем конкурсу, а організатором інвестиційних конкурсів встановлено Головне управління економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (КМДА).

Згідно пункту 1.5. Положення № 528/1189 рішення про проведення конкурсу та про затвердження переможця конкурсу приймає виконавчий орган Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) за поданням організатора конкурсу шляхом видання відповідного розпорядження.

Відповідно до пункту 1.6 Положення № 528/1189 об'єктом інвестиційного конкурсу можуть бути, зокрема, інші інвестиційно привабливі об'єкти, у тому числі земельні ділянки, об'єкти архітектурної та містобудівної діяльності, з подальшим вирішенням майново-правових питань та передачею новостворених об'єктів у власність відповідно до умов конкурсу.

Пунктом п. 2.1. рішення Київської міської ради "Про діяльність виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)" від 15.03.2012 за № 198/7535 Головне управління економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) перейменовано у Департамент управління економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Згідно з п.2.1.1. Положення № 528/1189 пропозиції до переліку об'єктів, які потребують залучення інвестицій, надаються щомісячно організатору конкурсу структурними підрозділами виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), головними управліннями, управліннями, балансоутримувачами зазначених об'єктів.

Пунктом 3.1 Положення № 528/1189 передбачено, що з метою залучення інвестицій до економіки міста набуття права на землю може вирішуватись одним з таких способів: шляхом надання інвестиційно привабливої земельної ділянки у власність або в оренду переможцеві інвестиційного конкурсу у відповідності до даного Положення (надання земельної ділянки за результатами інвестиційного конкурсу) та шляхом викупу земельної ділянки на загальних підставах (шляхом проведення аукціонів) в порядку, встановленому рішенням Київської міської ради від 19.07.2005 за № 810/3385 "Про затвердження Тимчасового порядку набуття права на землю на конкурентних засадах в місті Києві", за умови, що Комісія прийняла рішення про недоцільність проведення інвестиційного конкурсу на такій земельній ділянці (надання земельної ділянки на загальних підставах).

Розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 22.10.2007 за № 1403 затверджено склад постійно діючої конкурсної комісії по залученню інвесторів до фінансування будівництва, реконструкції, реставрації тощо об'єктів житлового та нежитлового призначення, незавершеного будівництва, інженерно-транспортної інфраструктури міста Києва та створено робочу групу для виконання робіт та надання послуг, пов'язаних з організацією та проведенням конкурсів та затверджено її склад. До складу вказаної комісії входять і депутати Київської міської ради - позивача.

Наказом Головного управління комунальної власності м. Києва (Департаментом комунальної власності м. Києва) від 06.02.2006 за № 35 "Про закріплення основних фондів" за КП "Київське інвестиційне агентство" на праві господарського відання закріплене майно - будинок (залишки) за адресою: вул. Ярославська, 3/1.

Протоколом від 30.05.2013 за № 41/2013 засідання постійно діючої конкурсної комісії по залученню інвесторів до будівництва, реконструкції, реставрації тощо об'єктів житлового та нежитлового призначення, незавершеного будівництва, інженерно-транспортної інфраструктури міста Києва до переліку об'єктів, які потребують залучення інвестицій включено реалізацію інвестиційного проекту будівництва офісно - адміністративного комплексу на вул. Ярославська, 3/1 у Подільському районі міста Києва та визначено замовником будівництва та виконання підготовчих робіт КП "Київське інвестиційне агентство".

05.09.2013 Київською міською державною адміністрацією прийнято розпорядження №1533 "Про проведення інвестиційного конкурсу із залучення інвестора до будівництва офісно-адміністративного комплексу на вул. Ярославській, 3/1 у Подільському районі".

Пунктом 1 розпорядження затверджено перелік об'єктів, які потребують залучення інвестицій, що додається.

Пунктами 2, 3.3. замовником реалізації проекту та підготовчих робіт для проведення інвестиційного конкурсу по об'єкту інвестування визначено КП "Київське інвестиційне агентство", якому доручено вирішити в установленому порядку майново-правові питання та питання, пов'язані з користуванням земельною ділянкою,

Пунктом 6 постійно діючій конкурсній комісії по залученню інвесторів до фінансування будівництва, реконструкції, реставрації тощо об'єктів житлового та нежитлового призначення, незавершеного будівництва, інженерно-транспортної інфраструктури міста Києва доручено провести інвестиційний конкурс в установленому порядку.

26.12.2013 постійно діюча конкурсна комісія затвердила склад і зміст конкурсної документації, текст інформаційного оголошення про проведення інвестиційного конкурсу та надала доручення організатору інвестиційного конкурсу (Департаменту економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)) у встановленому порядку оголосити конкурс із залучення інвестора (протокол № 55/2013).

Конкурс по залученню інвестора до будівництва офісно - адміністративного комплексу на вул. Ярославська, 3/1 у Подільському районі міста Києва був оголошений в газеті "Хрещатик" від 22.01.2014 № 7 (4407) та на офіційному інтернет - порталі Київської міської державної адміністрації - www.kievcity.gov.ua.

Згідно протоколу від 15.05.2014 за № 58/2014 переможцем вищезазначеного інвестиційного конкурсу визначено ТОВ "РТЛ Інвестмент Компані", а організатору інвестиційного конкурсу - Департаменту економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (відповідачу №1) доручено підготувати проект розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про затвердження даного рішення, яким в т.ч. передбачити укладання відповідного інвестиційного договору між Департаментом економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), КП "Київське інвестиційне агентство" та ТОВ "РТЛ Інвестмент Компані".

На виконання вищезазначеного рішення постійно діючої конкурсної комісії видано розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 05.06.2014 за №742 "Про затвердження переможця інвестиційного конкурсу із залученню інвестора до будівництва офісно - адміністративного комплексу на вул. Ярославська, 3/1 у Подільському районі міста Києва". Розпорядження від 05.06.2014 за № 742 було погоджено із профільними структурними підрозділами Київської міської державної адміністрації, зокрема Департаментом земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Судами також встановлено, що на виконання рішення комісії від 15.05.2014 за №58/2014 та розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 05.06.2014 за № 742, між Департаментом економіки та інвестицій КМДА, як організатором конкурсу, КП "Київське інвестиційне агентство", як замовником, та ТОВ "РТЛ Інвестмент Компані", як інвестором, укладений інвестиційний договір від 10.07.2014 за № 050/13/і/140 про будівництво офісно-адміністративного комплексу на вул. Ярославська, 3/1 у Подільському районі міста Києва. Договором затверджені умови реалізації інвестиційного конкурсу, а також основні права та обов'язки організатора конкурсу, замовників конкурсу та інвестора.

Пунктом 1.1.4. договору визначено, що інвестиційний проект - це сукупність дій сторін, спрямованих на будівництво об'єкта інвестування, оформлення прав на майно та земельну ділянку, відповідно до законодавства України та умов цього договору.

Пунктом 1.1.7. договору передбачено, що дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на вул. Ярославській, 3/1 у Подільському районі м. Києва надано КП "Київське інвестиційне агентство" для будівництва офісно-адміністративного комплексу на вул. Ярославській, 3/1 (літ.А) у Подільському районі м Києва рішенням Київської міської ради від 13.11.2013 за №530/10018.

В пункті 1.1.8 договору визначено, що утримання земельної ділянки, це сукупність дій з боку замовника, спрямованих на забезпечення інвестора земельною ділянкою під час та після будівництва об'єкта інвестування, які включають в себе сплату земельного податку чи орендної плати за таку земельну ділянку, в п.1.5. визначено, що після виконання інвестором всіх своїх зобов'язань за договором, завершення будівництва об'єкта інвестування та після введення об'єкта інвестування в експлуатацію, інвестор в установленому порядку оформляє на нього право власності, крім інженерних мереж, які після закінчення будівельних робіт передаються та зараховуються до власності територіальної громади міста Києва, майново-правові питання вирішуються замовником у встановленому законодавством порядку (п.1.6.), орієнтовна вартість будівництва об'єкта інвестування становить 53667391,67 грн. без ПДВ (п.2.1.), інвестор сплачує організатору конкурсу кошти на створення соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Києва у розмірі, що становить 550000,00 грн., згідно з конкурсною пропозицією інвестора (п.2.3.), замовник зобов'язується оформити належним чином право (постійне користування) на земельну ділянку (п.5.1.), не пізніше ніж протягом 6 календарних місяців з моменту прийняття об'єкту інвестування в експлуатацію та оформлення правовстановлюючих документів на нього, інвестор зобов'язується, після належного виконання ним всіх інших умов договору, у встановленому законодавством порядку оформити право власності/користування на земельну ділянку (п.4.1.9.).

Заступник прокурора м. Києва, вважаючи, що відповідно до умов конкурсу та інвестиційного договору інвестор - ТОВ "РТЛ Інвестмент Компані" здійснює передбачену ст. 95 Земельного кодексу України правомочність землекористувача (право споруджувати будинки), хоча статус землекористувача у передбаченому нормами чинного законодавства порядку не отримало, а тому спірні розпорядження та договір суперечать законодавству, яке регулює порядок отримання землі у користування, звернувся до господарського суду з даним позовом. Крім цього, прокурор зазначав, що під час проведення інвестиційного конкурсу та укладення договору інвестором - ТОВ "РТЛ Інвестмент Компані", який фактично отримує право користування земельною ділянкою (а у подальшому і право власності), до бюджету міста Києва не сплачено жодних коштів за земельну ділянку як це передбачено ст. 40 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності". Натомість, єдиним платежем у бюджет міста Києва зі сторони інвестора - ТОВ "РТЛ Інвестмент Компані" є плата на створення соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Києва. Крім того, за результатами неконкурентного набуття земельної ділянки інвестором територіальна громада міста Києва не отримує у власність жодної частини площі збудованого об'єкта, а бюджет міста не отримує відповідні компенсаційні платежі.

Згідно зі статтею 3 Земельного кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України, Земельним кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Частиною 1 статті 60 Закону України "Про місцеве самоврядування" передбачено, що територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності зокрема на нерухоме майно визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності.

Відповідно до п.5 ст.16 Закону України "Про місцеве самоврядування" від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.

Згідно з ч.1 ст. 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Відповідно до частини 1 ст.134 Земельного кодексу України земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об'єктами нерухомого майна державної або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті.

Відповідно до частини 1 статті 1 Закону України "Про інвестиційну діяльність" інвестиціями є всі види майнових та інтелектуальних цінностей, що вкладаються в об'єкти підприємницької та інших видів діяльності, в результаті якої створюється прибуток (доход) або досягається соціальний ефект.

Згідно ч. 1 статті 4 Закону України "Про інвестиційну діяльність" об'єктами інвестиційної діяльності можуть бути будь-яке майно, в тому числі основні фонди в усіх галузях економіки та об'єкти власності.

Частиною 1 статті 5 Закону України "Про інвестиційну діяльність" передбачено, що суб'єктами (інвесторами і учасниками) інвестиційної діяльності можуть бути громадяни і юридичні особи України та іноземних держав, а також держави.

Згідно з статті 9 Закону України "Про інвестиційну діяльність" основним правовим документом, який регулює взаємовідносини між суб'єктами інвестиційної діяльності, є договір (угода).

Укладення договорів, вибір партнерів, визначення зобов'язань, будь-яких інших умов господарських взаємовідносин, що не суперечать законодавству України, є виключною компетенцією суб'єктів інвестиційної діяльності.

Положенням про порядок проведення інвестиційних конкурсів для будівництва, реконструкції, реставрації тощо об'єктів житлового та нежитлового призначення, незавершеного будівництва, інженерно-транспортної інфраструктури міста Києва, затвердженого рішенням Київської міської ради від 24.05.2007 за № 528/1189, визначено порядок підготовки, проведення інвестиційного конкурсу, укладення інвестиційних договорів на залучення інвесторів до фінансування будівництва, реконструкції, реставрації тощо об'єктів житлового та нежитлового призначення, у тому числі соціальної інфраструктури міста, об'єктів незавершеного будівництва, станцій метрополітену, підземних переходів, автошляхів, площ та інших об'єктів, на умовах проведення інвестиційного конкурсу. У п.1.9. рішення №528/1189 встановлено, що організатором конкурсу є Головне управління економіки та інвестицій, якого наділено повноваженнями на укладення інвестиційних договорів з інвесторами

Судами встановлено, що спірне розпорядження від 05.06.2014 за №742 прийнято відповідачем 1 на підставі та у відповідності до Положення про порядок проведення інвестиційних конкурсів для будівництва, реконструкції, реставрації тощо об'єктів житлового та нежитлового призначення, незавершеного будівництва, інженерно-транспортної інфраструктури міста Києва, а також згідно процедури, яка визначалась розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 05.09.2013 за № 1533 "Про проведення інвестиційного конкурсу із залучення інвестора до будівництва офісно-адміністративного комплексу на вул. Ярославській, 3/1 у Подільському районі", відповідно до Закону України "Про інвестиційну діяльність" та ніяким чином не впливає на правовідносини щодо набуття права користування земельною ділянкою, оскільки спірним розпорядженням затверджено переможця проведеного інвестиційного конкурсу.

Доказів, які б свідчили про невідповідність розпорядження вимогам чинного законодавства прокурором не надано. З огляду на викладене, суди обгрунтовано дійшли висновку про відмову у задоволенні позовних вимог щодо визнання розпорядження від 05.06.2014 за № 792 незаконним та його скасування.

Щодо позову в частині визнання недійсним договору від 10.07.2014 за №050-13/і/140, колегія суддів відзначає наступне.

Відповідно до ч.1 ст. 215 Цивільного кодексу України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п'ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.

Згідно ч. 3 ст. 215 Цивільного кодексу України, якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин).

Частиною 1 ст. 203 Цивільного кодексу України передбачено, що зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам.

Згідно п.2.1 постанови Пленуму Вищого господарського суду від 29.05.2013 за № 11 "Про деякі питання визнання правочинів (господарських договорів) недійсними" вирішуючи спори про визнання правочинів (господарських договорів) недійсними, господарський суд повинен встановити наявність фактичних обставин, з якими закон пов'язує визнання таких правочинів (господарських договорів) недійсними на момент їх вчинення (укладення) і настання відповідних наслідків, та в разі задоволення позовних вимог зазначати в судовому рішенні, в чому конкретно полягає неправомірність дій сторони та яким нормам законодавства не відповідає оспорюваний правочин.

Відповідно до п.2.5 постанови Пленуму правочини, які не відповідають вимогам закону, не породжують будь-яких бажаних сторонам результатів, незалежно від волі сторін та їх вини у вчиненні незаконного правочину. Правові наслідки таких правочинів настають лише у формах, передбачених законом, - у вигляді повернення становища сторін у початковий стан (реституції) або в інших

Відповідно до п.2.5.1 постанови Пленуму слід мати на увазі, що визнання правочину (господарського договору) недійсним господарським судом є наслідком його вчинення з порушенням закону, а не заходом відповідальності сторін. Тому для такого визнання, як правило, не має значення, чи усвідомлювали (або повинні були усвідомлювати) сторони протиправність своєї поведінки під час вчинення правочину; винятки з цього правила можливі, якщо вони випливають із закону.

Для визнання оспорюваного договору недійсним позивач має довести за допомогою належних засобів доказування, що договір суперечить вимогам чинного законодавства щодо його форми, змісту, правоздатності і волевиявленню сторін, на момент укладення договору свідомо існує об'єктивна неможливість настання правового результату, а також, що внаслідок його укладення порушені права позивача.

Відповідно до ч. 1 ст. 207 Господарського кодексу України господарське зобов'язання, що не відповідає вимогам закону, або вчинено з метою, яка завідомо суперечить інтересам держави і суспільства, або укладено учасниками господарських відносин з порушенням хоча б одним з них господарської компетенції (спеціальної правосуб'єктності), може бути на вимогу однієї із сторін, або відповідного органу державної влади визнано судом недійсним повністю або в частині.

Судами встановлено, що 05.09.2013 виконавчим органом Київської міської ради (Київською міською державною адміністрацією) прийнято розпорядження №1533 "Про проведення інвестиційного конкурсу із залучення інвестора до будівництва офісно-адміністративного комплексу на вул. Ярославській, 3/1 у Подільському районі", п.3 якого КП "Київське інвестиційне агентство" було доручено здійснити ряд дій, серед яких вирішити в установленому порядку майново-правові питання та питання, пов'язані з користуванням земельною ділянкою, у зв'язку з чим КП "Київське інвестиційне агентство" подало до Київської міської ради клопотання про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на вул. Ярославській, 3/1.

У пункті 4.1.9. інвестиційного договору від 10.07.2014 за № 050-13/і/140 передбачено, що не пізніше ніж протягом 6 календарних місяців з моменту прийняття об'єкту інвестування в експлуатацію та оформлення правовстановлюючих документів на нього, інвестор зобов'язується, після належного виконання ним всіх інших умов договору, у встановленому законодавством порядку оформити право власності/користування на земельну ділянку.

Тобто, земельна ділянка на вул. Ярославській, 3/1 (літ. А) у Подільському районі міста Києва не може бути передана у користування або власність інвестору - ТОВ "РТЛ Інвестмент Компані" до моменту завершення реалізації інвестиційного договору, а виходячи з положень спірного інвестиційного договору вбачається, що даний договір не є правовстановлюючим документом на вказану земельну ділянку.

13.11.2013 Київською міською радою прийнято рішення №530/10018 "Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки комунальному підприємству виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) "Київське інвестиційне агентство" на вул. Ярославській, 3/1 (літ. А) у Подільському районі м. Києва для будівництва офісно-адміністративного комплексу".

Подання КП "Київське інвестиційне агентство" клопотання та надання Київською міською радою дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки вчинені відповідно до Земельного кодексу України та рішення Київської міської ради від 28.02.2013 за №63/9120 "Про Тимчасовий порядок передачі (надання) земельних ділянок у користування або у власність із земель комунальної власності в місті Києві".

На виконання зазначеного рішення Київської міської ради КП "Київське інвестиційне агентство" розробило проект землеустрою та погодило його у відповідних органах.

Станом на час розгляду справи в суді, як встановлено судами, розроблений та погоджений проект землеустрою передано до дозвільного центру з метою прийняття рішення Київської міської ради про його затвердження та передачу земельної ділянки на вул. Ярославській, 3/1 (літ. А) у Подільському районі м.Києва комунальному підприємству виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) "Київське інвестиційне агентство".

З огляду на викладене, суди попередніх інстанцій дійшли висновку, що інвестиційний договір не суперечить нормам чинного законодавства України, а тому правомірно відмовили в позові щодо визнання його недійсним.

Враховуючи наведене, постанова апеляційної інстанції, якою залишено без змін рішення господарського суду першої інстанції про відмову в позові, відповідає нормам чинного законодавства і має бути залишена без змін.

Керуючись, ст.ст. 111-5, 111-7, 111-9, 111-11 Господарського процесуального кодексу України, колегія суддів Вищого господарського суду України

ПОСТАНОВИЛА:

Касаційну скаргу Заступника прокурора міста Києва залишити без задоволення.

Постанову 14.07.2015 Київського апеляційного господарського суду у справі №910/2472/15-г господарського суду міста Києва залишити без змін.

Головуючий суддя І. Ходаківська

Судді Т. Данилова

Т. Костенко

logo

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст