Головна Сервіси для юристів ... База рішень" Протокол " Постанова ВАСУ від 21.10.2015 року у справі №524/7526/13-а Постанова ВАСУ від 21.10.2015 року у справі №524/7...
print
Друк
search Пошук
comment
КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

Державний герб України

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"21" жовтня 2015 р. м. Київ К/800/4634/14

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України в складі:

Головуючої: Гончар Л.Я.,

Суддів: Конюшка К.В.,

Чалого С.Я.,

розглянувши у порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами адміністративну справу за касаційною скаргою ОСОБА_2 на постанову Автозаводського районного суду міста Кременчука Полтавської області від 09 вересня 2013 року та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 19 листопада 2013 року у справі за позовом ОСОБА_2 до Автозаводської районної ради міста Кременчука про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И Л А:

ОСОБА_2 звернувся до суду з позовом до Автозаводської районної ради міста Кременчука, в якому просив суд:

визнати протиправною бездіяльність Автозаводської районної ради міста Кременчука в частині не розгляду протягом місяця від дня набрання чинності рішенням Кременчуцької міської ради від 26.06.2013 «Про затвердження Положення про порядок зберігання транспорту громадян та юридичних осіб на території м. Кременчука», заяви від 01.11.2011 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для будівництва індивідуального гаража в районі Автогаражного кооперативу «Лада-2» по АДРЕСА_1 в м. Кременчуці орієнтовним розміром 28 кв.м. та не прийняття по ній в цей термін відповідного рішення про надання дозволу чи про відмову в наданні дозволу;

зобов'язати Автозаводську районну раду міста Кременчука в місячний термін розглянути заяву про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для будівництва індивідуального гаража в районі Автогаражного кооперативу «Лада-2» по АДРЕСА_1 в м. Кременчуці орієнтовним розміром 28 кв.м. та прийняти по ній відповідне рішення про надання дозволу чи про відмову в його надані;

встановити місячний строк для подання Автозаводською районною радою міста Кременчука до суду звіту про виконання постанови. Стягнути понесені витрати по сплаті судового збору в сумі 34,41 грн.

Позовні вимоги мотивовано протиправною бездіяльністю відповідача, яка виявилася у неприйнятті протягом місячного строку будь-якого рішення за результатами розгляду заяви позивача про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Постановою Автозаводьсокго районного суду міста Кременчука Полтавської області від 09 вересня 2013 року, залишеною без змін ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 19 листопада 2013 року, у задоволенні позову відмовлено.

У поданій касаційній скарзі ОСОБА_2 із посиланням на порушення судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, просив скасувати рішення судів попередніх інстанцій та постановити нове, про задоволення позову.

Заслухавши доповідь судді Вищого адміністративного суду України стосовно обставин, необхідних для прийняття рішення судом касаційної інстанції, перевіривши і обговоривши доводи касаційної скарги, застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм процесуального права, колегія суддів вважає, що скарга підлягає частковому задоволенню, з огляду на наступне.

Судами попередніх інстанцій встановлено та матеріалами справи підтверджено, що ОСОБА_2 01.11.2011 звернувся до Автозаводської районної у місті Кременчуці ради із заявою про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для будівництва індивідуального гаража в районі Автогаражного кооперативу "Лада-2" по АДРЕСА_1 в м. Кременчуці орієнтованим розміром 28 кв. м.

03.02.2012 Автозаводською районною у місті Кременчуці радою повідомлено позивача про те, що 29.11.2011 Кременчуцькою міською радою прийнято рішення "Про зупинення розгляду заяв по суті про надання дозволів на складання проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для будівництва індивідуальних гаражів на території м. Кремечука".

26.01.2012 на підставі рішення Кременчуцької міської ради від 29.11.2011 Автозаводською районною радою міста Кременчука Полтавської області прийнято рішення "Про тимчасове призупинення прийняття рішень Автозаводською районною радою м. Кременчука про надання дозволів на складання проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для будівництва індивідуальних гаражів на території Автозаводського району міста Кременчука", відповідно до якого вирішила тимчасово зупинити прийняття Автозаводською районною радою м. Кременчука рішень про надання дозволів на складання проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для будівництва індивідуальних гаражів на території Автозаводського району міста Кременчука до затвердження Кременчуцькою міською радою Положення про порядок зберігання транспорту громадян та юридичних осібна території м. Кременчука в новій редакції.

Рішенням Кременчуцької міської ради від 26.06.2013 затверджено Положення про порядок зберігання транспорту громадян та юридичних осіб на території м. Кременчука.

Вказуючи на відсутність факту розгляду його заяви про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність протягом місяця від дня набрання чинності рішенням Кременчуцької міської ради від 26.06.2013, ОСОБА_2 звернувся до суду із даним позовом.

Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції, з позицією якого погодився суд апеляційної інстанції, виходив з того, що оскільки рішення Автозаводської районної ради міста Кременчука від 29.11.2011, яким зупинено розгляд заяв, скасовано лише 27.08.2013, то на момент звернення позивача до суду місячний строк, відведений відповідачу на розгляд його заяви, не сплинув.

Колегія суддів, виходячи з меж касаційного перегляду, встановлених статтею 220 Кодексу адміністративного судочинства України, не погоджується із позицією судів попередніх інстанцій щодо відсутності підстав для задоволення позову, з огляду на наступне.

Відповідно до частин шостої, сьомої статті 118 Земельного кодексу України в редакції, чинній на момент звернення позивача із клопотанням про надання дозволу на розробку проекту відведення, громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідної районної, Київської чи Севастопольської міської державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради за місцезнаходженням земельної ділянки. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства). У разі якщо земельна ділянка державної власності розташована за межами населених пунктів і не входить до складу певного району, заява подається до Ради міністрів Автономної Республіки Крим.

Рада міністрів Автономної Республіки Крим, районна, Київська чи Севастопольська міська державна адміністрація або сільська, селищна, міська рада розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних утворень, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Відповідно до пункту 34 частини першої статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються питання регулювання земельних відносин;

Судами попередніх інстанцій встановлено, що ОСОБА_2 до Автозаводської районної у місті Кременчуці ради із заявою про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для будівництва індивідуального гаража звернувся 01.11.2011.

У той же час, відповідачем протягом місяця з моменту отримання заяви позивача про надання дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки рішення за результатами розгляду такої заяви на пленарному засіданні ради не прийнято.

За вказаних обставин, колегія суддів вказує на наявність протиправної бездіяльності відповідача, яка виявилася у неприйнятті рішення за результатами розгляду заяви позивача протягом строку, встановленого статтею 118 Земельного кодексу України, та у спосіб, передбачений Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні".

Одночасно з викладеним, колегія суддів зауважує, що Земельний кодекс України є нормативно-правовим актом вищої юридичної сили у порівнянні із рішеннями органу місцевого самоврядування. Положення статті 118 Земельного кодексу України не передбачають випадків ухилення суб'єкта владних повноважень від розгляду по суті заяви громадянина про надання дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки, яка подана з дотриманням вимог вказаної статті.

З урахуванням викладеного, колегія суддів вказує на помилковість посилання судів попередніх інстанцій в обґрунтування прийнятих рішень на положення рішень Кременчуцької міської ради від 29.11.2011 та Автозаводської районної ради міста Кременчука від 26.01.2012 про зупинення розгляду заяв.

Враховуючи наведене, зважаючи на відсутність факту розгляду відповідачем заяви позивача про надання дозволу на розробку проекту відведення земельної ділянки у спосіб, передбачений Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" та протягом строку, встановленого Земельним кодексом України, колегія суддів дійшла висновку про наявність підстав для захисту порушених прав позивача шляхом визнання протиправною бездіяльності відповідача та зобов'язання розглянути заяву позивача про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для будівництва індивідуального гаража в районі Автогаражного кооперативу «Лада-2» по АДРЕСА_1 в м. Кременчуці орієнтовним розміром 28 кв.м..

Одночасно з викладеним, колегія суддів не вбачає підстав для вжиття заходів судового контролю шляхом зобов'язати відповідача подати звіт про виконання судового рішення.

Відповідно до статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції має право скасувати судові рішення судів першої та апеляційної інстанцій та ухвалити нове рішення, якщо обставини справи встановлені повно і правильно, але суди першої та апеляційної інстанцій порушили норми матеріального чи процесуального права, що призвело до ухвалення незаконного судового рішення.

Керуючись статтями 160, 167, 220, 222, 229, 232 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів

П О С Т А Н О В И Л А:

Касаційну скаргу ОСОБА_2 задовольнити частково.

Постанову Автозаводського районного суду міста Кременчука Полтавської області від 09 вересня 2013 року та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 19 листопада 2013 року скасувати.

Позов задовольнити частково.

Визнати протиправною бездіяльність Автозаводської районної ради міста Кременчука в частині не розгляду протягом місяця заяви ОСОБА_2 від 01.11.2011 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для будівництва індивідуального гаража в районі Автогаражного кооперативу «Лада-2» по АДРЕСА_1 в м. Кременчуці орієнтовним розміром 28 кв.м.

Зобов'язати Автозаводську районну раду міста Кременчука на найближчому пленарному засіданні розглянути заяву ОСОБА_2 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для будівництва індивідуального гаража в районі Автогаражного кооперативу «Лада-2» по АДРЕСА_1 в м. Кременчуці орієнтовним розміром 28 кв.м. та прийняти по ній рішення.

Постанова набирає законної сили через п'ять днів після направлення копій особам, які беруть участь у справі, та може бути переглянута в порядку статей 235-238 Кодексу адміністративного судочинства України.

Судді:

logo

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст