Головна Сервіси для юристів ... База рішень" Протокол " Постанова ВАСУ від 18.12.2015 року у справі №800/416/15 Постанова ВАСУ від 18.12.2015 року у справі №800/4...
print
Друк
search Пошук
comment
КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

Державний герб України

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 грудня 2015 року справа № 800/416/15

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:

Головуючого судді: Ємельянової В.І.,

суддів: Заїки М.М.,

Олексієнка М.М.,

Рецебуринського Ю.Й.,

Штульман І.В.,

при секретарі судового засіданні: Івановій Н.П.,

за участю позивача: ОСОБА_5

представника відповідача: Гуцала Д.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_5 до Президента України про визнання протиправним та скасування Розпорядження від 5 жовтня 2015 року №727/2015-рп «Про звільнення ОСОБА_5 з посади голови Горностаївської районної державної адміністрації Херсонської області», поновлення на посаді,

В С Т А Н О В И В :

ОСОБА_5 звернувся до Вищого адміністративного суду України з позовом до Президента України, в якому просив визнати протиправним та скасувати розпорядження Президента України №727/2015-рп від 5 жовтня 2015 року і поновити його на посаді голови Горностаївської районної державної адміністрації Херсонської області (далі - РДА).

В обґрунтування позову вказав, що розпорядженням Президента України №727/2015-рп від 5 жовтня 2015 року його було звільнено з посади голови Горностаївської районної державної адміністрації Херсонської області за власним бажанням.

Позивач зазначає, що оскільки ним заява про звільнення з посади за власним бажанням від 7 вересня 2015 року не подавалась, то його звільнення відбулось всупереч вимогам трудового законодавства. Вважає, що відповідачем оскаржуване розпорядження прийнято з порушенням вимог Кодексу законів про працю України, Закону України «Про місцеві загальні адміністрації», а отже підлягає скасуванню.

Позивач у судовому засіданні підтримав позовну заяву.

Представник відповідача, заперечуючи проти позову, зазначив, що оскаржуване розпорядження прийнято відповідно до вимог Конституції України, норм чинного трудового законодавства, на підставі подання Кабінету Міністрів України від 2 жовтня 2015 року та заяви позивача про звільнення з посади за власним бажанням.

Просить у задоволенні позову відмовити.

Суд, заслухавши пояснення позивача та представника відповідача, вивчивши матеріали справи, вважає, що позов задоволенню не підлягає, враховуючи наступне.

Частиною четвертою статті 118 Конституції України визначено, що голови місцевих державних адміністрацій призначаються на посаду і звільняються з посади Президентом України за поданням Кабінету Міністрів України.

Питання призначення на посади голів місцевих державних адміністрацій та припинення їх повноважень врегульовані статтями 8, 9 Закону України від 9 квітня 1999 року № 586-ХІV «Про місцеві державні адміністрації» (далі - Закон № 586-ХІV).

Згідно з частиною другою статті 8 Закону №586-ХІV голови місцевих державних адміністрацій призначаються на посаду Президентом України за поданням Кабінету Міністрів України на строк повноважень Президента України.

Відповідно до частини 1 статті 9 зазначеного Закону повноваження голів місцевих державних адміністрацій припиняються Президентом України у разі: 1) порушення ними Конституції України і законів України; 2) втрати громадянства, виявлення факту подвійного громадянства; 3) визнання судом недієздатним; 4) виїзду на проживання в іншу країну; 5) набрання законної сили обвинувальним вироком суду; 6) порушення вимог несумісності; 7) за власною ініціативою Президента України з підстав, передбачених цим Законом та законодавством про державну службу; 8) висловлення недовіри більшістю (дві третини) голосів від складу відповідної ради; 9) подання заяви про звільнення з посади за власним бажанням.

Також повноваження голів місцевих державних адміністрацій можуть бути припинені Президентом України у разі: 1) прийняття відставки голови відповідної обласної державної адміністрації; 2) подання Прем'єр-міністра України з підстав, передбачених законодавством про державну службу; 3) висловлення недовіри простою більшістю голосів від складу відповідної ради; 4) з інших підстав, передбачених цим та іншими законами України; 5) з ініціативи Президента України (частина друга статті 9 Закону №586-ХІV).

Процедура розгляду питань призначення на посаду та звільнення з посади голів місцевих держадміністрацій визначається Порядком розгляду питань, пов'язаних з підготовкою і внесенням подань щодо осіб, призначення на посаду та звільнення з посади яких здійснюється Верховною Радою України, Президентом України або Кабінетом Міністрів України чи погоджується з Кабінетом Міністрів України, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 11 квітня 2012 року № 298 (далі - Порядок №298).

Відповідно до підпункту 7 пункту 2 Порядку № 298 голова місцевої держадміністрації призначається на посаду та звільняється з посади Президентом України за поданням Кабінету Міністрів України.

Пропозиції Кабінетові Міністрів України щодо кандидатур для призначення на посаду та звільнення з посади, зокрема, голів районних держадміністрацій вносять голови обласних держадміністрацій (абзац 3 підпункту 4 пункту 7 Порядку №298).

Судом встановлено, що позивачем 7 вересня 2015 року на ім'я Президента України подано заяву про звільнення із займаної посади за власним бажанням (а.с.17).

Кабінетом Міністрів України внесено Президенту України подання від 2 жовтня 2015 року №16358/0/2-15 про звільнення декількох голів райдержадміністрацій, зокрема, ОСОБА_5 з посади голови Горностаївської районної державної адміністрації Херсонської області за власним бажанням.

До вказаного подання було додано лист голови Херсонської обласної державної адміністрації від 18 вересня 2015 року №25-1820/1/9-15/16 з пропозицією звільнити позивача із займаної посади, проект відповідного розпорядження Президента України, заяву ОСОБА_5 про звільнення з посади за власним бажанням та його біографічну довідку.

На підставі зазначеного подання Кабінету Міністрів України, Президентом України видано Розпорядження про звільнення ОСОБА_5 з посади голови Горностаївської РДА (а.с.5).

З аналізу зазначених вище норм чинного законодавства вбачається, що питання, пов'язані з призначенням та припиненням повноважень голів місцевих державних адміністрацій, врегульовані спеціальними нормативно-правовими актами, а саме: Законом № 586-ХІV та Порядком № 298, а отже норми трудового чи іншого законодавства застосуванню до спірних правовідносин не підлягають.

Враховуючи викладене, оскаржуване Розпорядження про звільнення ОСОБА_5 з посади голови Горностаївської районної державної адміністрації Херсонської області від 5 жовтня 2015 року №727/2015-рп, видане Президентом України на підставі подання позивачем заяви про звільнення з посади за власним бажанням та відповідного подання Кабінету Міністрів України, відповідає вимогам законодавства щодо підстав та порядку припинення повноважень голів місцевих державних адміністрацій.

Оскільки суд дійшов висновку про законність прийнятого відповідачем розпорядження про звільнення позивача з посади, то не підлягають і задоволенню позовні вимоги про поновлення ОСОБА_5 на посаді голови Горностаївської районної державної адміністрації Херсонської області.

Посилання позивача на те, що відповідно до вимог частини 2 статті 38 Кодексу законів про працю України після закінчення строку попередження про звільнення, ОСОБА_5 міг залишитись на роботі і не вимагати свого звільнення суд вважає необґрунтованим, оскільки Порядком № 298 не встановлено жодних строків розгляду заяв про звільнення за власним бажанням.

Що стосується твердження позивача про те, що він не писав заяву про звільнення, то суд вважає, що це спосіб захисту ОСОБА_5 своїх інтересів. В матеріалах справи наявна копія заяви позивача про звільнення за власним бажанням, а також головою Горностаївської районної державної адміністрації Херсонської області ОСОБА_5 на підставі розпорядження Президента України №727/2015-рп від 5 жовтня 2015 року видано розпорядження від 8 жовтня 2015 року № 69-ос про складення ним повноважень як голови.

ОСОБА_5, видаючи розпорядження від 8 жовтня 2015 року № 69-ос про складення ним повноважень, не оскаржував факту подачі заяви про звільнення ні до Херсонської обласної державної адміністрації, ні до Кабінету Міністрів України.

Враховуючи викладене, Вищий адміністративний суд України дійшов висновку про відмову у задоволенні заявленого позову.

Керуючись статтями 160-163, 167, 171-1 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні позову ОСОБА_5 до Президента України про визнання протиправним та скасування Розпорядження від 5 жовтня 2015 року №727/2015-рп «Про звільнення ОСОБА_5 з посади голови Горностаївської районної державної адміністрації Херсонської області», поновлення на посаді відмовити.

Постанова набирає законної сили з моменту проголошення і оскарженню не підлягає.

Головуючий Ємельянова В.І

Судді Заїка М.М.

Олексієнко М.М.

Рецебуринський Ю.Й.

Штульман І.В.

logo

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст