Головна Сервіси для юристів ... База рішень" Протокол " Постанова ВАСУ від 16.11.2016 року у справі №2а-5766/11/0538 Постанова ВАСУ від 16.11.2016 року у справі №2а-57...
print
Друк
search Пошук
comment
КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

Державний герб України

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"16" листопада 2016 р. м. Київ К/9991/17596/12

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:

Швеця В.В.,

Пасічник С.С.,

Стародуба О.П.,

провівши у порядку письмового провадження касаційний розгляд адміністративної справи

за позовною заявою ОСОБА_4 до Головного управління Пенсійного фонду України у Донецькій області про перерахунок пенсії,

провадження в якій відкрито за касаційною скаргою Головного управління Пенсійного фонду України у Донецькій області на постанову Орджонікідзевського районного суду міста Маріуполя Донецької області від 21 листопада 2011 року та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 15 лютого 2012 року,

в с т а н о в и л а:

У вересні 2011 року ОСОБА_4 (далі - позивач) звернувся до Орджонікідзевського районного суду міста Маріуполя Донецької області з адміністративним позовом до Головного управління Пенсійного фонду України у Донецькій області (далі - відповідач, УПФУ) про зобов'язати провести перерахунок пенсії за вислугу років з урахуванням премії 55% посадового окладу з 1 листопада 2010 року, встановленої наказом Міністра оборони України від 05 листопада 2010 року № 576.

Постановою Орджонікідзевського районного суду міста Маріуполя Донецької області від 21 листопада 2011 року, залишеною без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 15 лютого 2012 року, позов задоволено, а саме: зобов'язано відповідача здійснити позивачу перерахунок пенсії з урахуванням пенсії у розмірі 55% посадового окладу з 23 березня 2011 року, з подальшою виплатою.

В обґрунтування касаційної скарги, відповідач посилається на неправильне застосування судами норм матеріального та процесуального права, у зв'язку з чим ставить питання про скасування ухвалених ними рішень та прийняття нового - про відмову у задоволені позову.

Заслухавши доповідь судді, обговоривши доводи касаційної скарги, перевіривши матеріали справи та рішення, що приймалися під час її розгляду, колегія суддів приходить до висновку, що касаційна скарга підлягає задоволенню з огляду на таке.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судами позивач є пенсіонером Міністерства оборони України з 2000 року, полковник у відставці. Отримує пенсію у відповідності до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб».

У травні 2011 року позивач звернувся із заявою до відповідача про перерахунок пенсії, однак останній відмовив ОСОБА_4 з посиланням на відсутність підстав для перерахунку.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції, з висновком якого погодився суд апеляційної інстанції, дійшов висновку, що відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 07.11.2007р. №1294 та наказу Міністра оборони України від 05 листопада 2010 року №576 відбулось підвищення премій військовослужбовцям, що, у свою чергу, є підставою для здійснення перерахунку пенсії позивача.

Колегія суддів не погоджується з такими висновками судів та зазначає наступне.

Відповідно до частини 3 статті 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб", в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин, усі призначені за цим Законом пенсії підлягають перерахунку у зв'язку зі зміною розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за цим Законом, або у зв'язку із введенням для зазначених категорій осіб нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, встановлених законодавством. Перерахунок пенсій здійснюється на момент виникнення права на перерахунок пенсій і провадиться у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, у строки, передбачені частиною другою статті 51 цього Закону.

Згідно пункту 1 Порядку проведення перерахунку пенсій, призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" (затв. постановою Кабінету Міністрів України від 13 лютого 2008 року №45), в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин, перерахунок раніше призначених відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб" пенсій проводиться у разі прийняття рішення Кабінетом Міністрів України про зміну розміру хоча б одного з видів грошового забезпечення для відповідних категорій військовослужбовців, осіб, які мають право на пенсію за Законом (далі - особи), або у зв'язку із введенням для них нових щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавок, доплат, підвищень) та премій у розмірах, установлених законодавством.

Відповідно до підпунктів 1, 2 пункту 5 постанови Кабінету Міністрів України "Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу" від 07 листопада 2007 року №1294, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин, надано право керівникам державних органів у межах асигнувань, що виділяються на їх утримання установлювати надбавку за виконання особливо важливих завдань під час проходження служби військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової військової служби), особам рядового і начальницького складу - у розмірі до 50 відсотків посадового окладу з урахуванням окладу за військовим (спеціальним) званням та надбавки за вислугу років та надбавку за вислугу років, а також здійснювати преміювання військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової військової служби), осіб рядового і начальницького складу відповідно до їх особистого вкладу в загальний результат служби у межах фонду преміювання, утвореного у розмірі не менш як 10 відсотків посадових окладів та економії фонду грошового забезпечення.

Згідно наказу Міністра оборони України від 05 листопада 2010 року №576 внесено зміни до наказу Міністра оборони України від 22 липня 2010 року №380 до абзацу п'ятого пункту 9, відповідно до якого премія особам рядового, сержантського та старшинського складу - 70 відсотків посадового окладу; науково-педагогічним працівникам з числа військовослужбовців кафедр вищих військових навчальних закладів, які мають статус національних та військових навчальних підрозділів вищих навчальних закладів, які мають статус національних - 70 відсотків посадового окладу; іншим військовослужбовцям - 55 відсотків посадового окладу.

Пунктом 8 наказу Міністра оборони України від 28 січня 2011 року №50 встановлено, що премія особам рядового, сержантського та старшинського складу - 70 відсотків посадового окладу; науково-педагогічним працівникам з числа військовослужбовців науково-педагогічного складу вищих військових навчальних закладів, які мають статус національних, та військових навчальних підрозділів вищих навчальних закладів, які мають статус національних, - 70 відсотків посадового окладу; іншим військовослужбовцям - 55 відсотків посадового окладу.

Таким чином, премія, яку позивач просив врахувати для обчислення нового розміру пенсії, має тимчасовий характер, виплата такої премії дозволена за наявності підстав тільки в межах видатків, передбачених у кошторисі Міністерства оборони України для грошового забезпечення військовослужбовців у відповідному році, а отже не дає підстав для перерахунку пенсії відповідно до частини 3 статті 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та деяких інших осіб".

Відповідно до частини 1 статті 220 КАС України суд касаційної інстанції перевіряє правильність застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі і не може досліджувати докази, встановлювати та визнавати доведеними обставини, що не були встановлені в судовому рішенні, та вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу.

Згідно частини 1 статті 229 КАС України суд касаційної інстанції має право скасувати судові рішення судів першої та апеляційної інстанцій та ухвалити нове рішення, якщо обставини справи встановлені повно і правильно, але суди першої та апеляційної інстанцій порушили норми матеріального чи процесуального права, що призвело до ухвалення незаконного судового рішення.

Керуючись статтями 222, 229, 232 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

постановила:

Касаційну скаргу Головного управління Пенсійного фонду України у Донецькій області задовольнити

Постанову Орджонікідзевського районного суду міста Маріуполя Донецької області від 21 листопада 2011 року та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 15 лютого 2012 року скасувати.

Ухвалити у справі нову постанову.

У задоволенні позову ОСОБА_4 до Головного управління Пенсійного фонду України у Донецькій області про перерахунок пенсії відмовити.

Постанова набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії сторонам у справі та оскарженню не підлягає.

Судді: В.В.Швець

С.С.Пасічник

О.П.Стародуб

logo

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст