Головна Сервіси для юристів ... База рішень" Протокол " Постанова ВАСУ від 10.12.2015 року у справі №667/508/15-а Постанова ВАСУ від 10.12.2015 року у справі №667/5...
print
Друк
search Пошук
comment
КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

Державний герб України

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 грудня 2015 року м.Київ К/800/35688/15

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:

головуючий суддя Голяшкін О.В. (доповідач),

судді Заяць В.С.,

Стрелець Т.Г.,

розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в місті Херсоні на постанову Комсомольського районного суду м.Херсона від 23 лютого 2015 року та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 07 липня 2015 року у справі за позовом ОСОБА_2 до Управління Пенсійного фонду України в місті Херсоні про визнання дій протиправними, скасування рішення та зобов'язання вчинити дії,-

ВСТАНОВИВ:

У січні 2015 року ОСОБА_2 звернулася з адміністративним позовом до Управління Пенсійного фонду України в місті Херсоні, у якому просила визнати протиправним та скасувати рішення відповідача (протокол від 09 січня 2015 року №5), зобов'язати відповідача здійснити перерахунок пенсії по довідці від 19 грудня 2014 року, яка видана Департаментом соціального захисту населення Херсонської обласної державної адміністрації з урахуванням інших виплат, починаючи з 11 квітня 2013 року та з урахуванням ст.37 Закону України «Про держану службу» (норма якої діяла на час призначення пенсії позивачу) 80% від заробітку (доходу).

Постановою Комсомольського районного суду м.Херсона від 23 лютого 2015 року, залишеною без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 07 липня 2015 року, адміністративний позов задоволено; визнано неправомірними дії Управління Пенсійного фонду України в місті Херсоні щодо не включення при розрахунку розміру пенсії ОСОБА_2 матеріальної допомоги на оздоровлення, допомоги на вирішення соціально-побутових питань та індексації заробітної плати, на які нараховані та з яких утримані страхові внески, згідно довідки від 19 грудня 2014 року про складові заробітної плати, що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України «Про державну службу»; зобов'язано відповідача здійснити з 11 квітня 2013 року розрахунок та виплату позивачу пенсії з урахуванням сум матеріальної допомоги на оздоровлення, допомоги на вирішення соціально-побутових питань та індексації заробітної плати, які враховуються при обчисленні пенсії та з яких сплачено страхові внески, з урахуванням фактично отриманих сум відповідно до Закону України «Про державну службу» в редакції, яка діяла на час призначення пенсії.

Рішення судів попередніх інстанцій мотивовано протиправністю дій відповідача щодо відмови у призначенні та перерахунку пенсії, оскільки отримані позивачем матеріальна допомога на оздоровлення, допомога для вирішення соціально-побутових питань, індексація грошових доходів повинні враховуватись при обчисленні розміру пенсії державного службовця.

Не погоджуючись з рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій, Управління Пенсійного фонду України в місті Херсоні звернулось до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просить судові рішення скасувати в повному обсязі, ухвалити нове рішення, яким відмовити у повному обсязі у задоволенні позовних вимог.

У касаційній скарзі відповідач зазначає, що матеріальна допомога на оздоровлення та на вирішення соціально-побутових питань, індексація заробітної плати не підлягають врахуванню для обчислення пенсії державним службовцям, так як відповідно до ст.33 Закону України «Про державну службу» вони не є складовими заробітної плати державного службовця.

Заперечення на касаційну скаргу не надходили.

Заслухавши доповідача, обговоривши доводи касаційної скарги, перевіривши правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що касаційна скарга задоволенню не підлягає виходячи з наступного.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що ОСОБА_2 перебуває на обліку в Управління Пенсійного фонду України в місті Херсоні та з 11 квітня 2013 року отримує пенсію за віком відповідно до Закону України «Про державну службу».

06 січня 2015 року ОСОБА_2 звернулася до Управління Пенсійного фонду України в місті Херсоні із заявою про перерахунок пенсії, призначеної відповідно до Закону України «Про державну службу», з урахуванням інших виплат вказаних у довідці від 19 грудня 2014 року б/н, виданої Департаментом соціального захисту населення Херсонської області, а саме матеріальної допомоги на оздоровлення, матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань, індексації заробітної плати.

Протоколом засідання комісії Управління Пенсійного фонду України в місті Херсоні для розгляду питань, пов'язаних з призначенням (перерахунком) та виплатою пенсій від 09 січня 2015 року №5 ОСОБА_2 відмовлено в проведенні перерахунку пенсії, оскільки виплата матеріальної допомоги на оздоровлення та вирішення соціально-побутових питань, індексація не входять до переліку складових частин заробітної плати державного службовця, передбачених Законом України «Про державну службу», та не враховуються при обчисленні розміру його пенсії.

Приймаючи рішення про задоволення позову суди попередніх інстанцій обґрунтовано виходили із протиправності та безпідставності невключення відповідачем до середньомісячного заробітку державного службовця матеріальної допомоги на оздоровлення та на вирішення соціально-побутових питань, індексації заробітної плати при обчисленні пенсії відповідно до ст.37 Закону України «Про державну службу», оскільки отримані суми виплат, з яких фактично були нараховані та сплачені внески на державне соціальне страхування або збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, враховуються в заробіток (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії незалежно від того, чи входять вони до структури заробітної плати. Крім того, при задоволенні позову суди вірно зазначили, що обчислення пенсії позивачу має проводитись виходячи з розмірів, встановлених ст.37 Закону України «Про державну службу» в редакції, яка діяла на момент призначення пенсії.

Аналогічна позиція також викладена в постановах Верховного Суду України від 20 лютого 2012 року у справі № 21-430а11, від 14 травня 2013 року у справі №21-125а13, від 28 травня 2013 року у справі № 21-97а13, від 06 листопада 2013 року у справі №21-350а13, від 04 березня 2014 року у справах №№21-3а14 та 21-14а14, від 03 червня 2014 року у справі №21-134а14, від 16 вересня 2014 року у справі №21-314а14, від 09 червня 2015 року у справі №21-243а15, від 08 липня 2015 року у справі №21-1486а15.

Разом з цим, колегія суддів вважає за необхідне відмітити про допущення судами попередніх інстанцій помилки в частині визначення дати, з якої слід проводити перерахунок пенсії.

Як встановлено ч.4 ст.45 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», перерахунок призначеної пенсії, крім випадків, передбачених ч.1 ст.35, ч.2 ст.38, ч.3 ст.42 і ч.5 ст.48 цього Закону, провадиться, зокрема, у разі виникнення права на підвищення пенсії - з першого числа місяця, в якому пенсіонер звернувся за перерахунком пенсії, якщо відповідну заяву з усіма необхідними документами подано ним до 15 числа включно, і з першого числа наступного місяця, якщо заяву з усіма необхідними документами подано ним після 15 числа.

Суди попередніх інстанцій правильно визначили, що пенсія позивача підлягає перерахунку починаючи з дня звернення за відповідним перерахунком, проте не звернули уваги на те, що позивач звернувся до Управління Пенсійного фонду України в місті Херсоні із заявою про перерахунок пенсії 06 січня 2015 року.

Таким чином, перерахунок пенсії ОСОБА_2 слід проводити з 01 січня 2015 року.

Відповідно до ст.225 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції має право змінити судове рішення, якщо у справі немає необхідності досліджувати нові докази або встановлювати обставини, а судове рішення, яке змінюється є помилковим тільки в частині.

Керуючись ст.ст.220, 222, 223, 225, 230, 232 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Касаційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в місті Херсоні залишити без задоволення.

Постанову Комсомольського районного суду м.Херсона від 23 лютого 2015 року та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 07 липня 2015 року змінити.

У абзаці третьому резолютивної частини постанови Комсомольського районного суду м.Херсона від 23 лютого 2015 року замість цифр « 11 квітня 2013 року» зазначити « 01 січня 2015 року».

В іншій частині постанову Комсомольського районного суду м.Херсона від 23 лютого 2015 року та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 07 липня 2015 року залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, і може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строки та в порядку, передбачених ст.ст.237 - 239-1 Кодексу адміністративного судочинства України.

Судді

logo

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст