Головна Сервіси для юристів ... База рішень" Протокол " Постанова ВАСУ від 01.12.2015 року у справі №816/2246/14 Постанова ВАСУ від 01.12.2015 року у справі №816/2...
print
Друк
search Пошук
comment
КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

КОМЕНТАР від ресурсу "ПРОТОКОЛ":

Державний герб України

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"01" грудня 2015 р. м. Київ К/800/48430/14

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:Головуючого судді:Вербицької О.В.Суддів: Маринчак Н.Є. Цвіркуна Ю.І.за участю: секретаря - Іванова Д.О.

представника позивача - не з'явився

представника відповідача - Паська Т.Г.

розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області

на постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 17.07.2014 р.

та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 28.08.2014 р.

у справі № 816/2246/14

за позовом Товариства з обмереженою відповідальністю «Укрпропангаз»

до Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області

про визнання неправомірними дій та зобов'язання вчинити певні дії

В С Т А Н О В И В :

Товариство з обмереженою відповідальністю «Укрпропангаз» (далі - позивач, ТОВ «Укрпропангаз») звернулось до суду з позовом до Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області (далі - відповідач, Кременчуцька ОДПІ) про визнання неправомірними дій та зобов'язання вчинити певні дії.

Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 17.07.2014 р. позов задоволено частково. Зобов'язано Кременчуцьку ОДПІ виключити акт про результати позапланової документальної виїзної перевірки з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинах з ТОВ "Техносервіс" та ПП "Терра-Експо" за листопад 2013 року № 1189/16-03-22-02-12/36670686 від 25 квітня 2014 року з інформаційних баз контролюючих органів. В іншій частині в задоволенні позовних вимог відмовлено.

Ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 28.08.2014 р. постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 17.07.2014 р. залишено без змін.

У касаційній скарзі Кременчуцька ОДПІ, посилаючись на порушення судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, просить скасувати постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 17.07.2014 р. та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 28.08.2014 р. в частині задоволення позову і ухвалити в цій частині нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити.

У письмовому запереченні на касаційну скаргу ТОВ «Укрпропангаз», посилаючись на те, що касаційна скарга є необґрунтованою, просить залишити її без задоволення, а постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 17.07.2014 р. та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 28.08.2014 р. - без змін.

Крім того, скаржником у судовому засіданні було подано клопотанням про заміну Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області її правонаступником - Кременчуцькою об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Полтавській області

Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника відповідача, перевіривши доводи касаційної скарги щодо дотримання правильності застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі, колегія суддів, враховуючи межі касаційної скарги, дійшла висновку про наступне.

Кременчуцькою ОДПІ направлено запит на адресу позивача вих. № 7186/10 від 19 березня 2014 року у порядку, передбаченому пп.20.1.6 п.20.1 ст.20, п.73.3 ст.73 Податкового Кодексу України, про надання інформації та її документального підтвердження щодо взаємовідносин ТОВ "Укрпропангаз" з ТОВ "Техносервіс" та ПП "Терра-Експо" за листопад 2013 року, у зв'язку з отриманням податкової інформації про результати перевірок інших платників податків.

Вказаний запит отриманий позивачем 25 березня 2014 року, про що свідчить відмітка з вхідним номером № 25/03.

На виконання зазначеного запиту ТОВ "Укрпропангаз" листом вих. № 02/04 від 02 квітня 2014 року, тобто у 10-денний термін, надані пояснення щодо взаємовідносин ТОВ "Укрпропангаз" з ТОВ "Техносервіс" та ПП "Терра-Експо" за листопад 2013 року та підтверджуючі документи (копії договорів, видаткових та прибуткових накладних, податкових накладних, доручень, товарно-транспортних накладних, оборотно-сальдові відомості, картки рахунків) на 31 аркуші, про що свідчить підпис представника відповідача про прийняття документів 02 квітня 2014 року.

В період з 14 квітня 2014 року по 18 квітня 2014 року на підставі направлення від 14 квітня 2014 року № 1089/16-03-22-02, згідно до п.п.78.1.1. п.78.1. ст.78 Податкового кодексу України та на підставі наказу Кременчуцької ОДПІ від 11 квітня 2014 року за № 1232, проведена позапланова документальна виїзна перевірка ТОВ "Укрпропангаз" з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинах з ТОВ "Техносервіс" та ПП "Терра-Експо" за листопад 2013 року, за результатами якої складено акт № 1189/16-03-22-02-12/36670686 від 25 квітня 2014 року.

Суд першої інстанції, частково задовольняючи позовні вимоги, з яким погодився суд апеляційної інстанції, виходив з того, що у податкового органу відсутні правові підстави для включення акта про результати позапланової документальної виїзної перевірки з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ «Техносервіс» та ПП «Терра-Експо» за листопад 2013 року від 25.04.2014 року № 1189/16-03-22-02-12/36670686 до інформаційних баз контролюючих органів.

Суд касаційної інстанції не може погодитися з таким висновком судів попередніх інстанцій, виходячи з наступного.

Відповідно до пункту 61.1 статті 61 цього Податкового кодексу України податковий контроль це система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Способом здійснення такого контролю є, зокрема, інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів (підпункт 62.1.2 пункту 62.2 статті 62 ПК України).

Відповідно до статті 71 ПК України інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів це комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.

Згідно з приписами підпункту 72.1.1 пункту 72.1 статті 72 ПК України для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу використовується інформація, що надійшла, зокрема: від платників податків та податкових агентів, що міститься в податкових деклараціях, розрахунках, інших звітних документах; що міститься у наданих великими платниками податків в електронній формі копіях документів з обліку доходів, витрат та інших показників, пов'язаних із визначенням об'єктів оподаткування (податкових зобов'язань), первинних документах, які ведуться в електронній формі, регістрах бухгалтерського обліку, фінансовій звітності, інших документах, пов'язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів; про фінансово-господарські операції платників податків.

У пункті 74.1 статті 74 ПК України зазначено, що податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах контролюючих органів або безпосередньо посадовими (службовими) особами контролюючих органів.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем проведено перевірку, за результатами якого складено акт. Висновки, викладені у зазначеному акті, є відображенням дій податкових інспекторів, не породжують правових наслідків для платника податків і, відповідно, такий акт не порушує прав останнього.

З огляду на викладене, колегія суддів приходить до висновку, що включення суб'єктом владних повноважень до бази даних інформації про таку перевірку не створює жодних перешкод для діяльності платника податку. При цьому для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу використовується інформація, що надійшла за результатами податкового контролю і не може бути виключена з баз даних, якщо дії зі здійснення такого контролю не визнані протиправними в установленому порядку.

Також слід зазначити, що аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду України від 09.12.2014 у справі № 21-511а14.

Виходячи з того, що обставини у справі судами першої та апеляційної інстанцій встановлені повно та правильно, але суди попередніх інстанцій порушили норми матеріального права, що призвело до ухвалення незаконних судових рішень в частині зобов'язання Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області виключити акт про результати позапланової документальної виїзної перевірки з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ «Техносервіс» та ПП «Терра-Експо» за листопад 2013 року від 25.04.2014 року № 1189/16-03-22-02-12/36670686 з інформаційних баз контролюючих органів, суд касаційної інстанції вважає за необхідне скасувати рішення судів першої та апеляційної інстанцій та ухвалити нове рішення про відмову в цій частині в задоволенні позову.

В частині відмови в задоволенні позову ТОВ «Укрпропангаз» сторонами рішення першої та апеляційної інстанцій в касаційному порядку не оскаржувались.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 210, 214-215, 220, 222, 229, 230, 232 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В :

1.Здійснити процесуальне правонаступництво та замінити Кременчуцьку об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів у Полтавській області на Кременчуцьку об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Полтавській області.

2.Касаційну скаргу Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Полтавській області задовольнити.

3. Постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 17.07.2014 року та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 28.08.2014 року скасувати в частині задоволення позовних вимог про зобов'язання Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Полтавській області виключити акт про результати позапланової документальної виїзної перевірки з питань дотримання вимог податкового законодавства по взаємовідносинам з ТОВ «Техносервіс» та ПП «Терра-Експо» за листопад 2013 року від 25.04.2014 року № 1189/16-03-22-02-12/36670686 з інформаційних баз контролюючих органів. Прийняти в цій частині нову постанову, якою в задоволенні позову відмовити.

4.Постанова набирає законної сили з моменту проголошення і може бути переглянута Верховним Судом України з підстав і в порядку, установленому статтями 237, 238, 239-1 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя О.В. Вербицька

Судді Н.Є. Маринчак

Ю.І. Цвіркун

logo

Юридичні застереження

Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

Повний текст