38
0
2234
21.12.2016 року Верховною Радою України прийнятий Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», який набрав чинності з 1 січня 2017 року (крім окремих положень закону). Зазначеним Законом передбачено чимало важливих змін податкового законодавства. Метою прийняття зазначеного закону стало покращення адміністрування податків, покращення інвестиційного клімату, створення нових робочих місць тощо. В рамках даної статі здійснимо коротку характеристику окремих нововведень, запропонованих законодавцем.
Електронний кабінет дозволяє:
Для отримання можливості роботи через електронний кабінет обов’язковою умовою є отримання безкоштовного ключа електронного цифрового підпису керівника, бухгалтера та печатки підприємства в Акредитованому центрі сертифікації ключів.
При цьому платник податків при проходженні ідентифікації в електронному кабінеті обирає спосіб взаємодії з контролюючими органами: шляхом використання загального порядку чи шляхом застосування електронної форми.
Запровадження електронного кабінету безумовно покликане спростити реалізацію своїх прав платником податку, зменшити корупційну складову фіскальних відносин, уникнути черг в фіскальних органах. Проте, з іншого боку, використання електронного кабінету має чимало ризиків, що пов’язані з можливими помилками в роботі системи та можливостями незаконного доступу до неї.
Проте положення закону передбачають підставу звільнення платника податків від відповідальності – у разі, коли у роботі електронного кабінету виявлена технічна чи методологічна помилка. Проте така помилка має бути визнана технічним адміністратором, методологом електронного кабінету чи судом.
Інформація щодо наданих податкових консультації розміщується на офіційному веб-порталі ДФС. Нормами закону визначено, що в узагальнююча податкова консультація має пріоритет над індивідуальною податковою консультацією, в разі їх суперечності. При цьому, наказ про затвердження узагальнюючої податкової консультації та індивідуальна податкова консультація можуть бути оскаржені в судовому порядку, якщо на думку платника податків, такі консультації суперечать податковому законодавству.
На разі зареєстровано Проект Закону «Про фінансову поліцію». Важливо зауважити, що повноваження фінансової поліції, виходячи з норм Проекту Закону «Про фінансову поліцію» суттєво не відрізнятимуться від повноважень податкової міліції. Проте з аналізу законопроекту випливає, що, на відміну від податкової міліції, фінансова поліція не уповноважена притягувати до адміністративної відповідальності за податкові правопорушення.
Проект Закону «Про фінансову поліцію» не відзначається революційними змінами щодо статусу фінансової поліції, порівняно з нормами ПК України, які регулюють діяльність податкової міліції. Проте наслідки ліквідації податкової міліції та створення нового органу доцільніше наводити з прийняттям остаточної редакції закону, що регулюватиме діяльність нового органу.
Водночас слід зауважити, що лише 23.03.2017 законодавцем було визначено, що положення Закону щодо виключення розділу XVIII2, який регулює діяльність податкової міліції, наберуть чинності з дня набрання чинності законом, що регулюватиме діяльність нового органу.
Тобто до 23.03.2017 статус та повноваження податкової міліції були певною мірою невизначеними, що підтверджується окремими судовими рішеннями. Так, в ухвалі Дарницького районного суду міста Києва у справі № 753/63/17 від 10.01.2017 зазначено, що клопотання подано неповноважною на те особою з посиланням на те, що «на даний час немає правових підстав для діяльності податкової міліції». В ухвалі Соснівського районного суду Черкаської області у справі № 712/946/17-к від 30 січня 2017 року відмовлено в задоволенні клопотання представника податкової міліції з посиланням на те, що «на даний час виникли сумніви у належних повноваженнях особи, яка звернулась до суду». Водночас слід зауважити, що подібні рішення не набули масового характеру. До того ж, з 23.03.2017 відсутні будь-які правові підстави визнання неповноважними представників податкової міліції, оскільки норми ПК України, які регулюють діяльність податкової міліції втратять чинність лише з утворенням та належним врегулюванням діяльності нового органу.
Створений сервіс на офіційному сайті Міністерства економічного розвитку та торгівлі за наявності даних щодо типу, марки, моделі, року випуску та пробігу автомобіля дозволяє визначити середньоринкову вартість транспортного засобу та визначитись чи є конкретний автомобіль об’єктом оподаткування.
Представники Кабінету Міністрів України зазначили, що з прийняттям даного закону Україна отримає шанс в 2018 році зайняти вищі позиції в рейтингу легкості ведення бізнесу – Doing Business. Нагадаємо, що проект Doing Business щороку оприлюднюється Світовим банком на основі аналізу законодавчої бази країн за встановленими критеріями (реєстрація прав власності, податкова система, отримання дозволів тощо). Показник рейтингу Doing Business дозволяє оцінити законодавчу базу конкретної країни щодо її сприятливості для ведення бізнесу. Безумовно підвищення рейтингу України в Doing Business свідчитиме про наявність сприятливих умов для господарської діяльності та «привабить» інвесторів.
Як позитивні, можна охарактеризувати податкові нововведення, які дозволять подавати звітність та отримувати необхідні документи від контролюючих органів в електронному режимі, створення офіційного сервісу для визначення вартості автомобіля.
Проте на разі тяжко надати об’єктивну оцінку ліквідації податкової поліції та створення нового органу, в силу відсутності закону, який регулюватиме діяльність нового органу.
На завершення зауважимо, що в даній статті зазначено лише деякі зміни податкового законодавства, які пропонуються Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні». Проаналізовані положення свідчать про створення сприятливіших умов для підготовки та сплати податків платниками податків.
Переглядів
Коментарі
Переглядів
Коментарі
Отримайте швидку відповідь на юридичне питання у нашому месенджері, яка допоможе Вам зорієнтуватися у подальших діях
Ви бачите свого юриста та консультуєтесь з ним через екран , щоб отримати послугу Вам не потрібно йти до юриста в офіс
Про надання юридичної послуги та отримайте найвигіднішу пропозицію
Пошук виконавця для вирішення Вашої проблеми за фильтрами, показниками та рейтингом
Переглядів:
455
Коментарі:
1
Переглядів:
454
Коментарі:
0
Переглядів:
10126
Коментарі:
0
Переглядів:
505
Коментарі:
1
Переглядів:
718
Коментарі:
0
Переглядів:
1400
Коментарі:
3
Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.
Повний текстCopyright © 2014-2024 «Протокол». Всі права захищені.