Головна Блог ... Новини 50 замість 60: що дало б обмеження швидкості для міст в українських реаліях 50 замість 60: що дало б обмеження швидкості для м...

50 замість 60: що дало б обмеження швидкості для міст в українських реаліях

Відключити рекламу
50 замість 60: що дало б обмеження швидкості для міст в українських реаліях - tn1_0_53112300_1510514235_5a089e3b81b70.jpg

Чим нижчою є дозволена швидкість для авто в містах, тим нижчою є смертність на дорогах. Але без належного контролю за порушеннями це правило в Україні не запрацює, запевняють експерти.

Міністерство внутрішніх справ України пропонує обмежити швидкість руху в населених пунктах із 60 до 50 кілометрів на годину та в 20 разів збільшити штраф за керування автомобілем без прав. Ці пропозиції в п'ятницю, 10 листопада, представив на спеціальному засіданні Кабінету міністрів України міністр внутрішніх справ Арсен Аваков. Раніше міністерство інфраструктури України без змін затвердило проект постанови уряду, який має на меті зменшити гранично дозволену швидкість руху на міських дорогах до 50 кілометрів на годину. Згідно з цим документом, такі обмеження діятимуть з одинадцятої вечора до шостої ранку в межах населених пунктів.

Згадайте новину: Збільшення штрафів, відеофіксація порушень та посилення відповідальності за кермування у нетверезому стані: МВС ініціює зміни до законодавства у сфері безпеки дорожнього руху

В "Укравтодорі", що ініціював зміни, тоді називали це наближенням до європейських стандартів та запевняли, що зменшення максимально дозволеної швидкості дозволить знизити кількість дорожньо-транспортних пригод на українських вулицях. Керівник Державного агентства автомобільних доріг України Славомір Новак зазначив: "Зменшення швидкості у населених пунктах лише на 10 кілометрів на годину на 90 відсотків зберігає життя людей у випадку дорожньо-транспортних пригод".

Маленька відмінність - велика різниця

Експерти підтверджують - спроба посилити обмеження швидкості у містах цілком вкладається у те, як проблему смертності та травматизму на міських дорогах вирішують у Європі. Так, Тарас Гук, експерт громадської організації LEAD office, що підтримує розвиток органів правопорядку, згадує досвід Польщі, де аналогічний крок вирішальним чином зменшив кількість смертельних випадків серед пішоходів.

Про те, що зниження граничної швидкості лишень на 10 кілометрів на годину може значно вплинути на аварійність на дорогах, говорить і співзасновник громадського об'єднання "Рада з урбаністики Києва" Григорій Мельничук. "Не варто вигадувати велосипед - краще взяти досвід країн із низькою смертністю від ДТП, а там зазвичай встановлений саме такий швидкісний режим", - каже експерт, на думку якого цей крок мав би доповнюватися іншою європейською практикою - зниженням максимальної швидкості на другорядних міських шляхах до 30 кілометрів на годину.

Користуйтеся консультацією: Вас звинувачують в адміністративному правопорушенні (протокол, затримання)

Координаторка кампанії "За безпечні дороги" Олеся Холопік також вважає граничну межу в 50 кілометрів на годину виправданою. За її словами, це значно збільшує шанси на виживання найбільш вразливих учасників дорожнього руху - пішоходів і велосипедистів. Активістка посилається при цьому на рекомендації Всесвітньої організації охорони здоров'я (ВООЗ), згідно з якими зменшення максимальної швидкості всього на п'ять відсотків скорочує кількість смертельних ДТП на 30 відсотків. На меншій швидкості водії матимуть більше часу, щоб відреагувати на зміни на дорозі, а їх гальмівний шлях буде, залежно від попередньої швидкості, суттєво коротшим.

Без контролю все дарма?

Утім, будь-які швидкісні обмеження на українських дорогах залишатимуться марними, якщо й надалі зберігатиметься ситуація, коли водіїв жодним чином не карають за їхні порушення. За словами Гука, поліція не може забезпечити відповідний контроль, попри те що досі має на балансі напівавтоматичні прилади контролю швидкості. Автоматична ж система контролю за перевищення швидкісного режиму досі не запрацювала, хоча необхідне для цього законодавство було ухвалено Верховною Радою ще два роки тому, каже експерт.

Ще одним каменем спотикання на шляху приведення швидкісного режиму в українських містах у відповідність до європейських норм є, як їх іронічно називають експерти, "бонусні" 20 кілометрів на годину. Перевищення граничної швидкості не має для водія жодних наслідків, окрім усного попередження, якщо воно не було більшим за цей показник. "Тому навіть в разі успішного ухвалення нового обмеження, водії зможуть безкарно їздити із швидкістю 69 кілометрів на годину, і це проблема навіть більш гостра, ніж відносно висока у порівнянні із загальноєвропейською максимально дозволена швидкість", - пояснює Холопік.

Комплексні рішення

На думку Тараса Гука, рано чи пізно вдасться домогтися й запровадження автоматичної системи фіксації порушень швидкісного режиму, враховуючи бажання прем'єра працювати над цією темою та тиск громадськості. Але поки усіх цих змін не буде, зменшення максимально дозволеної швидкості на 10 кілометрів на годину не матиме значного ефекту, переконаний Гук.

Читайте статтю: Законність дотримання процедури отримання висновку експерта в слідчо -судовій практиці майже завжди підлягає сумніву

Утім, зменшити смертність та травматизм, одночасно змусивши водіїв дотримуватися правил, можна і за допомогою інфраструктурних рішень, впевнений Мельничук. "Звуження дорожніх смуг, будівництво так званих острівців безпеки, повороти із меншим радіусом - усі це прості засоби змусять водіїв знижувати швидкість у місті без необхідності їх штрафувати", - каже експерт.

Джерело: dw.com

  • 1455

    Переглядів

  • 0

    Коментарі

  • 1455

    Переглядів

  • 0

    Коментарі


  • Подякувати Відключити рекламу

    Залиште Ваш коментар:

    Додати

    КОРИСТУЙТЕСЯ НАШИМИ СЕРВІСАМИ ДЛЯ ОТРИМАННЯ ЮРИДИЧНИХ ПОСЛУГ та КОНСУЛЬТАЦІЙ

    • Безкоштовна консультація

      Отримайте швидку відповідь на юридичне питання у нашому месенджері, яка допоможе Вам зорієнтуватися у подальших діях

    • ВІДЕОДЗВІНОК ЮРИСТУ

      Ви бачите свого юриста та консультуєтесь з ним через екран , щоб отримати послугу Вам не потрібно йти до юриста в офіс

    • ОГОЛОСІТЬ ВЛАСНИЙ ТЕНДЕР

      Про надання юридичної послуги та отримайте найвигіднішу пропозицію

    • КАТАЛОГ ЮРИСТІВ

      Пошук виконавця для вирішення Вашої проблеми за фильтрами, показниками та рейтингом

    Популярні новини

    Дивитись усі новини
    Дивитись усі новини
    logo

    Юридичні застереження

    Protocol.ua є власником авторських прав на інформацію, розміщену на веб - сторінках даного ресурсу, якщо не вказано інше. Під інформацією розуміються тексти, коментарі, статті, фотозображення, малюнки, ящик-шота, скани, відео, аудіо, інші матеріали. При використанні матеріалів, розміщених на веб - сторінках «Протокол» наявність гіперпосилання відкритого для індексації пошуковими системами на protocol.ua обов`язкове. Під використанням розуміється копіювання, адаптація, рерайтинг, модифікація тощо.

    Повний текст