Главная Блог ... Новости Закон України "Про Вищий антикорупційний суд": коротка аналітика Закон України "Про Вищий антикорупційний суд": кор...

Закон України "Про Вищий антикорупційний суд": коротка аналітика

эксклюзив
Отключить рекламу
Закон України \

11.06.2018 президентом України Порошенком П.О. було підписано Закон України "Про Вищий антикорупційний суд". І вже 13 червня закон №7440 був опублікований у газеті "Голос України", згодом його положення набули чинності, окрім пп. 2 п. 2 Прикінцевих та перехідних положень, який набирає чинності з дня початку роботи Вищого антикорупційного суду.

Відповідно до закону Вищий антикорупційний суд має бути сформований протягом дванадцяти місяців з дня набрання чинності цим Законом і розпочати роботу за рішенням зборів цього суду, що буде опублікуковано на веб-порталі судової влади та в газеті "Голос України".

Юрист Адвокатського бюро "Штокалов та Партнери" Коломійчук В'ячеслав виділив основні положення довгоочікуваного закону.

1. Вищому антикорупційному суду будуть підсудні кримінальні провадження стосовно корупційних злочинів та злочинів вчинених із зловживанням службовим становищем, зокрема нецільове використання бюджетних коштів, підкуп, зловживання повноваженнями та хабарництво.

Таким чином значна частина кримінальних проваджень за "економічними" статтями перейде до підсудності саме Вищого антикорупційного суду.

2. Вищий антикорупційний суд здійснює правосуддя як інститут слідчого судді, суд першої та апеляційної інстанцій.

Слід зазначити, що це вперше в практиці кримінального процесу об'єднання в одному суді всіх трьох інститутів судочинства. Дана новела містить в собі позитивні сторони, такі як уніфікація юрисдикції, та одночасно несе в собі ризики політичного впливу.

3. Територіальна юрисдикція (підсудність) Вищого антикорупційного суду поширюється на всю територію України.

Для сторін кримінального провадження такий підхід може мати негативні наслідки у вигляді незручності роботи із судом, мова йде про фізичний доступ до суду. У зв'язку із чим доцільно було б створити належний електронний процесуальний документообіг між судом та учасниками процесу.

З дня початку роботи Вищого антикорупційного суду:

1) слідчі судді та суди припиняють приймати до розгляду клопотання та обвинувальні акти відповідно у кримінальних провадженнях щодо злочинів, віднесених до підсудності Вищого антикорупційного суду;

2) суди апеляційної інстанції (крім Апеляційної палати Вищого антикорупційного суду) припиняють приймати до розгляду апеляційні скарги у кримінальних провадженнях щодо злочинів, віднесених до підсудності Вищого антикорупційного суду;

3) клопотання у кримінальних провадженнях щодо злочинів, віднесених до підсудності Вищого антикорупційного суду, які надійшли до слідчих суддів і не розглянуті до дня початку роботи Вищого антикорупційного суду, передаються до Вищого антикорупційного суду для розгляду в установленому порядку слідчими суддями цього суду;

4) кримінальні провадження щодо злочинів, віднесених до підсудності Вищого антикорупційного суду, судовий розгляд у судах першої та апеляційної інстанцій яких не закінчено до дня початку роботи Вищого антикорупційного суду, передаються до Вищого антикорупційного суду для розгляду в установленому цим Кодексом порядку;

5) оскарження судових рішень, ухвалених до дня початку роботи Вищого антикорупційного суду, у кримінальних провадженнях щодо злочинів, віднесених до підсудності Вищого антикорупційного суду, здійснюється за правилами підсудності, передбаченими цим Кодексом;

6) заяви про перегляд за нововиявленими обставинами судових рішень, що ухвалені судами першої та апеляційної інстанцій до дня початку роботи Вищого антикорупційного суду у кримінальних провадженнях щодо злочинів, віднесених до підсудності Вищого антикорупційного суду, подаються до Вищого антикорупційного суду та розглядаються ним у встановленому порядку".

Слід зазначити, що у разі зміни судді а тим паче суду, розгляд кримінального провадження розпочинається з самого початку. У зв'язку із такою процесуальною вимогою, сторони кримінального провадження змушені будуть витратити більше часу на досягнення логічного завершення судового розгляду.

Тепер від Президента України очікується найближчим часом подання технічного законопроекту, який дозволить Вищому антикорупційного суду повноцінно запрацювати.

При цьому, варто зазначити, що створення такого суду – лише один із кроків на шляху до удосконалення національної судової системи, і аж ніяк не фінальний позитивний результат.

Автор новости: Юрист АБ "Штокалов та партнери" Коломійчук В.О.

  • 2571

    Просмотров

  • 0

    Коментарии

  • 2571

    Просмотров

  • 0

    Коментарии


  • Поблагодарить Отключить рекламу

    Оставьте Ваш комментарий:

    Добавить

    Другие наши сервисы:

    • Бесплатная консультация

      Получите быстрый ответ на юридический вопрос в нашем мессенджере , который поможет Вам сориентироваться в дальнейших действиях

    • ВИДЕОЗВОНОК ЮРИСТУ

      Вы видите своего юриста и консультируетесь с ним через экран, чтобы получить услугу, Вам не нужно идти к юристу в офис

    • ОБЪЯВИТЕ СОБСТВЕННЫЙ ТЕНДЕР

      На выполнение юридической услуги и получите самое выгодное предложение

    • КАТАЛОГ ЮРИСТОВ

      Поиск исполнителя для решения Вашей проблемы по фильтрам, показателям и рейтингу

    Популярные новости

    Смотреть все новости
    Смотреть все новости
    logo

    Юридические оговорки

    Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

    Полный текст