Главная Блог ... Консультации от юристов Встановлення рамок дозволеного під час позапланової виїзної податкової перевірки Встановлення рамок дозволеного під час позапланово...

Встановлення рамок дозволеного під час позапланової виїзної податкової перевірки

  • Автор: 

    Автор не указан

  • 2

  • 0

  • 1427

Отключить рекламу
 - tn1_0_25279800_1497430312_5940f9283dbbc.png

Останнім часом почастішали випадки проведення спеціалістами територіальних управлінь Державної фіскальної служби України документальних чи фактичних позапланових виїзних перевірок підприємств з питань дотримання вимог податкового законодавства щодо своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати передбачених Податковим кодексом України податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства за певний період (далі – податкова перевірка). Як правило, така перевірка проводиться на підставі ухвали слідчого судді за клопотанням слідчого чи прокурора у рамках досудового розслідування кримінальної справи. У більшості випадків підприємства навіть не знають, що є учасниками кримінальної справи, і дізнаються про це вже після дзвінка податківця: «Ми йдемо до вас з перевіркою!»

Картинки по запросу позапланової виїзної податкової перевірки

Згадайте новину: З 01.01.2017 р. податкові інспекції не мають право проводити перевірки!

Оскарження наказу про проведення позапланової виїзної перевірки

Коли товариство отримує наказ про проведення позапланової виїзної перевірки, який був виданий на виконання ухвали слідчого судді, для нього це, м’яко кажучи, шок. Особливо для керівника та засновника, які не можуть зрозуміти, чому саме вони стали «жертвою», але більше всього для бухгалтера, адже перевіркою буде встановлено і виявлено усі помилки бухгалтерського та податкового обліку.

Звісно, першою реакцією буде намір оскаржити такий наказ. Та скажу відверто, що такі дії абсолютно не допоможуть товариству пройти перевірку з необхідним йому результатом чи призупинити її. Перевірка буде у будь-якому випадку. Можна звернутись до адміністративного суду з позовом та оскаржувати наказ, але беручи до уваги сьогоднішні реалії, зробити це вчасно майже неможливо – строк призначення справ до розгляду став надзвичайно довгим, адже через нестачу суддів утворюються великі черги справ.

Для прикладу, товариство отримало наказ у листопаді 2016 р., і протягом двох днів до Окружного адміністративного суду Києва була подана позовна заява про його скасування. Ухвала про відкриття судового провадження була винесена у січні 2017 р., а перше судове засідання було призначено на травень 2017 р. Тоді як сама податкова перевірка по наказу, який оскаржувався, закінчилася ще у листопаді 2016 р.

Якщо у вас дійсно є підстави для скасування наказу – звертайтеся до суду і оскаржуйте. Позитивний результат можна буде використати для скасування акту перевірки та податкового повідомлення-рішення, адже оскарження наказу не призводить до зупинки проведення перевірки. Проте у випадку, якщо ви маєте «слабкі» докази своєї правоти, за оскарженням наказу краще не звертатися. Не витрачайте сили і ресурси – це не дасть бажаних результатів. У такому разі варто зосередитись на самій податковій перевірці і готувати докази для оскарження її результатів.

Користуйтесь консультацією: Порядок проведення податкових перевірок в 2017 році

Встановлення рамок дозволеного та правильне оформлення документації

Після отримання наказу та початку податкової перевірки підприємства досить часто допускають дві помилки у поведінці.

1. Товариство займає недоброзичливу позицію стосовно перевіряючих, а саме:

  • не допускає до перевірки (блокує доступ до приміщень);
  • не надає документацію, яку запитують перевіряючі;
  • допускає для перевірки на короткий час;
  • надає документи у дуже маленькій кількості тощо.

Можу зазначити, що це погана позиція. У першу чергу, тому, що таким ставленням ви дратуєте перевіряючих, наводите його на думку, що товариству є що приховувати, а отже, у нього можна знайти щось цікаве. І податківці починають «шукати».

Як правило, товариства, які займають негативну позицію стосовно перевіряючих, потім ще багато років оскаржують результати перевірки у всіх судових інстанціях. Більше того, через недовгий час після позапланової перевірки до них приходять вже з плановою.

2. Товариство займає занадто доброзичливу позицію стосовно перевіряючих, а саме:

  • надає усі запитувані документи;
  • відводить для перевірки увесь робочий, а іноді і позаробочий час;
  • беззаперечно погоджується з усіма запитами перевіряючих тощо.

Така позиція також не принесе бажаних для підприємства результатів і не забезпечить його доказами у випадку подальшого оскарження результатів перевірки. Швидше за все, у підсумку воно отримає акт з переліком порушень, який по факту буде не в змозі оскаржити у суді. На жаль, у більшості випадків саме за рахунок лояльних підприємств податківці «закривають план», тобто вписують у акт порушення, яких насправді немає, а іноді також пишуть, що підприємством не були надані запитувані документи. У першому випадку можна заперечити та показати, що таких порушень товариство не має, а у другому, на жаль, надати докази, що документи надавалися, майже неможливо. Окрім випадку, якщо під час перевірки складалися відповідні описи.

Картинки по запросу позапланової виїзної податкової перевірки

Читайте статтю: Взялися за старе: Проведення позапланової податкової перевірки не може вважатися слідчою дією

На мою думку та як показує практика, найкращою для товариства є нейтральна позиція. Вона полягає у тому, що перевіряючих приймають «з розумом», а саме:

1. Чітко встановлюйте час для перевірки.

Відповідно до Податкового кодексу України, перевірка не може перешкоджати нормальній діяльності товариства. Тобто якщо основна його діяльність здійснюється до обіду, працюйте спокійно і запрошуйте перевіряючих на другу годину.

2. Надавайте перевіряючим документацію у тому обсязі, в якому є можливість.

Наприклад, якщо товариство зберігає документацію в архівній установі, не слід завозити в офіс усі документи за весь період, що перевіряється – вони просто непотрібні! Домовляйтеся з перевіряючими, що саме їм знадобиться сьогодні-завтра, і запитуйте доставку з архіву саме цих документів. Не слід панікувати і допускати перевіряючих до всієї документації відразу.

3. Робіть опис документів, які надаються перевіряючим.

Як тих, що віддаєте у копіях «з собою», так і оригіналів, які надаються виключно для огляду. Причому чітко встановіть, які саме документи будуть надаватися для огляду, а які можна надати у копіях. І не соромтеся ставити на описі час його підписання сторонами, особливо, якщо перевіряючий «засидівся» після встановленого на підприємстві робочого часу. Причому складайте два екземпляри опису, на одному з яких перевіряючий повинен поставити відмітку про отримання та свій підпис. Практика показує, що більшість перевіряючи позитивно ставляться до складання описів документів.

Читайте статтю: План - графік перевірок буде оприлюднюватись на сайті ДФС, тому платник вже в цьому році зможе дізнатись про його перевірки у 2018р.

4. Завіряйте усі документи, копії яких надаються перевіряючим.

5. Не надавайте оборотно-сальдові відомості, картки рахунків у електронному вигляді.

Товариство не має гарантії, що перевіряючий умисне чи з необережності не внесе зміни у електронний формат документу. Роздруковуйте оборотно-сальдові відомості, картки рахунків та обов’язково їх прошивайте.

Загалом можна зробити висновок, що товариству слід розумно підходити до податкових перевірок та дотримуватись усіх процесуальних способів захисту, адже у подальшому це може допомогти отримати бажаний результат.

Автор консультації: Ірина Сташенко

Джерело: Юридична газета

  • 1427

    Просмотров

  • 0

    Коментарии

  • 1427

    Просмотров

  • 0

    Коментарии


  • Отключить рекламу

    Оставьте Ваш комментарий:

    Добавить

    Другие наши сервисы:

    • Бесплатная консультация

      Получите быстрый ответ на юридический вопрос в нашем мессенджере , который поможет Вам сориентироваться в дальнейших действиях

    • ВИДЕОЗВОНОК ЮРИСТУ

      Вы видите своего юриста и консультируетесь с ним через экран, чтобы получить услугу, Вам не нужно идти к юристу в офис

    • ОБЪЯВИТЕ СОБСТВЕННЫЙ ТЕНДЕР

      На выполнение юридической услуги и получите самое выгодное предложение

    • КАТАЛОГ ЮРИСТОВ

      Поиск исполнителя для решения Вашей проблемы по фильтрам, показателям и рейтингу

    Популярные консультации

    Смотреть все консультации
    Смотреть все консультации
    logo

    Юридические оговорки

    Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

    Полный текст