Главная Блог ... Интересные судебные решения Виключення з Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги у зв’язку із зміною місця проживання э НЕЗАКОННИМ (№ 824/159/17-а від 23.11.2017) Виключення з Єдиного державного автоматизованого р...

Виключення з Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги у зв’язку із зміною місця проживання э НЕЗАКОННИМ (№ 824/159/17-а від 23.11.2017)

Отключить рекламу
- 0_42383300_1520941008_5aa7b7d06782c.jpg

Фабула судового акту: Статтею 12 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального статусу» учасникам бойових дій, у тому числі і учасникам АТО, надано певні пільги щодо оплати комунальних платежів.

У даному випадку учасник АТО, який мав статус учасника бойових дій певний час отримував належні йому за законом пільги. Проте, у подальшому, із особистих міркувань вирішив змінити місце своєї реєстрації та зареєстрував своє місце проживання у іншій області. Однак, фактичне місце проживання пільговика залишилось тим самим.

У зв’язку із зміною місця реєстрації місця проживання департамент праці та соціального захисту населення міської ради виключив його з Єдиного реєстру на підставі повідомлення ЖЕКу про зміну пільговиком місця реєстрації.

У зв’язку із цим АТОшник звернувся до суду із адміністративним позовом про визнання таких дій протиправними, скасування рішення та зобов’язання нарахувати усі пільги з часу виключення його з Єдиного державного реєстру.

Суд першої інстанції з яким погодились і апеляційний адміністративний суд, а також ВАСУ вказаний позов задовольнив.

За рішенням суду останній, посилаючись на п. 7 Постанови КМУ від 29.01. 2003 № 117 «Про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги» вказав, що у разі зміни місця проживання пільговика поза межами адміністративно-територіальної одиниці такий знімається з обліку в уповноваженому органі за попереднім місцем проживання та стає на облік за новим місцем проживання. Водночас положенням про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги не передбачено виключення з Реєстру інформації про пільговиків.

Також суд надаючі оцінку акту про фактичне проживання позивача за попереднім місцем реєстрації вказав, що за нормами ст. 29 ЦК України визначено, що місцем проживання фізичної особи є житло, в якому вона проживає постійно або тимчасово.

Отже місце реєстрації не є поняттям тотожним з місцем проживання, що стало другою підставою для визнання рішення СВП неправомірним.

Аналізуйте судовий акт: СУД: Громадяни, які були призвані на військову службу під час мобілізації в особливий період і за якими було збережено місце роботи, отримували зарплату без нарахування ЄСВ, наслідком чого є неврахування пенсійним фондом цього періоду до стражу

Отримана учасником АТО щомісячна додаткова грошова винагорода має обов'язково враховуватись при призначенні пенсії за вислугою років (ВССУ від 23 грудня 2016 у справі №К/800/35784/16 )

Як встановлюється факт участі особи у бойових діях в зоні проведення АТО (ВССУ від 13 січня 2016 року у справі № 6-25896ск15)

Державний герб України

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 листопада 2017 року м.Київ

K/800/27174/17

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:

головуючий суддя Голяшкін О.В. (доповідач),

судді Мороз В.Ф.,

Швед Е.Ю.,

розглянувши в порядку письмового провадження касаційну скаргу Департаменту праці та соціального захисту населення Чернівецької міської ради на постанову Першотравневого районного суду м.Чернівці від 30 травня 2017 року та ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду від 17 липня 2017 року у справі за позовом ОСОБА_2 до Департаменту праці та соціального захисту населення Чернівецької міської ради про визнання протиправними дій, протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

У березні 2017 року ОСОБА_2 звернувся з позовом до Управління праці та соціального захисту населення Першотравневої районної у м.Чернівці ради, в якому, з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог від 29 травня 2017 року, просив:

- визнати противоправними рішення та дії Департаменту праці та соціального захисту населення Чернівецької міської ради щодо виключення з 30 вересня 2016 року відомостей щодо нього з Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги та скасування нарахування пільг з оплати житлово-комунальних послуг за адресою: АДРЕСА_1;

- визнати противоправним та скасувати рішення Департаменту праці та соціального захисту населення Чернівецької міської, викладене в протоколі від 24 лютого 2017 року №2 засідання Комісії з розгляду питань, пов'язаних із встановленням статусу учасника війни, надання пільг ветеранам війни та іншим категоріям осіб щодо відмови в нарахуванні з 30 вересня 2016 року пільг з оплати житлово-комунальних послуг;

- зобов'язати відповідача включити його з 30 вересня 2016 року до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги та нарахувати з 30 вересня 2016 року пільги з оплати житлово-комунальних послуг.

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначав, що є учасником бойових дій та користується пільгами, передбаченими ст.12 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», зокрема 75% знижкою на оплату житлово-комунальних послуг, у зв'язку з чим його включено до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги. Проте, у лютому 2017 року він дізнався, що відповідач з 30 вересня 2016 року виключив його з зазначеного Реєстру, скасував нарахування пільг з оплати житлово-комунальних послуг без прийняття відповідного рішення, на підставі повідомлення Квартирно-експлуатаційного відділу м.Чернівці від 04 січня 2017 року №9 про зняття його з реєстрації за адресою: АДРЕСА_1, хоча фактична адреса ним змінена не була.

Постановою Першотравневого районного суду м.Чернівці від 30 травня 2017 року, залишеною без змін ухвалою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 17 липня 2017 року, позов задоволено частково; визнано протиправними дії Департаменту праці та соціального захисту населення Чернівецької міської ради, щодо виключення позивача з 30 вересня 2016 року з Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги та скасування нарахування пільг з оплати житлово-комунальних послуг за адресою: АДРЕСА_1; визнано протиправним та скасовано рішення Департаменту праці та соціального захисту населення Чернівецької міської ради, викладене в Протоколі від 24 лютого 2017 року №2 засідання Комісії з розгляду питань, пов'язаних із встановленням статусу учасника війни, надання пільг ветеранам війни та іншим категоріям осіб, щодо відмови в нарахуванні позивачу з 30 вересня 2016 року пільг з оплати житлово-комунальних послуг; зобов'язано відповідача включити позивача з 30 вересня 2016 року до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги та вчинити усі необхідні дії щодо нарахування з 30 вересня 2016 року пільг з оплати житлово-комунальних послуг; в задоволенні решти позовних вимог відмовлено.

Рішення судів першої та апеляційної інстанцій мотивовані тим, що Положенням про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 січня 2003 року №117, не передбачено можливості виключення з Реєстру інформації про пільговиків, оскільки у разі зміни місця проживання поза межами адміністративно-територіальної одиниці пільговик знімається з обліку в уповноваженому органі за попереднім місцем проживання та стає на облік за новим місцем проживання. Проте, відповідачем не доведено, що позивач з 30 вересня 2016 року змінив своє місце проживання.

Не погоджуючись з рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій, Департамент праці та соціального захисту населення Чернівецької міської ради звернувся до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просить скасувати судові рішення, ухвалити нове, яким в задоволенні позову відмовити.

У касаційній скарзі відповідач зазначає, що на виконання вимог Положення про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги позивачу надано пільги з 20 лютого 2017 року на оплату житлово-комунальних послуг за результатами розгляду його заяви та відсутність підстав для надання пільг саме з 30 вересня 2016 року.

Заперечення на касаційну скаргу не надходили.

Заслухавши доповідача, обговоривши доводи касаційної скарги, перевіривши правильність застосування судами норм матеріального та процесуального права, колегія суддів вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню виходячи з наступного.

Судами попередніх інстанцій встановлено та із матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_2 є учасником бойових дій, що підтверджується посвідченням серії НОМЕР_1 від 02 лютого 2016 року, з 23 лютого 2016 року перебував на обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги.

Відповідно до відмітки про реєстрацію позивач з 26 листопада 2014 року зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1; 30 вересня 2016 року позивач знявся з реєстрації за вказаною адресою та зареєстрував місце проживання за адресою: АДРЕСА_2.

04 січня 2017 року Квартирно-експлуатаційний відділ м.Чернівці повідомив Департамент праці та соціального захисту населення Чернівецької міської ради про те, що пільговик ОСОБА_2 знятий з реєстраційного обліку з 30 вересня 2016 року.

Відповідно до довідки Департаменту соціальної політики виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради позивач станом на 17 лютого 2017 року не перебуває на обліку в Єдиному державному автоматизованого реєстрі осіб, які мають право на пільги.

Згідно акту обстеження житлового приміщення від 20 лютого 2017 року, складеного начальником комендантської дільниці КЕВ м.Чернівці, бухгалтером, інспектором, сусідами ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_2 на момент обстеження в квартирі за адресою: АДРЕСА_1 не зареєстрований, але проживає в квартирі з вересня 2016 року по теперішній час.

Листом від 02 березня 2017 року відповідач повідомив позивача про те, що з 30 вересня 2016 року його знято з обліку в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги; відомостей про те, що позивач залишився проживати в м.Чернівці, до управління не надходило. Зазначено, що на підставі рішення Комісії з розгляду питань, пов'язаних із встановленням статусу учасника війни, надання пільг ветеранам війни та іншим категоріям осіб надано сім'ї позивача пільги на житлово-комунальні послуги за місцем фактичного проживання з дати звернення (20 лютого 2017 року).

Відповідно до ст.12 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» учасникам бойових дій надаються такі пільги: 75-процентна знижка плати за користування житлом (квартирна плата) в межах норм, передбачених чинним законодавством (21 кв. метр загальної площі житла на кожну особу, яка постійно проживає у житловому приміщенні (будинку) і має право на знижку плати, та додатково 10,5 кв. метра на сім'ю); 75-процентна знижка плати за користування комунальними послугами (газом, електроенергією та іншими послугами) та скрапленим балонним газом для побутових потреб в межах середніх норм споживання; 75-процентна знижка вартості палива, в тому числі рідкого, в межах норм, встановлених для продажу населенню, для осіб, які проживають у будинках, що не мають центрального опалення.

Механізм включення до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги (далі - Реєстр) інформації про пільговика визначений Положенням про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 січня 2003 року №117 (далі - Положення ).

Відповідно до п.3 Положення доручено Міністерству соціальної політики забезпечити включення до Реєстру інформації про осіб, які мають право на пільги за соціальною ознакою, зокрема відповідно до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».

Згідно п.1 Положення Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги Реєстр - автоматизований банк даних, створений для забезпечення єдиного державного обліку фізичних осіб, які мають право на пільги за соціальною ознакою згідно із законами України.

За приписами п.2 Положення до Реєстру включається така інформація: загальні відомості про пільговика (прізвище, ім'я та по батькові, число, місяць, рік народження, ідентифікаційний номер у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів; адреса зареєстрованого місця проживання (або за рішенням комісій, утворених місцевими держадміністраціями та органами місцевого самоврядування відповідно до п.4 Положення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 року N848; адреса фактичного місця проживання; склад сім'ї; характеристика житла; реквізити паспорта та документа, що підтверджує право на пільги, а також категорія пільговика, перелік пільг, на які він має право, інформація про те, якими пільгами він реально користується.

Пунктом 3 Положення встановлено, що Управління праці та соціального захисту населення районних, районних у містах Києві та Севастополі держадміністрацій, структурні підрозділи з питань праці та соціального захисту населення виконавчих органів міських рад (далі - уповноважені органи): організовують збирання, систематизацію і зберігання зазначеної у п.2 цього Положення інформації та забезпечують її автоматизоване використання для контролю за відомостями, які подаються підприємствами та організаціями, що надають послуги, для розрахунків за надані пільговикам послуги; ведуть облік пільговиків шляхом формування на кожного пільговика персональної облікової картки згідно з формою « 1-пільга», в якій використовується індивідуальний ідентифікаційний номер пільговика у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів; вносять до Реєстру відповідні уточнення у разі визнання такими, що втратили чинність, чи зупинення дії законодавчих актів, на підставі яких пільговики отримують пільги; надають консультації пільговикам, підприємствам та організаціям, що надають послуги.

Пунктом 4 цього Положення передбачено, що уповноважені органи з дотриманням вимог Закону України «Про інформацію» мають право: отримувати від пільговика документи, що підтверджують їх право на пільгу, проводити перевірку достовірності поданих документів, отримувати відомості від пільговиків, використовувати під час наповнення Реєстру інформацією з інших баз даних щодо персоніфікованого обліку осіб, які мають право на пільги, надавати інформацію, яка міститься в Реєстрі, підприємствам та організаціям, що надають послуги, на запити та в межах їх компетенції.

За змістом зазначеного Положення особа, яка віднесена до кола осіб, які мають право на пільги, що підтверджується належним документом, повинна бути внесена до вказаного Реєстру за відсутності будь-яких застережень і відповідний орган, до якого така особа звернулась, має вжити заходів щодо включення цієї особи до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги.

Згідно п.7 Положення у разі зміни місця проживання в межах адміністративно-територіальної одиниці, яку обслуговує уповноважений орган, пільговик або його законний представник повинен повідомити його про це письмово. У разі зміни місця проживання поза межами адміністративно-територіальної одиниці пільговик знімається з обліку в уповноваженому органі за попереднім місцем проживання та стає на облік за новим місцем проживання. Уповноважені органи за попереднім місцем проживання пільговика закривають його персональну облікову картку та видають пільговику довідку про зняття з обліку, а за новим місцем проживання відкривають нову облікову картку з дати реєстрації пільговика.

При цьому Положенням не передбачено можливості виключення з Реєстру інформації про пільговиків. У разі зміни місця проживання поза межами адміністративно-територіальної одиниці пільговик знімається з обліку в уповноваженому органі за попереднім місцем проживання та стає на облік за новим місцем проживання.

Судами встановлено, що фактично позивачем місце проживання змінено не було, а тому у відповідача були відсутні підстави для його виключення з 30 вересня 2016 року з Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги.

Відповідачем, в порушення вимог ч.2 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України, не доведено правомірність своїх дій та рішення.

За вказаними обставинами суди попередніх інстанцій дійшли вірного висновку про наявність у позивача права на користування пільгами, поновлення в Єдиному державному автоматизованому реєстрі осіб, які мають право на пільги та поновлення надання пільг саме з 30 вересня 2016 року.

Доводи касаційної скарги встановлених обставин справи та висновків судів першої та апеляційної інстанцій не спростовують та не дають підстав для висновку про неправильне застосування судами норм матеріального чи процесуального права, яке призвело або могло призвести до неправильного вирішення справи.

Відповідно до ч.1 ст.224 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.

Керуючись ст.ст.220, 222, 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Касаційну скаргу Департаменту праці та соціального захисту населення Чернівецької міської ради залишити без задоволення.

Постанову Першотравневого районного суду м.Чернівці від 30 травня 2017 року та ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду від 17 липня 2017 року залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі, і може бути переглянута Верховним Судом України з підстав, у строки та в порядку, передбачених ст.ст.237 - 239-1 Кодексу адміністративного судочинства України

Судді

  • 6592

    Просмотров

  • 0

    Коментарии

  • 6592

    Просмотров

  • 0

    Коментарии


  • Поблагодарить Отключить рекламу

    Оставьте Ваш комментарий:

    Добавить

    Другие наши сервисы:

    • Бесплатная консультация

      Получите быстрый ответ на юридический вопрос в нашем мессенджере , который поможет Вам сориентироваться в дальнейших действиях

    • ВИДЕОЗВОНОК ЮРИСТУ

      Вы видите своего юриста и консультируетесь с ним через экран, чтобы получить услугу, Вам не нужно идти к юристу в офис

    • ОБЪЯВИТЕ СОБСТВЕННЫЙ ТЕНДЕР

      На выполнение юридической услуги и получите самое выгодное предложение

    • КАТАЛОГ ЮРИСТОВ

      Поиск исполнителя для решения Вашей проблемы по фильтрам, показателям и рейтингу

    Популярные судебные решения

    Смотреть все судебные решения
    Смотреть все судебные решения
    logo

    Юридические оговорки

    Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

    Полный текст