Главная Блог ... Интересные судебные решения Неподання службовою особою декларації на офіційному веб-сайті Нацагентства з питань запобігання корупції є адміністративним правопорушенням, передбаченим ч.1 ст. 172-6 КУпАП (Шевченківський райсуд м. Києва, справа № 761/44523/16-п від 02.03.17) Неподання службовою особою декларації на офіційно...

Неподання службовою особою декларації на офіційному веб-сайті Нацагентства з питань запобігання корупції є адміністративним правопорушенням, передбаченим ч.1 ст. 172-6 КУпАП (Шевченківський райсуд м. Києва, справа № 761/44523/16-п від 02.03.17)

Отключить рекламу
- 0_06612600_1490090434_58d0f9c2102d1.jpg

Фабула судового акту: Приміткою до статті 50 Закону Закону України «Про запобігання корупції» визначено, що до службових осіб, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище, належать, зокрема, особи, посади яких налжать до посад державної служби категорії «Б», а отже у розумінні положень примітки вказаної до статті Закону притягнутий до адміністративної відповідальності , як начальник відділу розвитку та моніторингу району Управління містобудування, архітектури та землекористування Шевченківської районної в м.Києві державної адміністрації, є особою, яка займає відповідальне та особливо відповідальне становище.

Відповідно до пункту 2 розділу ХІІІ «Прикінцеві положення» зазначеного Закону передбачено, що до початку роботи системи подання та оприлюднення відповідно до цього Закону декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, суб’єкти декларування подають декларації про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру в порядку, встановленому Законом України "Про засади запобігання і протидії корупції". Зазначені декларації підлягають оприлюдненню в порядку, встановленому Законом України "Про засади запобігання і протидії корупції".

Про початок роботи системи подання та оприлюднення відповідно до цього Закону декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, приймається рішення Національного агентства з питань запобігання корупції.

У 2016 році службові особи, які на день початку роботи зазначеної системи займають згідно зі статтею 50 цього Закону відповідальне та особливо відповідальне становище, зобов’язані подати щорічні декларації за минулий рік у порядку, встановленому цим Законом, протягом 60 календарних днів після початку роботи системи.

Рішенням Національного агентства від 10.06.2016 №2 «Про початок роботи ситеми подання та оприлюднення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 15.07.2016 за № 958/29088, зі змінами, визначено два етапи початку роботи системи.

З огляду на викладене зазначена службова особа була зобовязана до 30.10.2016 подати щорічну декларацію за 2015 рік шляхом заповнення відповідної форми на офіційном веб-сайті Національного агентства.

Однак відповідну декларацію до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування ця службова особа подала лише 03.11.2016 року о 23 год. 59 хв. Наведене свідчить про вчинення нею адмінстративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 172-6 КУпАП (несвоєчасне подання без поважних причин щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування).

Визнавши службову особу винною у вчиненні адміністративного корупційного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 172-6 КУпАП , суд провадження у справі закрив, у зв’язку із закінченням на час розгляду справи строків накладення адміністративного стягнення (ст. 38 КУпАП).

Аналізуйте судовий акт: Малозначність діяння або звільнення від адмінвідповідальності за неповідомлення ДФС про прийняття на роботу 7 працівників директора комунальної лікарні (Суд від 21 січня 2017р. у справі № 182/191/17)

Рішення у справах про накладення стягнень за адміністративні правопорушення ухвалені в порядку, передбаченому КУпАП, не оскаржуються у касаційному порядку (ВСУ від 21 грудня у справі № 21-2366а16)

Справа № 761/44523/16-п

Провадження № 3/761/377/2017

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 березня 2017 року суддя Шевченківського районного суду м. Києва Трубніков Андій Володимирович, за участю прокурора Київської місцевої прокуратури №10 Петренка О.В., особи, яка притягується до адміністративної відповідальності - ОСОБА_2, розглянувши матеріали, які надійшли з Національного агентства з питань запобігання корупції, про притягнення до адміністративної відповідальності

ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженця с.Мотижин, Макарівського р-ну, Київської обл., українця, громадянина України, зареєстрованого та проживаючого за адресою: АДРЕСА_1, працюючого на посаді начальника відділу розвитку та моніторингу району Управління містобудування, архітектури та землекористування Шевченківської районної в м.Києві державної адміністрації, до адміністративної чи кримінальної відповідальності раніше не притягувався, не є особою, звільненою від сплати судового збору , -

за ч.1 ст. 172-6 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -

В С Т А Н О В И В :

Наказом Шевченківської районної в м.Києві державної адміністрації від 13.02.2012 р. №17-к, ОСОБА_3 призначено на посаду начальника відділу розвитку та моніторингу району Управління містобудування, архітектури та землекористування Шевченківської районної в м.Києві державної адміністрації. На вказаній посаді ОСОБА_3 працює по теперішній час.

Відповідно до підпункту «в» пункту 1 частини 1 статті 3 ЗУ «Про запобігання корупції», є суб'єктом відповідальності за корупційні правопорушення відповідно до Закону.

Разом з тим ОСОБА_2 допущено порушення вимог Закону щодо своєчасності подання щорічної декларації за 2015 рік з огляду на наступне.

Абзацами 2,3 пункту 2 розділу ХІІІ «Прикінцеві положення» закону передбачено, що про початок роботи системи подання та оприлюднення відповідно до Закону декларацій приймається рішення Національного агентства.

У 2016 році службові особи, які на день початку роботи зазначеної системи займають згідно зі статтею 50 Закону відповідальне та особливо відповідальне становище, зобов*язані подати щорічні декларації за минулий рік у порядку, встановленому цим Законом, протягом 60 календарних днів після початку роботи системи.

Рішенням Національного агентства від 10.06.2016 №2 «Про початок роботи ситеми подання та оприлюднення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 15.07.2016 за № 958/29088, зі змінами, визначено два етапи початку роботи системи.

Перший етап роботи системи розпочався з 00 годин 00 хвилин 01.09.2016, зокрема для щорічних декларацій за 2015 рік службових осіб, які станом на 01 вересня 2016 року займають згідно зі статтею 50 Закону відповідальне та особливо відповідальне становище; декларацій, передбачених абзацом1 частини 2 статті 45 Закону (декларації осіб, які припиняють діяльність, пов*язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування), службових осіб, які 01 вересня 2016 року чи пізніше цієї дати припиняють діяльність, пов*язану з виконанням функцій держави або місевого самоврядування, та станом на день такого припинення займають згідно зі статтею 50 Закону відповідальне та особливо відповідальне становище.

Отже 30.10.2016 року є кінцевою датою для подання щорічної декларації за 2015 рік зазначеними суб*єктами декларування.

Абзацем 4 пункту 3-1 Постанови КМУ від 12.03.2005 № 179 «Про упорядкування структури апарату центральних органів виконавчої влади, їх територільних підрозділів та місцевих державних адміністрацій» зазначено, що відділ-структурний підрозділ місцевої державної адміністрації, що утворюється для виконання завдань за одним напрямом діяльності місцевої державної адміністрації з штатною чисельністю не менше ніж п*ять одиниць в обласній державній адміністрації та не менше ніж три одиниці у районній державній адміністрації.

Підпунктом 2 частини 2 статті 6 Закону України «Про державну службу» передбачено, що до посад державної служби категорії «Б» належать керівники структурних підрозділів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та інших державних органів, їх заступників, керівників територіальних органів та їх структурних підрозділів, їх заступники.

Приміткою до статті 50 Закону визначено, що до службових осіб, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище, належать, зокрема, особи, посади яких налжать до посад державної служби категорії «Б», а отже у розумінні положень примітки вказаної до статті Закону ОСОБА_2, як начальник відділу розвитку та моніторингу району Управління містобудування, архітектури та землекористування Шевченківської районної в м.Києві державної адміністрації, є особою, яка займає відповідальне та особливо відповідальне становище.

З огляду на викладене ОСОБА_2 зобов*язаний до 30.10.2016 подати щорічну декларацію за 2015 рік шляхом заповнення відповідної форми на офіційном веб-сайті Національного агентства.

На адресу Національного агентства надійшов лист Шевченківської районної в м.Києві державної адміністрації від 01.11.2016 № 38/444 щодо несвоєчасного подання щорічної декларації за 2015 рік особою, уовноваженою на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, ОСОБА_2

Відповідно до висновку №62/50-51 від 22.11.2016, складеного уповноваженою особою Національного агентства ОСОБА_4 за результатами перевірки, відповідна декларація за 2015 рік подана ОСОБА_2 до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі-Реєстр), лише 03.11.2016 року о 23 год. 59 хв., та останній присвоєно унікальний ідентифікатор «b28c52ac-bd45-40cd-902d-d0e63619b4b8».

Відповідно до пояснень ОСОБА_2, останньому відомо про необхідність подачі декларації у визначені строки. Проте він не подав декларацію до 30.10.2016 та вважає, що виконав усі необхідні дії для подачі декларації.

Зазначене спростовується тим, що відповідно до табелю робочого часу ОСОБА_2 в період з 01.09.2016 по 30.10.2016 знаходився на роботі (за виключенням 3 днів тимчасової непрацездатності, з 14.09.2016 по 16.09.2016) і в будь-який день впродовж зазначеного періоду міг подати щорічну декларацію за 2015 рік до Реєстру.

При цьому, згілдно даних Реєстру, суб*єкт декларування ОСОБА_2 зареєструвався у Реєстрі тільки 31.10.2016 о 17 год 36 хв., а першій вхід до особистого кабінету здійснено 31.1.2016 о 17 год. 40 хв., тобто після закінчення 60-денного терміну подання щорічної декларації за 2015 рік, встановленого Законом.

У судовому засіданні ОСОБА_2 вину у вчиненні правопорушення визнав, однак вказав про те, що дане діяння вчинено ним було не умисно, у зв*язку із поганою роботою сайту НАЗК, де він у «особистому кабінеті» зміг зареєструватись тільки 31.10.16 р., а подати декларацію-03.11.16 р., у зв*язку із чим просив не накладати на нього стягнення у виді штрафу, а обмежитись усним зауваженнм.

Суд, заслухавши ОСОБА_2, думку прокурора щодо наявності підстав для притягнення особи до адміністративної відповідальності, дослідивши матеріали справи, приходить до наступних висновків.

Як встановлено судом, Наказом Шевченківської районної в м.Києві державної адміністрації від 13.02.2012 р. №17-к, ОСОБА_3 призначено на посаду начальника відділу розвитку та моніторингу району Управління містобудування, архітектури та землекористування Шевченківської районної в м.Києві державної адміністрації, яку останній обіймає до теперішнього часу.

Відповідно до п.п. «в» п. 1 ч. 1 ст. З Закону України «Про запобігання корупції» ОСОБА_2 є суб'єктом відповідальності за корупційні правопорушення та відповідно до абзацу ч.1 ст. 1 вказаного Закону є суб'єктом декларування.

Абзацами 2,3 пункту 2 розділу ХІІІ «Прикінцеві положення» закону передбачено, що про початок роботи системи подання та оприлюднення відповідно до Закону декларацій приймається рішення Національного агентства.

У 2016 році службові особи, які на день початку роботи зазначеної системи займають згідно зі статтею 50 Закону відповідальне та особливо відповідальне становище, зобов*язані подати щорічні декларації за минулий рік у порядку, встановленому цим Законом, протягом 60 календарних днів після початку роботи системи.

Рішенням Національного агентства від 10.06.2016 №2 «Про початок роботи ситеми подання та оприлюднення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 15.07.2016 за № 958/29088, зі змінами, визначено два етапи початку роботи системи.

Перший етап роботи системи розпочався з 00 годин 00 хвилин 01.09.2016, зокрема для щорічних декларацій за 2015 рік службових осіб, які станом на 01 вересня 2016 року займають згідно зі статтею 50 Закону відповідальне та особливо відповідальне становище; декларацій, передбачених абзацом1 частини 2 статті 45 Закону (декларації осіб, які припиняють діяльність, пов*язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування), службових осіб, які 01 вересня 2016 року чи пізніше цієї дати припиняють діяльність, пов*язану з виконанням функцій держави або місевого самоврядування, та станом на день такого припинення займають згідно зі статтею 50 Закону відповідальне та особливо відповідальне становище.

Отже 30.10.2016 року є кінцевою датою для подання щорічної декларації за 2015 рік зазначеними суб*єктами декларування.

Однак ОСОБА_5 до 30 жовтня 2016 року не подав до НАЗК декларацію про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за 2015 рік, що підтверджується висновком №62/50-51 від 22.11.2016, складеним уповноваженою особою Національного агентства ОСОБА_4 за результатами перевірки, відповідна декларація за 2015 рік подана ОСОБА_2 до Єдиного державного реєстру декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі-Реєстр), лише 03.11.2016 року о 23 год. 59 хв., та останній присвоєно унікальний ідентифікатор «b28c52ac-bd45-40cd-902d-d0e63619b4b8».

Вище зазначений факт неподання ОСОБА_2 до 30.10.2016 р. декларації про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за 2015 рік, вказує на його умисне діяння, яке містить ознаки корупції, що підтверджується його поясненнями та матеріалами справи у їх сукупності..

Таким чином ОСОБА_2 порушено вимоги частини 1 статті 45, ункту 2 розділу ХІІІ «Прикінцеві положення» Закону «Про запобігання корупції», а також Ррішення Національного агентства від 10.06.2016 №2 «Про початок роботи ситеми подання та оприлюднення декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 15.07.2016 за № 958/29088, чим вчинено адмінстративне правопорушення, передбачене ч.1 ст. 172-6 КУпАП, а саме несвоєчасне подання без поважних причин щорічної декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за 2015 рік.

Як встановлено судом, моментом виявлення коруційного правопорушення, вчиненого ОСОБА_2, є 22.11.2016 р., а саме складення висновку №62/50-51 від 22.11.2016 уповноваженою особою Національного агентства ОСОБА_4 за результатами перевірки

При цьому слід зауважити, що інкриміноване ОСОБА_2 правопорушення за ч.1 ст. 172-6 КУпАП, у даному випадку не є триваючим, при цьому подія адміністративного правопорушення у даному випадку є разовою і строк для накладення адміністративного стягнення має обраховуватись з дня його виявлення, як це передбачено ч.3 ст.38 КУпАП.

Відповідно до ч.3 ст. 38 КУпАП, адміністративне стягнення за вчинення корупційного правопорушення може бути накладено протягом трьох місяців з дня виявлення, але не пізніше одного року з дня його вчинення.

Згідно до п.7 ч.1 ст. 247 КУпАП, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у разі закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.

У зв'язку із зазначеним суд приходить до висновку, що оскільки з дня виявлення адміністративного корупційного правопорушення, а саме з 22.11.2016 року, минуло понад три місяці, то відповідно до ч.3 ст. 38 КупАП адміністративне стягнення на особу, яка притягується до відповідальності не може бути накладено, а провадження у справі у відповідності до ст.247 п.7 КУпАП підлягає закриттю.

Судови збір, у зв*язку із закриттям провадження у справі, з винної особи стягненню не підлягає

На підставі викладеного, керуючись 40-1, ч.1 ст.172-6, 221, 279-280, 283-285 Кодексу України про Адміністративні правопорушення, Законому України «Про запобігання корупції», суд -

П О С Т А Н О В И В:

ОСОБА_2 визнати винним у вчиненні адміністративного корупційного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 172-6 КУпАП .

Провадження у справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_2 за ч.1 ст. 172-6 КУпАП закрити, у зв*язку із закінченням на час розгляду справи строків накладення адміністративного стягнення.

Постанова може бути оскаржена до Апеляційного суду м.Києва шляхом подачі апеляційної скарги до Шевченківського районного суду м.Києва протягом 10 днів дня винесення постанови.

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційна скарга не була подана протягом 10 днів. У разі подання апеляційної скарги, постанова, якщо вона не скасована, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Суддя А.В.Трубніков

  • 7244

    Просмотров

  • 0

    Коментарии

  • 7244

    Просмотров

  • 0

    Коментарии


  • Поблагодарить Отключить рекламу

    Оставьте Ваш комментарий:

    Добавить

    Другие наши сервисы:

    • Бесплатная консультация

      Получите быстрый ответ на юридический вопрос в нашем мессенджере , который поможет Вам сориентироваться в дальнейших действиях

    • ВИДЕОЗВОНОК ЮРИСТУ

      Вы видите своего юриста и консультируетесь с ним через экран, чтобы получить услугу, Вам не нужно идти к юристу в офис

    • ОБЪЯВИТЕ СОБСТВЕННЫЙ ТЕНДЕР

      На выполнение юридической услуги и получите самое выгодное предложение

    • КАТАЛОГ ЮРИСТОВ

      Поиск исполнителя для решения Вашей проблемы по фильтрам, показателям и рейтингу

    Популярные судебные решения

    Смотреть все судебные решения
    Смотреть все судебные решения
    logo

    Юридические оговорки

    Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

    Полный текст