Главная Блог ... Аналитические статьи Темы Щодо порядку підготовки та надіслання державними виконавцями до суду подань і заяв Мін'юст України (Лист, Рекомендації від 18.12.2006 № 25-1/899/7) Щодо порядку підготовки та надіслання державними в...

Щодо порядку підготовки та надіслання державними виконавцями до суду подань і заяв Мін'юст України (Лист, Рекомендації від 18.12.2006 № 25-1/899/7)

Отключить рекламу
 - tn1_0_95888700_1487610920_58ab2428ea22c.jpg

Результат пошуку зображень за запитом

Аналізуйте судовий акт: Квартира зареєстрована на чоловіка проте придбана у шлюбі все одно не може бути продана з торгів без згоди дружини оскільки є спільної сумісної власністю (ВССУ від 20 січня 2016 р. у справі №6-26388ск15)

Адмінсуди не розглядають позови або скарги на рішення, дії або бездіяльність державного виконавця, якщо законом, передбачений інший порядок їх оскарження (ВСУ від 16 листопада 2016р. у справі № 6-931цс16)

Навіть не намагайтеся! Орган виконавчої служби або державний виконавець не несе грошової відповідальності за бездіяльність за ст. 625 ЦК України (ВГСУ від 13 грудня 2016р. у справі № 916/1405/16)

ТЕМА: Новела Мінюсту: в ЄДРПОУ тепер автоматично будуть надходити дані про відкриті виконавчі провадження у відношенні зареєстрованих осіб

ВГСУ: Про деякі питання практики вирішення спорів, пов’язаних із застосуванням господарськими судами ЗУ "Про виконавче провадження"

НАКАЗ МІНЮСТУ: Про встановлення нормативної вартості однієї експертогодини у 2017 році

Користуйтесь консультацією: Виявлення майна Боржника-Фізичної особи в місці її проживання: методика та законодавство

МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ

Департамент державної виконавчої служби

Л И С Т 18.12.2006 N 25-1/899/7

Щодо порядку підготовки та надіслання

державними виконавцями до суду подань і заяв

Згідно зі статтею 5 Закону України "Про виконавче провадження" ( 606-14 ) державний виконавець має право звертатися до органу, який видав виконавчий документ, за роз'ясненням рішення, з заявою про видачу дубліката виконавчого документа, порушувати клопотання про встановлення чи зміну порядку і способу виконання, відстрочку та розстрочку виконання рішення, з поданням про розшук боржника - фізичної особи або дитини чи про постановлення вмотивованого рішення про примусове проникнення до житла чи іншого володіння боржника - фізичної особи або іншої особи, у якої знаходиться майно боржника чи майно та кошти, належні боржникові від інших осіб або дитина, щодо якої є виконавчий документ про її відібрання.

Однак, практика показує, що державними виконавцями, в переважній більшості, до суду направляються звернення, які ні за формою ні за змістом не відповідають вимогам, які встановлює закон для таких документів. У зв'язку з цим з метою забезпечення єдиної практики підготовки та контролю за розглядом подань та заяв, які надсилаються органом державної виконавчої служби до суду, Департаментом державної виконавчої служби підготовлені відповідні методичні рекомендації, що додаються.

Директор Департаменту В.В.Тісногуз

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо порядку підготовки та надіслання
державними виконавцями до суду подань і заяв


Випадки та види звернень державних виконавців до судів при здійсненні виконавчого провадження Державний виконавець при здійсненні виконавчого провадження має право звернутися до суду для вирішення наступних питань:
1) видача дубліката виконавчого листа або судового наказу (абзац дев'ятий частини третьої статті 5 Закону України "Про виконавче провадження" ( 606-14 ), стаття 370 ЦПК України ( 1618-15 ), стаття 120 ГПК України ( 1798-12 ) та стаття 260 КАС України ( 2747-15 );
2) відстрочка і розстрочка виконання, зміна чи встановлення способу і порядку виконання (абзац дев'ятий частини третьої статті 5, стаття 33, частина сьома статті 50, частина восьма статті 79 Закону України "Про виконавче провадження" ( 606-14 ),
стаття 373 ЦПК України ( 1618-15 ), стаття 121 ГПК України ( 1798-12 ), стаття 263 КАС України ( 2747-15 );
3) заміна сторони виконавчого провадження (частина п'ята статті 11-1 Закону України "Про виконавче провадження" ( 606-14 ), стаття 378 ЦПК України ( 1618-15 ), стаття 25 ГПК України ( 1798-12 ) та стаття 264 КАС України ( 2747-15 );
4) вирішення питання про тимчасове влаштування дитини до дитячого або лікувального закладу (частина друга статті 78 Закону України "Про виконавче провадження" ( 606-14 ), стаття 374 ЦПК України ( 1618-15 );
5) вирішення питання про оголошення розшуку боржника або дитини (абзац десятий частини третьої статті 5, стаття 42 Закону України "Про виконавче провадження" ( 606-14 ), стаття 375 ЦПК України ( 1618-15 );
6) вирішення питання про примусове проникнення до житла чи іншого володіння боржника - фізичної особи або особи, у якої знаходиться майно боржника чи майно та кошти, належні боржникові від інших осіб, або дитина, щодо якої є виконавчий документ про її відібрання, при виконанні судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (абзац десятий частини третьої статті 5 Закону України "Про виконавче провадження" ( 606-14 ), стаття 376 ЦПК України ( 1618-15 );
7) вирішення питання про звернення стягнення на грошові кошти, що знаходяться на рахунках (стаття 377 ЦПК України ( 1618-15 );
8) визначення частки майна боржника у майні, яким він володіє спільно з іншими особами (частина восьма статті 50 Закону України "Про виконавче провадження" (606-14 ), стаття 379 ЦПК України ( 1618-15 );
9) роз'яснення рішення (абзац дев'ятий частини третьої статті 5 Закону України "Про виконавче провадження" ( 606-14 ), стаття 221 ЦПК України ( 1618-15 ), стаття 89 ГПК України ( 1798-12 ) та 170 КАС України ( 2747-15 ).
Крім того, положеннями статей 372 ЦПК України ( 1618-15 ) 262 КАС України ( 2747-15 ) передбачено подачу мирової угоди або відмови стягувача від примусового виконання через державного виконавця, який повинен передати вказані документи до суду.
Разом з цим, нормами ГПК України ( 1798-12 ) не передбачено подачу мирової угоди або відмови стягувача від примусового виконання через державного виконавця.
Звернення державного виконавця до судів з питань виконавчого провадження можуть бути двох видів:

  • подання;
  • заява.

Діюче законодавство не містить будь-яких відмінностей в зазначених видах звернень державного виконавця до суду, крім їх назви, однак, у судовій практиці є випадки відмови у задоволенні звернення державного виконавця лише з тих підстав, що для вирішення цього питання законом передбачено подачу заяви, а не
подання, з яким звернувся державний виконавець.
Між положеннями Закону України "Про виконавче провадження" ( 606-14 ) та процесуальними кодексами існують певні розбіжності щодо форми звернення до суду. Однак, виходячи з пріоритету у застосуванні судами кодифікованих законів, Департамент державної виконавчої служби вважає, що необхідно застосовувати норми законодавства, встановлені процесуальними кодексами.
Так, державні виконавці вправі звернутись до суду з заявами
щодо:
1) відстрочка і розстрочка виконання, зміна чи встановлення способу і порядку виконання;
2) роз'яснення рішення;
При цьому, звертаємо увагу, що при зверненні до суду адміністративного судочинства з питань відстрочки і розстрочки виконання, зміни чи встановлення способу і порядку виконання до суду направляється подання.
У всіх інших передбачених законом випадках до суду направляється подання.

Форма і зміст заяви, подання

Згідно з пунктом 3 постанови Пленуму Верховного Суду України від 26.12.2003 N 14 ( v0014700-03 ) "Про практику розгляду судами скарг на рішення, дії або бездіяльність органів і посадових осіб державної виконавчої служби та звернень учасників виконавчого провадження", заяви (подання) мають відповідати загальним вимогам щодо форми та змісту позовної заяви, передбаченим положеннями ЦПК ( 1618-15 ) ГПК ( 1798-12 ) та КАС України ( 2747-15 ).
Зокрема, вимоги щодо форми і змісту встановлені статтями 110 ЦПК України ( 1618-15 ) 54 ГПК України ( 1798-12 ) 105 КАС України ( 2747-15 ).
З огляду на вказані вимоги заява (подання) повинні містити:

1. Найменування суду, до якого подається заява (подання);

2. Найменування органу державної виконавчої служби, ім'я, найменування осіб - сторін у справі, їх місце знаходження, проживання, поштовий індекс, номер засобів зв'язку, якщо такі відомі.
При вирішенні питання стосовно того, яких осіб необхідно зазначати як сторони у справі, слід виходити з наступного.
Відповідно до положень глави 4 ЦПК України ( 1618-15 ), пункту 4 постанови Пленуму Верховного Суду України від 26.12.2003 N 14 ( v0014700-03 ) "Про практику розгляду судами скарг на рішення, дії або бездіяльність органів і посадових осіб державної виконавчої служби та звернень учасників виконавчого провадження", учасник виконавчого провадження, який звернувся до суду з заявою (поданням) бере участь у її розгляді як заявник, а інші учасники цього провадження, прав і обов'язків яких безпосередньо стосується зазначене звернення, - як заінтересовані особи.
У переважній більшості випадків як заінтересовані особи мають бути зазначені сторони виконавчого провадження - стягувач та боржник.
Інші особи вказуються як заінтересовані при зверненні до суду з таких питань:
1. заміна сторони виконавчого провадження - сторонами є стягувач (у разі вибуття боржника) або боржник (у разі якщо вибув стягувач) та правонаступник (правонаступники) вибулої сторони;
2. вирішення питання про тимчасове працевлаштування дитини до дитячого або лікувального закладу - сторони виконавчого провадження та орган опіки і піклування;
3. визначення частки майна боржника у майні, яким він володіє спільно з іншими особами - сторони виконавчого провадження та особи, які спільно з боржником володіють майном.
У зв'язку з тим, що деякі питання розглядаються судом без повідомлення сторін, не є доцільним зазначати сторони у разі звернення до суду з таких питань:

  • про примусове проникнення до житла чи іншого володіння боржника - фізичної особи або особи, у якої знаходиться майно боржника чи майно та кошти, належні боржникові від інших осіб, або дитина, щодо якої є виконавчий документ про її відібрання;
  • про звернення стягнення на належні боржникові від інших осіб грошові кошти, що знаходяться на рахунках цих осіб в установах банків та інших фінансових установах, при виконанні судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб);
  • про звернення стягнення на грошові кошти боржника, що знаходяться на його рахунках в установах банків та інших фінансових установах, при виконанні рішень інших органів (посадових осіб).

3. Зміст вимог.
В даному випадку мається на увазі, що звернення повинно містити питання, які ставить державний виконавець на вирішення суду.
Заява (подання) має містити чітку вказівку яким чином, на погляд державного виконавця, суду необхідно вирішити поставлене питання.
Наприклад, державний виконавець звернувся до суду з заявою про визначення подальшого порядку виконання рішення про виселення особи із займаного приміщення з наданням іншого в зв'язку з тим, що зобов'язаною особою рішення суду не було виконано та вказане у рішенні суду інше приміщення не можливо надати. Зміст вимог заяви має бути викладено таким чином: прошу встановити порядок та спосіб виконання рішення суду шляхом заміни жилого приміщення, яке мало бути надане за рішенням суду при виселенні, іншим.
У разі звернення з питання визначення частки майна боржника у майні, яким він володіє спільно з іншими особами, - у поданні має бути розрахована така частка.

4. Виклад обставин, якими державний виконавець обґрунтовує свої вимоги.
Як показує практика, у заявах (поданнях) державні виконавці обмежуються наведенням переліку проведених виконавчих дій. В результаті з такої заяви (подання) не вбачається в чому полягає складність виконання рішення та яким чином необхідно вирішувати поставлене у заяві (поданні) питання.
З огляду на це, у заяві (поданні) державний виконавець повинен чітко зазначити в чому полягає складність виконання рішення чи в зв'язку з чим таке рішення неможливо виконати. Інформація зазначається лише про ті виконавчі дії, які стосуються порушеного питання.
В обов'язковому порядку у заяві (поданні) мають бути посилання на норми закону, якими обґрунтовуються вимоги. При цьому обґрунтування звернення повинно бути не лише на положення Закону України "Про виконавче провадження" ( 606-14 ), а й на положення інших актів цивільного законодавства (зокрема ЦК України ( 435-15 ) СК України ( 2947-14 ) тощо).

5. Зазначення доказів, що підтверджують кожну обставину.

6. Перелік документів, що додаються до заяви (подання).
Заява (подання) підписується державним виконавцем із зазначенням дати її подання.
ЦПК України ( 1618-15 ) передбачено, що деякі подання мають бути погоджені з начальником органу державної виконавчої служби.
До них віднесені наступні:
1) подання про звернення стягнення на належні боржникові від інших осіб грошові кошти, що знаходяться на рахунках цих осіб в установах банків та інших фінансових установах, при виконанні судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб);
2) подання про звернення стягнення на грошові кошти боржника, що знаходяться на його рахунках в установах банків та інших фінансових установах, при виконанні рішень інших органів (посадових осіб).

Подання заяви (подання)

Порядок подання заяв (подань) в цивільному, адміністративному та господарському процесі є різним.
При зверненні до господарського суду, сторонам мають бути надіслані копії заяви (подання) та доданих до неї документів, якщо цих документів у сторони немає. Докази направлення (квитанція тощо) додаються до оригіналу заяви (подання), яка направляється до суду.
При зверненні до суду загальної юрисдикції чи адміністративного суду заява (подання) надсилається до суду разом з копіями заяви (подання) та копіями всіх документів, що додаються до неї, відповідно до кількості сторін у справі.
Деякі подання розглядаються без участі сторін, в зв'язку з чим такі подання направляються безпосередньо до суду в одному екземплярі. Зокрема, до таких подань відносяться наступні:

  • про примусове проникнення до житла чи іншого володіння боржника - фізичної особи або особи, у якої знаходиться майно боржника чи майно та кошти, належні боржникові від інших осіб, або дитина, щодо якої є виконавчий документ про її відібрання;
  • про звернення стягнення на належні боржникові від інших осіб грошові кошти, що знаходяться на рахунках цих осіб в установах банків та інших фінансових установах, при виконанні судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб);
  • про звернення стягнення на грошові кошти боржника, що знаходяться на його рахунках в установах банків та інших фінансових установах, при виконанні рішень інших органів (посадових осіб).

Підсудність

Подання про примусове проникнення до житла чи іншого володіння боржника - фізичної особи або особи, у якої знаходиться майно боржника чи майно та кошти, належні боржникові від інших осіб, або дитина, щодо якої є виконавчий документ про її відібрання, подаються до суду за місцем знаходження житла чи іншого володіння особи.
Інші заяви (подання) пред'являються до суду, який видав виконавчий документ.
По виконавчих документах інших органів (посадових осіб) заяви (подання) надсилаються до суду за місцем знаходження органу державної виконавчої служби.
Нормами ГПК ( 1798-12 ) та КАС України ( 2747-15 ) не передбачено можливість розгляду подань про визначення частки майна боржника у майні, яким він володіє спільно з іншими особами, подань про оголошення розшуку боржника - фізичної особи, про тимчасове працевлаштування дитини до дитячого або лікувального закладу. У зв'язку з цим, Департамент державної виконавчої служби вважає можливим з цього питання звернутись до суду загальної юрисдикції за місцем знаходження органу державної виконавчої служби.
Відповідно до частини третьої статті 33 Закону України "Про виконавче провадження" ( 606-14 ), по виконавчих документах інших органів (посадових осіб) відстрочка або розстрочка виконання, встановлення чи зміна способу і порядку виконання не допускається. Згідно з частиною першою статті 28 Закону України "Про виконавче провадження", у разі якщо резолютивна частина рішення, викладена у виконавчому документі, є незрозумілою, державний виконавець, а також сторони виконавчого провадження мають право звернутися до суду, який видав виконавчий документ, із заявою про роз'яснення відповідного рішення чи змісту документа. Таким чином, питання про відстрочку або розстрочку виконання, встановлення чи зміну способу і порядку виконання, роз'яснення рішення може бути порушеним перед судом виключно при виконанні судових рішень, при виконанні рішень інших органів (посадових осіб) державний виконавець не в праві звертатись з такими вимогами до суду.

Порядок розгляду

Заява подання розглядається судом у десятиденний строк з викликом сторін (за винятком подань, передбачених статтями 376 377 ЦПК України ( 1618-15 ), які розглядаються негайно, без виклику сторін). При цьому неявка сторін не перешкоджає вирішенню судом питання по суті.
Десятиденний строк за загальними правилами відраховується з дня відкриття провадження у справі (в порядку цивільного чи адміністративного судочинства) або з дня одержання скарги (у господарському процесі).
У разі, якщо інформація про результати розгляду звернення після закінчення цього терміну не надійшла, Департамент державної виконавчої служби рекомендує надіслати до суду відповідний запит.
Порядок розгляду заяви (подання) є аналогічним до порядку розгляду цивільних (господарських) справ у суді, встановлених ЦПК ( 1618-15 ) КАС ( 2747-15 ) та ГПК України ( 1798-12 ).
За результатами розгляду подання, заяви суд постановляє ухвалу, яка може бути оскаржена у встановленому законом порядку.

Контроль за строками та результатами розгляду подань державних виконавців покладається на начальника відповідного органу державної виконавчої служби, державний виконавець якого направив заяву (подання). При цьому, контроль полягає у вжитті заходів щодо встановлення результатів розгляду подання у встановлений законом строк, забезпечення участі представників органів державної виконавчої служби у судовому розгляді, оскарження ухвал у разі відмови у задоволенні заяви (подання).
Контроль за строками розгляду заяв (подань) здійснюється начальниками органів державної виконавчої служби згідно з Журналом обліку подань державних виконавців (абзац другий пункту 3.15 Інструкції з діловодства в органах державної виконавчої служби, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 05.07.1999 N 470/7 ( v0470323-99 ), який є обов'язковою складовою частиною номенклатури справ кожного органу ДВС. До вказаного Журналу заносяться дані не лише по направленим поданням, а й по заявам.
У службі повинна бути визначена особа, відповідальна за ведення Журналу обліку подань державних виконавців ( v0470323-99 ).
При здійсненні контролю за результатами розгляду заяв (подань) державних виконавців начальник органу державної виконавчої служби повинен особливу увагу звертати на строки підготовки матеріалів подань державних виконавців та обґрунтованості відмов у задоволенні таких подань.
У разі необґрунтованої відмови судом у задоволенні подань (заяв) державного виконавця та винесення про це відповідної ухвали, начальник органу державної виконавчої служби повинен розглянути питання про її отримання органом державної виконавчої служби та оскарження в установленому законом порядку.

Приморський районний суд
м. Одеси
65011, м. Одеса,
вул. Успенська, 83/85
Друга Державна виконавча
служба у Приморському районі
м. Одеси
65026, м. Одеса,
вул. Пастера, 58
сторони у справі:
відповідачі:
Іванов Іван Іванович
65026, м. Одеса,
вул. Пастера, 16, кв. 2
Іванова Ірина Степанівна
65026, м. Одеса,
вул. Пастера, 16, кв. 2
третя особа без самостійних
вимог на предмет спору:
Петров Петро Петрович
65045, м. Одеса,
вул. Бочарова, 45

ПОДАННЯ


На виконанні у Другій Державній виконавчій службі у Приморському районі м. Одеси з 01.09.2006 знаходиться виконавчий лист, виданий 02.04.2006 Приморським районним судом м. Одеси у справі N 2-456, про стягнення з Іванова І.І. на користь Петрова П.П. коштів у сумі 45006 грн.
Боржником вказане рішення суду не виконується.
В результаті проведених державним виконавцем заходів було встановлено, що за місцем мешкання боржника майна та коштів, на яке можливо звернути стягнення відсутнє, що підтверджується актом державного виконавця від 02.10.2006. Згідно з поясненнями, наданими Івановим І.І., він не працює. Нерухомого майна та автотранспорту за Івановим І.І. не зареєстровано (згідно з довідками, наданими КП "ОМБТІ та РОН" та Першим МРЕВ УДАІ УМВС України в Одеській області).
Відсутність майна, належного боржнику, робить неможливим виконання рішення суду, яке набрало законної сили та є обов'язковим до виконання на всій території України.
Іванов І.І. з 1999 року перебуває у шлюбі з Івановою І.С.
Івановою І.С., в період знаходження у шлюбі, 01.04.2004 було укладено договір купівлі-продажу квартири 2 в будинку 16 по вул. Пастера у м. Одесі та зареєстровано на неї на право власності.
Відповідно до статті 60 Сімейного кодексу України, статті 16 Закону України "Про власність", майно, набуте подружжям за час шлюбу, належить дружині та чоловікові на праві спільної сумісної власності незалежно від того, що один з них не мав з поважних причин (навчання, ведення домашнього господарства, догляд за дітьми, хвороба тощо) самостійного заробітку (доходу). При цьому, згідно зі статтею 357 Цивільного кодексу України, статті 63 Сімейного кодексу України, дружина та чоловік мають рівні права на таке майно.
Виходячи з вказаних положень закону, можна зробити висновок, що боржнику - Іванову І.І. - належить на праві спільної сумісної власності 1/2 частина майна, набутого під час перебування у шлюбі, в тому числі 1/2 частина квартири 2 в будинку 16 по вул. Пастера у м. Одесі, зареєстрованої за Івановою І.С.
Відповідно до частини 8 статті 50 Закону України "Про виконавче провадження", статті 366 ЦК України, у випадках, коли боржник володіє майном спільно з іншими особами, стягнення звертається на його частку, що визначається судом за поданням державного виконавця.
Враховуючи відсутність іншого майна, зареєстрованого за боржником, що унеможливлює виконання судового рішення, на наш погляд, стягнення має бути звернутим на майно боржника, яке перебуває у спільній сумісній власності, тобто 1/2 частину квартири 2 в будинку 16 по вул. Пастера у м. Одесі.
На підставі викладеного, керуючись статтями 60 63 Сімейного кодексу України, статті 50 Закону України "Про виконавче провадження" 379 ЦПК України, -

ПРОШУ

Визначити частку майна Іванова Івана Івановича у квартирі 2 в будинку 16 по вул. Пастера у м. Одесі, яким він володіє спільно з Івановою І.С. визнавши за Івановим Іваном Івановичем право власності на 1/2 частини квартири 2 в будинку 16 по вул. Пастера у м. Одесі.
Зобов'язати Іванова Івана Івановича здійснити державну реєстрацію права власності на 1/2 частину квартири 2 в будинку 16 по вул. Пастера у м. Одесі.

Додаток:
1. копія виконавчого листа, виданого 02.04.2006 Приморським районним судом м. Одеси у справі N 2-456, про стягнення з Іванова І.І. на користь Петрова П.П. коштів у сумі 45006 грн;
2. копія постанови про відкриття виконавчого провадження від 01.09.2006;
3. копія пояснень Іванова І.І.;
4. копія акту від 02.10.2006;
5. копія довідки КП "ОМБТІ та РОН"
6. копія довідки Першого МРЕВ УДАІ УМВС України в Одеській області;
7. копія довідки відділу РАГСу Приморського районного управління юстиції у м. Одесі;
8. копія договору купівлі-продажу;
9. 3 копії подання з додатками.

Державний виконавець С.С.Степанов

  • 1666

    Просмотров

  • 0

    Коментарии

  • 1666

    Просмотров

  • 0

    Коментарии


  • Поблагодарить Отключить рекламу

    Оставьте Ваш комментарий:

    Добавить

    Другие наши сервисы:

    • Бесплатная консультация

      Получите быстрый ответ на юридический вопрос в нашем мессенджере , который поможет Вам сориентироваться в дальнейших действиях

    • ВИДЕОЗВОНОК ЮРИСТУ

      Вы видите своего юриста и консультируетесь с ним через экран, чтобы получить услугу, Вам не нужно идти к юристу в офис

    • ОБЪЯВИТЕ СОБСТВЕННЫЙ ТЕНДЕР

      На выполнение юридической услуги и получите самое выгодное предложение

    • КАТАЛОГ ЮРИСТОВ

      Поиск исполнителя для решения Вашей проблемы по фильтрам, показателям и рейтингу

    Популярные аналитические статьи

    Смотреть все статьи
    Смотреть все статьи
    logo

    Юридические оговорки

    Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

    Полный текст