Главная Сервисы для юристов ... Законы Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей Стаття 16-1. Особи, які мають право на призначення та отримання одноразової грошової допомоги Стаття 16-1. Особи, які мають право на призначення...

Стаття 16-1. Особи, які мають право на призначення та отримання одноразової грошової допомоги

Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей (СОДЕРЖАНИЕ) Прочие законы
  • 3432

    Просмотров

  • 3432

    Просмотров

  • Добавить в избраное

    1. У випадках, зазначених у підпунктах 1-3 пункту 2 статті 16 цього Закону, право на призначення та отримання одноразової грошової допомоги мають особи, зазначені у пункті 4 цієї статті.

    2. За наявності особистого розпорядження право на призначення та отримання одноразової грошової допомоги мають особи, на користь яких складено таке особисте розпорядження, у розмірі частки, визначеної в такому розпорядженні у відсотках.

    Незалежно від змісту особистого розпорядження право на призначення та отримання одноразової грошової допомоги мають малолітні, неповнолітні, повнолітні непрацездатні діти, непрацездатна вдова (вдівець) та непрацездатні батьки загиблої (померлої) особи у розмірі 50 відсотків частки, яка належала б кожному з них у разі призначення і виплати одноразової грошової допомоги за відсутності особистого розпорядження.

    3. У разі відсутності особистого розпорядження або за наявності неохопленої особистим розпорядженням частки розміру одноразової грошової допомоги право на призначення та отримання одноразової грошової допомоги (її частки) мають особи, визначені у пункті 4 цієї статті, у рівних частках.

    4. До членів сімей загиблих (померлих) осіб, зазначених у підпунктах 1-3 пункту 2 статті 16 цього Закону, належать:

    діти, у тому числі усиновлені, зачаті за життя загиблої (померлої) особи та народжені після її смерті, а також діти, стосовно яких загиблу (померлу) особу за її життя було позбавлено батьківських прав;

    вдова (вдівець);

    батьки (усиновлювачі) загиблої (померлої) особи, якщо вони не були позбавлені стосовно неї батьківських прав або їхні батьківські права були поновлені на час її загибелі (смерті);

    внуки загиблої (померлої) особи, якщо на момент її загибелі (смерті) їх батьки загинули (померли);

    жінка (чоловік), з якою (з яким) загибла (померла) особа проживали однією сім’єю, але не перебували у шлюбі між собою або в будь-якому іншому шлюбі, за умови що цей факт встановлено рішенням суду, яке набрало законної сили;

    утриманці загиблої (померлої) особи, визначені відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб".

    {Закон доповнено статтею 16 - 1 згідно із Законом № 5040-VI від 04.07.2012 ; текст статті 16 - 1 в редакції Закону № 2489-IX від 29.07.2022 ; стаття 16 - 1 в редакції Закону № 3515-IX від 09.12.2023 }

    Предыдущая

    23/33

    Следующая
    Добавить в избраное
    КОММЕНТАРИЙ от ресурса "ПРОТОКОЛ":

    Аналізуйте судовий акт: Право на одноразову грошову допомогу членам сімей військовослужбовців, не підтвердити через встановлення факту проживання однією сім’єю без шлюбу, бо такий спір підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства (ВС КЦС, справа №290/289/22-ц від 22.03.2023 р.)
     В цій справі, і так незрозуміле, внаслідок недосконалого правового регулювання, питання можливості отримання “громадянською” дружиною військовослужбовця одноразової грошової допомоги, стало ще більш заплутаним.

    Жінка вирішила довести в порядку окремого провадження (цивільне судочинство), факт проживання однією сім’єю із військовослужбовцем, який загинув на війні. Вони не були одружені, проте позивач вважала, що факт встановлення проживання ними однією сім’єю допоможе отримати їй цю допомогу. І судом першої інстанції її заяву в порядку окремого провадження задоволено частково. Встановлено факт проживання їх однією сім'єю без реєстрації шлюбу з 2020 року. Суд виходив із того, що факт, про встановлення якого просить заявник, має для неї юридичне значення, оскільки пов`язаний із її правом на отримання одноразової грошової допомоги, яка передбачена Законом України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей». Апеляційний суд залишив рішення без змін.

    Проте, за касаційною скаргою Міноборони, було відкрито провадження ВС КЦС, який, вивчивши матеріали справи, дійшов висновку, що касаційна скарга підлягає частковому задоволенню, а судові рішення - скасуванню із закриттям провадження у справі, через необхідність розгляду таких справ в адміністративному судочинстві… ВС вказав:

    Звертаючись до суду із заявою про встановлення факту проживання однією сім`єю чоловіка та жінки без реєстрації шлюбу, заявниця вказувала на те, що встановлення такого факту є необхідним для отримання одноразової грошової допомоги на підставі Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей». Читати повністю

    logo

    Юридические оговорки

    Protocol.ua обладает авторскими правами на информацию, размещенную на веб - страницах данного ресурса, если не указано иное. Под информацией понимаются тексты, комментарии, статьи, фотоизображения, рисунки, ящик-шота, сканы, видео, аудио, другие материалы. При использовании материалов, размещенных на веб - страницах «Протокол» наличие гиперссылки открытого для индексации поисковыми системами на protocol.ua обязательна. Под использованием понимается копирования, адаптация, рерайтинг, модификация и тому подобное.

    Полный текст