Поиск в рубрикаторе
ВС/КАС: Неприйняття міською радою у визначений законом строк жодного рішення за клопотаннями особи ставить його у правову невизначеність, що є недопустимим та порушує його конституційні права (ВС/КАС,справа №826/8107/16, 17.04.18)
16.06.2018 | Автор: Олександр Боков
ВС/КАС: Неприйняття міською радою у визначений законом строк жодного рішення за клопотаннями особи ставить його у правову невизначеність, що є недопустимим та порушує його конституційні права (ВС/КАС,справа №826/8107/16, 17.04.18)
Висновок Верховного Суду зводиться до наступного, - оскільки Київським міським головою не було винесено на пленарне засідання міської ради, зокрема, не включено до порядку денного розгляд жодного з клопотань позивача, то міським головою допущено протиправну бездіяльність та порушено вимоги частини сьомої статті 118 ЗК України, статті 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та статті 4 Регламенту КМР. Неприйняття КМР жодного рішення за клопотаннями позивача у строк, закріплений частиною сьомою статті 118 ЗК України, ставить його у правову невизначеність, що є недопустимим у відповідності до змісту та сутності принципів верховенства права та законності, а також порушує його конституційні права щодо розгляду його звернення органом місцевого самоврядування.
Подробнее
ВП ВС: Порушення міською радою процедури підготовки та оприлюднення регуляторного акта, який стосується прав та охоронюваних інтересів позивачів, є підставою для скасування адміністративним судом такого акту (ВП ВС, № 461/8220/13-а, 08.05.18)
23.05.2018 | Автор: Олександр Боков
ВП ВС: Порушення міською радою процедури підготовки та оприлюднення регуляторного акта, який стосується прав та охоронюваних інтересів  позивачів, є підставою для скасування адміністративним судом такого акту (ВП ВС, № 461/8220/13-а, 08.05.18)
Як зауважила Велика Палата ВС зазначена вище ухвала міської ради є нормативно-правовим регуляторним актом, оскільки прийнята уповноваженим органом суб'єкта владних повноважень, змінює норми права, скасовує інший правовий акт, поширюється на невизначене коло осіб (платників податку з плати за землю, коло яких не є конкретно визначеним, оскільки ухвала лише визначає коло суб'єктів, на які поширюється її дія, однак жодним чином не персоніфікує їх) та спрямована на правове регулювання адміністративних відносин між регуляторним органом та іншими суб'єктами господарювання (стаття 1 Закону № 1160-IV «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»).
Подробнее
ВАСУ: Право суб'єкта господарювання на застосування принципу мовчазної згоди не може бути припинене у зв'язку із відмовою у видачі документа дозвільного характеру із порушенням строків, встановлених законом (ВАСУ, № К/800/33972/17, 12.12.17)
17.05.2018 | Автор: Олександр Боков
ВАСУ: Право суб'єкта господарювання на застосування принципу мовчазної згоди не може бути припинене у зв'язку із відмовою у видачі документа дозвільного характеру із порушенням строків, встановлених законом (ВАСУ, № К/800/33972/17, 12.12.17)
юридичний факт, який полягає у бездіяльності дозвільного органу, стає передумовою для виникнення правовідносин, у яких суб'єкт господарювання може застосувати принцип мовчазної згоди. При цьому дії дозвільного органу, які пов'язані з несвоєчасним направленням суб'єкту господарювання рішення про відмову у видачі документу дозвільного характеру, не створюють для нього (суб'єкта) ніяких правових наслідків, оскільки виконання таких дій дозвільним органом здійснюється з порушенням умов, зазначених у законі.
Подробнее
ВС/КАС: Підставою для відмови заявнику у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою НЕ може бути надання раніше аналогічного дозволу іншому заявнику (ВС/КАС у справі №463/3375/15-а від 27 березня 2018 р.)
25.04.2018 | Автор: Веб-ресурс "Протокол"
ВС/КАС: Підставою для відмови заявнику у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою НЕ може бути надання раніше аналогічного  дозволу іншому заявнику (ВС/КАС у справі №463/3375/15-а від 27 березня 2018 р.)
Ця справа про те, як на одну земельну ділянку були подані дві заяви про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою по відведенню земельної ділянки. Одна із заяв була подана раніше, і ця подія стала підставою для місцевої ради для відмови у наданні дозволу по другій заяві. Заявник оскаржив таку відмову в порядку адміністративного судочинства.
Подробнее
ВС/КАС : Секретаріат КМУ є розпорядником публічної інформації щодо постанови уряду та не має підстав для відмови у задоволенні запитів позивача про прийняту постанову, а також направлення запиту до розробника її проекту (ВС/КАС,№ П/811/3269/14,21.03.18)
31.03.2018 | Автор: Олександр Боков
ВС/КАС : Секретаріат КМУ є розпорядником публічної інформації щодо постанови уряду та не має підстав для відмови у задоволенні запитів позивача про прийняту постанову, а також направлення запиту до розробника її проекту (ВС/КАС,№ П/811/3269/14,21.03.18)
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду погодився з висновками судів попередніх інстанцій про те, що Секретаріат Кабінету Міністрів України є розпорядником публічної інформації щодо згаданої постанови та не мав передбачених законом підстав для відмови у задоволенні запитів позивача, а також направлення запиту до розробника проекту постанови - Міністерства внутрішніх справ України.
Подробнее
ВС/КАС: Попередній договір купівлі-продажу нерухомості (земельної ділянки) не може бути підставою для отримання забудовником містобудівних умов, оскільки не свідчить про право власності (користування) землею (справа № К/9901/1958/18, 23.01.18)
03.02.2018 | Автор: Олександр Боков
ВС/КАС: Попередній договір купівлі-продажу нерухомості (земельної ділянки) не може бути підставою для отримання забудовником містобудівних умов, оскільки не свідчить про право власності (користування) землею (справа № К/9901/1958/18, 23.01.18)
Таким чином, за висновком суду, до заяви на видачу містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки додано не належний документ, що підтверджує право власності (користування) земельною ділянкою, оскільки попередній договір купівлі-продажу є підтвердженням наміру на вчинення юридично значимої дії.
Подробнее
СУД: Персональна відповідальність В. Кличка за неналежну організацію роботи КМДА (Окружний адмінсуд м. Києва у справі № 826/8860/16 від 30 жовтня 2017р.)
СУД: Персональна відповідальність В. Кличка за неналежну організацію роботи КМДА (Окружний адмінсуд м. Києва у справі  № 826/8860/16 від 30 жовтня 2017р.)
Справа 826/8860/16 є першою справою з предметом позову щодо персональної відповідальності Кличка за неналежну організацію роботи Депзему КМДА (О. Поліщука), яка була виграна у першій інстанції та залишена без змін в апеляційній інстанції. Має бути стягнуто за Кличка з КМР 4640.00 грн.
Подробнее
ВАСУ: За умови розміщення реклами на транспорті з дотриманням вимог безпеки і ПДД забороняється вимагати від власників транспортних засобів отримання дозволів, погоджень, інших документів щодо розміщення реклами (справа № К/800/31728/17, 14.12.17)
24.01.2018 | Автор: Олександр Боков
ВАСУ: За умови розміщення реклами на  транспорті з  дотриманням вимог  безпеки і ПДД забороняється вимагати від власників  транспортних  засобів  отримання  дозволів,  погоджень, інших документів щодо розміщення реклами (справа № К/800/31728/17, 14.12.17)
Для розміщення реклами на транспорті дозвіл органів місцевого самоврядування не вимагається, а дія Правил розміщення зовнішньої реклами у м. Львові, як такі, що регулюють відносини, що виникають у зв'язку з розміщенням зовнішньої реклами у населених пунктах та визначають порядок надання дозволів на розміщення такої реклами, на спірні правовідносини не поширюється. Отже, оскільки рекламні засоби щодо яких прийняті оскаржувані накази, відносяться до реклами на транспорті, висновок про відсутність підстав для отримання відповідних дозволів органів місцевого самоврядування є правомірним.
Подробнее
СУД: Персональна відповідальність головної посадової особи органу місцевого самоврядування - Кличка В. В. (Київський апеляційний адміністративний суд у справі № 826/8112/16 від 12 грудня 2017р.)
СУД: Персональна відповідальність головної посадової особи органу місцевого самоврядування - Кличка В. В. (Київський апеляційний адміністративний суд у справі № 826/8112/16 від 12 грудня 2017р.)
Представляю першу "правильну" постанову КААС, де за бездіяльність Департаменту земельних ресурсів Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) несе відповідальність міський голова В. Кличко.
Звісно реальної прямої відповідальності немає - суд просто встановив протиправну бездіяльність посадовця.
Подробнее
ВСУ: Органам місцевого самоврядування не надані повноваження запроваджувати заборону (обмеження) реалізації алкогольних напоїв у певний період часу (справа № 21-2968а16, 08.11.17)
21.11.2017 | Автор: Олександр Боков
ВСУ: Органам місцевого самоврядування не надані повноваження запроваджувати заборону (обмеження) реалізації алкогольних напоїв у певний період часу (справа № 21-2968а16, 08.11.17)
органам місцевого самоврядування не надані повноваження запроваджувати такі заходи, як заборона реалізації (обмеження роздрібної торгівлі) алкогольних напоїв, пива, слабоалкогольних напоїв у стаціонарних об’єктах торгівлі та тимчасових спорудах у певний період часу;
Подробнее
ВССУ: Одне і те ж приміщення може відноситись до житлового фонду і мати статус допоміжного або бути самостійним об'єктом цивільно-правових відносин, у зв'язку з чим право власності мешканців на них не виникає (справа № 460/2530/13-ц, 20.09.17)
30.10.2017 | Автор: Олександр Боков
ВССУ: Одне і те ж приміщення може відноситись до житлового фонду і мати статус допоміжного або бути самостійним об'єктом цивільно-правових відносин, у зв'язку з чим право власності мешканців на них не виникає (справа № 460/2530/13-ц, 20.09.17)
ВССУ: одне і те ж приміщення може відноситись до житлового фонду і мати статус допоміжного або бути самостійним об'єктом цивільно-правових відносин, у зв'язку з чим право власності мешканців на них не виникає (справа № 460/2530/13-ц, 20.09.17)
Подробнее
ВАСУ: У разі невідповідності нормативно-правового акта Конституції України, закону, визнаному обов’язковим міжнародному договору, суд застосовує правовий акт, який має вищу юридичну силу (справа № К/800/35694/16, 16.08.17)
02.09.2017 | Автор: Олександр Боков
ВАСУ: У разі невідповідності нормативно-правового акта Конституції України, закону, визнаному обов’язковим міжнародному договору, суд застосовує правовий акт, який має вищу юридичну силу (справа № К/800/35694/16, 16.08.17)
Предметом цієї судової справи став розгляд позову громадина до Управління містобудування та архітектури міської ради, в якому позивач просив визнати протиправними дії відповідача щодо відмови у наданні будівельного паспорта та поверненню пакета документів,
Подробнее
Правом на грошову компенсацію за житло користуються військовослужбовці (в т.ч. звільнені), що перебувають на відповідному квартирному обліку у військових частинах, а у випадку їх розформування - у військоматах та КЕУ (№ К/800/21695/16, 23.03.17)
29.07.2017 | Автор: Олександр Боков
Правом на грошову компенсацію за житло користуються військовослужбовці (в т.ч. звільнені), що перебувають на відповідному квартирному обліку у військових частинах, а у випадку їх розформування - у військоматах та КЕУ (№ К/800/21695/16, 23.03.17)
Ця справа за позовом колишнього військовослужбовця до Міністерства оборони України про визнання протиправними дій та зобов'язання здійснити виплату грошової компенсації за належне для отримання житлове приміщення фактично в повній мірі окреслює правову базу з цього питання.
Подробнее
Підприємці не можуть бути позбавлені права на звернення до державного органу із заявою про видачу ліцензії через незабезпечення державою впровадження певних процедур отримання такої ліцензії (Справа К/800/17393/16 від 16.11.16)
22.03.2017 | Автор: Олександр Боков
Підприємці не можуть бути позбавлені права на звернення до державного органу із заявою про видачу ліцензії через незабезпечення державою впровадження певних процедур отримання такої ліцензії (Справа К/800/17393/16 від 16.11.16)
ТОВ "Благодійні ігри" (ТОВ, позивач) звернувся до Міністерства фінансів України (Мінфін, відповідач) із заявою про видачу ліцензії на провадження діяльності з випуску та проведення лотерей (миттєві лотереї, інші лотереї.
Мінфін, розглянувши цю заяву позивача про видачу ліцензії, письмово повідомив позивача, що на день розгляду заяви ліцензійні умови провадження такого виду господарської діяльності ще не затверджені і перебувають у стадії розроблення. Не визначено також і розмір плати за видачу такої ліцензії. Позивач, вважачи що має имісцн протиправна бездіяльність відповідача, звернувся з адміністративним позовом до суду.
Подробнее
«Видати дозвіл на розробку землевпорядної документації» є правильним способом захисту порушеного права, який унеможливлює необхідність повторного звернення до суду (ВАСУ від 29 вересня 2016р. у справі К/800/19142/16)
23.10.2016 | Автор: Веб-ресурс "Протокол"
«Видати дозвіл на розробку землевпорядної документації» є правильним способом захисту порушеного права, який унеможливлює необхідність повторного звернення до суду (ВАСУ від 29 вересня 2016р. у справі К/800/19142/16)
Важливо, що позивач придбав на з/д обєкт незавершеного будівництва (договір купівлі-продажу), ступінь готовності якого була 2% та вніс свої права на цій об’єкт до реєстру прав. Це стало підставою для суду спростувати твердження органу місцевого самоврядування про відсутність майна позивача на цій з/д.
ВАСУ також підкреслив, що самостійний спосіб обрання захисту порушеного права "зобов'язати видати дозвіл" судом першої інстанції є правильним, а визначених законом підстав у відмові у наданні дозволу немає.
Подробнее
Відсутність одного чи декількох погоджень проекту землеустрою НЕ є підставою для скасування судом рішення про передачу з/д в оренду ( ВАСУ від 17 червня 2015р. у справі № К/800/68549/14)
20.10.2016 | Автор:
Відсутність одного чи декількох погоджень проекту землеустрою НЕ є підставою для скасування судом рішення про передачу з/д в оренду ( ВАСУ від 17 червня 2015р. у справі № К/800/68549/14)
На жаль сьогодні немає єдиної судовою практики щодо скасування або залишення в силі рішення місцевої ради про передачу в оренду з/д у випадку відсутності одного чи декількох погоджень профільних органів. У цій справі Київрада передала в оренду з/д без погодження (висновку) Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища.
Подробнее
Місцева рада не може забороняти або обмежувати торгівлю алкоголем у нічний (ВСУ від 24 травня 2016 року у справі №2а-54/10)
13.09.2016 | Автор: Веб-ресурс "Протокол"
Місцева рада не може забороняти або обмежувати торгівлю алкоголем у нічний (ВСУ від 24 травня 2016 року у справі №2а-54/10)
І як тепер після такого рішення боротись з масовим алкоголізмом? Так чи інакше це рішення ВСУ породить велику кількість позовів по всій Україні, тому для наведення порядку на вулицях та запобіганню співанню населення законодавцю слід якнайшвидше надати прямі і зрозумілі повноваження органам місцевого самоврядування на встановлення обмежень у торгівлі алкоголем.
Подробнее
Захищено права учасника АТО: суд скасував відмову у наданні дозволу на відведення з/д ОСГ у власність та зобов’язав сільраду такий дозвіл надати (Великобагачанський районний суд Полтавської області від 02 липня 2016 р., суддя Хоролець В. В.)
Захищено права учасника АТО: суд скасував відмову у наданні дозволу на відведення з/д ОСГ у власність  та зобов’язав сільраду такий дозвіл надати (Великобагачанський районний суд Полтавської області від 02 липня 2016 р., суддя Хоролець В. В.)
Учасник АТО за результатами розгляду поданої ним заяви незаконно отримав від сільради рішення сесії про відмову в наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення з/д у власність для ведення ОСГ, яке оскаржив до адміністративного суду. Сільрада мотивувала своє рішення обмеженістю земельного ресурсу та відсутністю у учасника АТО реєстрації місцепроживання на території сільради.
Подробнее
Название события
Загрузка основного изображения
Выбрать изображение
Текст описание события: